Hoofdstuk 19

112 13 2
                                    

Het moment waar ik zo lang op gewacht had kwam. Het kwam echter op een moment waarop ik het niet verwacht had. We hadden die dag exact een jaar verkering en ik wilde haar het grote geheim uit mijn verleden vertellen. Ik had alleen nooit kunnen denken dat zij het hare op dezelfde dag wilde vertellen. Ik kwam beneden aan en ik zag dat ze een ontbijt voor me had klaargemaakt. Ik vond het hartstikke lief maar ik was aan het trillen van de zenuwen om mijn verhaal te vertellen dus ik kreeg op dat moment geen hap door mijn keel. Ze nam mijn hand vast en ik nam een slokje van mijn glas porto. De porto smaakte goed en werkte kalmerend. Ze wist goed genoeg dat ik graag porto dronk in de ochtend. Het maakte me wakker en gaf me een heleboel energie. Ik kreeg namelijk meer energie van porto dan van koffie. Ze nam mijn hand vast en begon me te vertellen over haar leven. Het kwam nogal onaangekondigd maar ze luisterde. Ze zei dat ze op een erg leuke manier was opgegroeid. Ze had een vader en een hele lieve moeder. Deze waren beiden nog in leven en betekenden nog steeds veel voor haar. Haar ouders waren steeds druk bezig geweest met werk maar ze had altijd wel iemand gehad om zich mee bezig te houden. Ze had immers een tweelingzus. Ze begon te huilen toen ze het woord tweelingzus uitsprak. Ik wilde haar troosten en vragen wat er aan de hand was toen ze het begon uit te leggen. Haar tweelingzus was op jongvolwassen leeftijd gevallen en was in een coma beland. Toen ik het woord coma hoorde was het mijn beurt om te huilen. Ik probeerde tevergeefs mijn tranen weg te duwen en dronk de rest van mijn porto in één teug leeg. Er gleed iets in mijn keel en het legde mijn slokdarm volledig dicht waardoor ik geen lucht meer kreeg. Ik voelde de laatste zucht uit mijn ogen wegtrekken en viel van mijn stoel. Het laatste wat ik zag voor mijn ogen dichtgingen was het gezicht van mijn bloedeigen tweelingzus. Het meisje met wie ik het laatste jaar een passionele relatie had gehad. Ik sloot mijn ogen en op dat moment schoot haar naam als een speer door mijn hoofd. EVY.

En toen kwam zijWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu