[ LOVE STORY ]
-
-
-
-DI SINI LAH..sekarang eunji berdiri di tengah-ii pandang bola sejolah yang besar bersama tong sampah dan penyapu nya....
''Hiks..unnie...''eunji begitu sedih sebab kan ia baling kasut ke arah jackson tapi pengetua yang kena..dab hukuman nya ada lah eunji kena hukum..pengetua pun tak benar kan jiyeon atau diapa pun menemani nya di sekolah..
''dah lah..ada janji dgn hingbin oppa..petang ni mcm mana naj siap kan sampah yang banyak ni..hiks..unnie jebal..jangan lah biar eunji sendjri kat sini..''kata eunji sedih..eunji tentu nya akan membuat hongbin menungu lama..semua nya sebab kan kesilapan nya yang cari gaduh bersama jackson..jarang eunjj mendapat kan peluang bersama namja di cintai nya itu luang kan masa bersama..tapi kali ni ia malah melepas k n oeluang tu sendiri...
''Gwenchana..saya boleh buat sebelum malam menjelma..baik lah kita mula berkerja..kajja!!"jerit eunji
namun hanya angun yang lalu..''erm..''jeluh eunji sedih..eunji pun menerus kan tugas nya..habis bersih kan padang bola sepak..eunji menuju ke gelangan basket....spertu hal yang sama tempat tu sangat kotor..sekolah semakin sunyi sebab hari dah lewat..eunji pun dah letih...
''fuuhh..selesau pun kerja..''kata eunji sambil bernafas lega..eunji terbarimg letih di tengah-ii gelangan tu..merrhat kan badan nya yang penat..''hari yang memenat kan...''kata eunji lirih..tak sedar eunji dah terlelap...siap berdengkur kecil lagi pertanda ia letih....
_airport_
''Well...hello korea..tak sabar rasa nya nak beri kejutan pada mereka semua..mereka pasti rindy kan saya..''
Seorang yeoja berambut panjang sepingang kini berada di airport korea..tak sabar ingin menjumpai kakak dan yrosaeng nya..siapa lagi kalau bukan minah..ia sengaja merahsia kan kedatangan nya sebab nak beri kejutan..
''Unnie..hiyeon nak keluar kejap..nak jumpa chanyeol''kata jiyeon sambil memakai kasut nya tergesa-gesa sebab chanyeol dan menungu nya di taman..''nae..jiyeon jangan lupa singah sekolah ambil eunji..hari pun dah malam..''sahut irene yang tengah baca novel..''nae..jiyeon pergi dulu''balas jiyeon..jiyeon pun percepat kan langkah nya ke taman..takut chanyeol menungu terlebih lama..
''Erm..ada baik nya keluar beli barang dapur..kena masak lagi pasti jiyeon dan eunji lapar bila balik nanti''kata irene terfikr nak beli barang dapur..lalu irene bersiap untuk keluar..jika ada eunji ia eunji orang pertama yang versemangat bila jalan..
''Ek?? Chanyeol mana??"jiyeon tercari-cari kan keberadaan chanyeok yang tiada di bangku tempat mereka duduk..''tak kan lah..belum sampai''bisik hati jiyeon..tetiba jiyeon terdengar suara budak-ii yang bising..lebih tepat nya menangis ia adalh budak yeoja..jiyeon pun mendekati budak kecil itu..''saeng-ah..waegurae kenapa menangis adik kenapa..''soal jiyeon pelan..taj lama kemudian chanyeiol pun datang ia dekati hiyeon yang tgh memujuk budak tu menangis..''yah..awak apa kan budak tu sampai menangis..''tegur chanyeol..''bo??..molla mana ada jiyeon buat dia menangis..dia menangid sendiri..''kata jiyeon..menjelas kan nya..chanyeol pun duduk menyama kan tingi nya dengan budak itu..lalu tersehyum manis jiyeon sendiri terhanyut dengan senyuman chanyeol..''yeosaeng-ah..ceh beritau oppa kenapa saeng menangis..''soal chanyeol ramah..''hiks..ku-kuching narien..''kata budak tu terputus-putus..''kuching?? Kuching narien kenapa..''soal jiyeon pulak tangan budak tu menunjuk atas pokok jiyeon dan chanyeol pun sama'ii mendongak..
''Okey,.itu benda yang tak baik..''kata chanyeol risau melihat kucing budak tu ada di atas pokok..budak kecil tu menarik-narik hujung baju hiyeon..jiyeon pun duduj menyama kan tingi nya demgan budak tu..''unnie..jebal narien nak kucing narien..''rayu budak tu..''araseo..kami akan ambil kucing narien asal kan nariem berhenti menangis..''balas jiyeon..budak tu pun menganguk pelan..langsung saja jiyeon menatap chanyeol sedang kan yang di tatap pelik..''wae??..erk? Jiyeon-ah? Tak kan lah awak nak..saya....tapi pokok ni''jiyeon dan budak kecil tu menunjuk kan aegyo handalan mereka membuat kan chanyeol cair..chanyeol pun berdiiri semangat..
YOU ARE READING
LOVE STORY _[ Complete ]
RomantizmLittle: love story Genre: happy /romance/sad Cast: Jiyeon [ t-ara ] Irene [ red velvet ] Minah [ girl day ] Eunji apink [ apink ] D.o [ exo ] Luhan [ exo ] Chanyeol [ exo ] Hongbin [ vixx ] Sinopsis Ikuti kisah 4adik beradik iaitu..eunji,jiyeon,min...