{ LOVE STORY }
.
.
.
.
.
.
.Setelah menumpah kan airmata selama berjam, akhir nya eunji melelap kan mata nya yang terasa lelah..jiyeon menyelimuti eunji fengan selimut merasa sedih kerna tangisan eunji mengisi ruang rumah mereka..tak perna sekali eunji menangis sampai macam tu sekali dan itu lah kali pertama nya..
''Eunji macam mana..''tanya minah pada jiyeon yang baru keluar dari bilik..''eunji dah tidur..''jawap jiyeon ringkas
, minah pun menganguk kan kepala nya faham..lalu mereka berdua turun ke bawa menghampiri irene yang duduk di ruang tamu sedari dari tadi irene hanya diam termenungh sejak eunji menangis..
''Unnie..gwenchana''tanya jiyeon pada irene..irene tersenyum sebagai jawpaan iya..''kenapa unnie diam je''tanya minah pulak irene mendesah berat menghilang kan rasa beban di hati nya..''kita tak patut bagi cadangan untuk eumji luah kan perasaan nya eunji nampak begitu sedih''kata irene..jiyeon dan minah menempat kan kepala mereka di bahu unnie tertua mereka itu..
''Eunji seornag yang tabah..dia pasti akan okey yang penting eunji dha lyah kan perasaan nya..dan tiada beban lagi di hati nya''kata jiyeon seadanya..kerna itu lah yang mereka harap kan..
''minah fikir kan?..Hongbin akan terima sebab bukan nya dia'nampak macam suka kan eunji juga buat apa dia beri perhatian penuh pada eunji kalau bukan sebab kan cinta..minah tak faham d.o oppa sendiri cakap jika namja itu mencintai kita..ia hanya melalu pandnagan mata nya..dan apa,yang kami tau hongbin..cinta kan eunji''ujar minah..jiyeon dan irene diam seribu bahasa tiada jawpan bagi soalan itu hanya hongbin yang tau...
.
.
.
.
Pada esok hari nya..irene bangun lebih awal..di ikuti jiyeoj dan minah..dan eunji masih lagi lelap..di awal pagi lagi dan ada kesunyian tak seperti selalu nya hp irene berdering pertanda ada oangilan masuk, irene pun menjawap nya setelah tau itu adalah luhan...''Yoboseyo..''jawap irene..
''Chagi-ah..macam mana keadaan eunji..dia okey ke''tanya luhan
''Eunji tak seberapa okey,,semalam eunji menangis hampir berjam lama nya..dan irene rasa hari ni eunji mungkin tak sekolah sebab kurang sihat..''jelas irene pada namchin nya..''araseo..eunji perlu kan ruang untuk tenang kam diri..kalqu begitu oppa tak datang ambil chagi..sebab rasa nya eumii lagi perlu kan chagi..''kata luhan pulak..irene pun tersenyum
''nae oppa..''stelah itu pangilan di putus kan tak lama kemudian minah dan jiyeon dah bersiap dengan pakaian sekolah mereka..
''Eunji masih tidur..''tanya irene
''Agak nya..eunji mash belum keluar dari bilik''jawap minah sambil emnduduk kan diri nya di meja makan mereka..''''gwenchana..biar hari ni eunii duduk rumah..mungkin eumji letih dan perlu kan rehat secukup nya''kata jiyeon pulak sehabis itu mereka pun bersarpaan bersama..tak lama seyelah itu mereka terkejut mendengar langkah yang tergesa-gesa dan kelam kabut,,
''UNNIE!!!"
''omo??"
Terkejut 3yeoja itu mendengar suara lengking milik adik mereka siapa lagi kalau bukan eunji..eunji keluar ke dapur dengam keadaan yang serabut tali leher sekolah nya tak kemas rambut nya dah tak terurus bak orang tak siuman..
''Hiks..wae unnie tak kejut kan eunji! Habis lah! Eunji akan lambat dan hari ni eunji'ada pertandingan melukis!"cemas eunji..masih lagi mereka tercemgak menatap eunji..bukan kah semalam eunji sedih dan sekg seakan hal semalam tak perna jadi bagi eunji mereka saling berpandagan lalu irene menganguk tersenyum.
''Well..tak sangkah pulak eunji ada pertandingan, boleh menang ke''kata minah,
''Kata² unnie tak membantu..''balas eunii sambil mengpout kan bibir nya..unnie nya pun tersenyum..''okey..palli kita jalan sekarang nanti lewat pulak,''kata jiyeon sambil membantu eunji mengurus kan rambut nya..''tapi eunji belum sarapan..''kata eunji..langsung saja minah sumbat mulut eunji guna roti dan mereka pun menarik eunji sebelum mereka lambat..
YOU ARE READING
LOVE STORY _[ Complete ]
RomansLittle: love story Genre: happy /romance/sad Cast: Jiyeon [ t-ara ] Irene [ red velvet ] Minah [ girl day ] Eunji apink [ apink ] D.o [ exo ] Luhan [ exo ] Chanyeol [ exo ] Hongbin [ vixx ] Sinopsis Ikuti kisah 4adik beradik iaitu..eunji,jiyeon,min...