Ik word wakker omdat iemand mij wakker schud. 'Hmm?' zeg ik slaperig en open mijn ogen. Ik zie een bezorgde Zack naar me kijken. Ik kijk hem niet begrijpend aan en dan kijkt hij naar mijn benen. Ik sla de dekens van mij af en ik heb overal bloed zitten. Daarna geneest het weer en ik kijk hem verbaasd aan. 'Hoe?' vragen we tegelijkertijd. Ik denk goed na. Hallo? Innerlijke wolf? Wolven genezen vanzelf weer. En trouwens, waarom krab jij jezelf zo erg? hoor ik Nial. Geen idee. zeg ik tegen Nial. 'Uhm, waarschijnlijk iets nieuws voor mij.' zeg ik en hij knikt. 'Ik had dat ook.' zegt hij zacht. Nial? Kun jij zien of Zack ook een innerlijke wolf heeft? vraag ik aan Nial. Ja en ja hoor, ik kijk wel. zegt hij. 'Kleed je om, we moeten zo naar school.' zegt Zack en hij vertrekt weer.
Ik heb me omgekleed en loop de trap af. Zila? hoor ik Nial zacht. 'Ja?' fluister ik zachtjes. Zack heeft een innerlijke wolf, zijn naam is Zayne. Hij is zo'n stoere wolf, dus succes ermee als je met hem als wolf bent opgescheept en trouwens, hij heeft zijn wolf al ontdekt. zegt hij en ik lach even.
Ik smeer mijn boterhammen en spring op Wolfje. 'Geen fiets?' vraagt Marjan. 'Nee, ik houd Wolfje voortaan bij me. Ik wil hem hier niet alleen laten en waarschijnlijk wil Wolfje mij beschermen, dus gaat hij me anders achtervolgen.' zeg ik en ze knikt. 'Mag ik achterop?' vraagt Zack. Wolfje knikt en ik ook. Ik hijs hem omhoog en we lopen naar buiten en rennen naar school.
Daar aangekomen, wil Zack er vanaf en laat ik hem er vanaf glijden. Hij rent de school binnen en ik loop rustig met Wolfje mee naar binnen. 'Naar Zander.' zeg ik en we lopen naar het kamertje van de directeur. Ik klop een paar keer en dan maakt iemand de deur open. 'Zila?' vraagt Zander en ik loop naar binnen.
'Waarom heb je Wolfje nog steeds bij je?' vraagt hij. 'Nou, Wolfje kennende weet ik dat hij me ging achtervolgen om me te beschermen en ik vind het wel fijn om Wolfje in mijn buurt te hebben. De anderen zijn er wel aan gewend om een wolf op school te hebben, eigenlijk hebben ze er stiekem toch 4.' zeg ik. 'Wie is dan die 4e?' vraagt Zander. 'Ben jij niet de wolf?' vraag ik. Hij schudt zijn hoofd. 'Was...' 'Ja, je moeder was de wolf.' zegt hij en ik knik. 'Ga ik haar ooit nog zien?' vraag ik zacht. 'Dat zou iets speciaals zijn, maar ik weet het niet.' zegt hij. 'Aha, dan ga ik maar eens naar de les.' zeg ik en ik wil samen met Wolfje weglopen. 'Wacht, wat als ik je voor vandaag afmeld? Zodat je je krachten kan oefenen?' zegt hij en ik draai mijn hoofd. 'Doe morgen maar, ik help Daisy vandaag met school overleven.' zeg ik giechelend. 'Zal ik haar morgen ook afmelden? Kunnen jullie samen oefenen.' zegt hij. 'Is goed. Tot later, vader.' zeg ik en loop de deur uit. Ik voel dat hij grijnst en dan loop ik naar geschiedenis toe.
'Heb je nog steeds Wolfje bij je?' vraagt Daisy als ik bij het lokaal ben. 'Wil je dat ik erop zit of dat hij me achtervolgd?' vraag ik en we lachen even. 'Ik snap het al. Wat zal mijn vader hiervan zeggen.' zegt ze lachend en ik lach met haar mee. De zoemer gaat en we lopen het klaslokaal in. 'Mevrouw MacCherr, waarom?' vraagt Arnold. 'Meneer Stark, ik zit liever op hem dan dat ik er word door geachtervolgd.' zeg ik en we grinniken even. 'Ga maar voor Zack en Jackson zitten.' zegt hij en we knikken. Ik spring van Wolfje af en loop samen met Daisy naar onze plek. Ik ga eerst zitten, dan komt Wolfje ertussen en dan Daisy. Wolfje gromt naar Zack en Jackson en ik tik hem aan. Hij kijkt me aan en ik schud mijn hoofd. Hij knikt en gaat onder mijn tafel liggen. Ik grinnik en meneer Stark begint met de uitleg over geschiedenis.
Na de uitleg maak ik mijn opdrachten, totdat ik door iemand op mijn schouder wordt getitk. 'Ja?' vraag ik en draai me om naar Zack. Hij wijst naar Jackson en ik kijk naar hem. 'Ja Jack?' vraag ik. 'Waarom heb jij eigenlijk een wolf bij je?' vraagt hij zacht. 'Ik wil hem liever bij me hebben, dan dat hij me achtervolgd.' zeg ik en draai me om. 'Wat the hek?' hoor ik Jack zacht. 'Ze meent het, ze kent Wolfje te goed daarvoor.' hoor ik Zack. 'Maar waarom heeft ze niet gewoon een hond?' hoor ik Jack weer. 'Ik zou niet nog eens haar wat vragen.' hoor ik Zack zacht. Ik grinnik en begin weer aan mijn opdrachten.
JE LEEST
Wat ben ik?
FantasyZila is een normaal meisje dat met haar vrienden naar school gaat, nouja, normaal is ook weer zo iets. Ze dacht het leuke leventje te hebben wat ze eerst had, maar dat verandert al snel als ze te weten komt wie ze echt is. Ze is te nieuwsgierig en p...