Zo gauw ik de wekker hoor, sta ik op en maak deze uit. Ik transformeer mezelf en heb meteen al mijn goede kleren aan voor school. Gauw maak ik Zorro nog even wakker en ook hij maakt zich klaar. We maken onze lunch, poetsen onze tanden en lopen dan gauw richting school, voordat we te laat komen omdat iemand zijn boeken vergat. Dat ben ik trouwens geweest...
Als we op school aankomen, valt een groepje erg op met hun overdreven paarse kleren. Voorzichtig pak ik Zorro zijn hand vast en hij geeft me een bemoedigende kneep. Als het groepje met meiden ons opvalt, fluisteren ze wat en komen ze naar ons toe. Ze stoppen voor ons en wij stoppen automatisch. 'Zo zo, wat hebben we hier?' vraagt de voorste. 'Ben je verdwaald kleine? Het circus is die kant op.' zegt het meisje aan de linkerkant en wijst naar links. De meiden moeten lachen, terwijl Zorro mijn hand loslaat en hun woedend aankijkt. 'Kom, Zorro. We moeten gaan.' zeg ik zacht en trek Zorro mee naar voren. 'Aww, wat een leuke bijnaam voor hem. Ben jij dan dombo?' vraagt de rechter en nu lachen ze allemaal. Zorro wordt nog kwader, maar ik sleur hem gewoon mee naar binnen, waarna ook zijn vrienden me komen helpen om hem af te laten koelen.
'Waarom hielden jullie me van hun weg?! Ze moeten aangepakt worden!' roept Zorro kwaad als we bij ons kluisje zijn. 'Zorro, dat moet je niet doen.' zeg ik zacht. 'Jawel, zo horen ze niet tegen ons te praten. Zij kennen mij nog niet, maar daar komt al gauw verandering in. Nick, Sem, Alvin, Sarah, kom.' zegt hij zacht. Ik pak Zorro zijn hand en de drie jongens lopen achter ons naar het groepje meiden toe.
Als we bij de giechelende meiden aankomen, stoppen ze abrupt en kijken ze ons aan. Het is vijf tegen vijf. 'Ah, daar zijn de twee kleuters weer.' zegt het voorste meisje. 'Durf nog een keer zo tegen ons te praten en ik zal heel je schooljaar verpesten.' zeg ik zacht. De meiden kijken me verbaasd aan en als een meisje wat smiespelt in het oor van het voorste meisje, kijkt ze achter ons. Ik hoor haar slikken en grijns dan naar haar. 'Jullie hebben haar gehoord en doe niet wat mij is overkomen.' zegt Sem duidelijk. Het voorste meisje rolt haar ogen en loopt dan weg met de andere vier achter haar aan. Ik lach even, laat Zorro zijn hand los en ren naar de meiden toe en ga plots voorn hun staan. 'Je bent nog niet van me af, Lola.' zeg ik zacht maar kil. Ze kijkt me opeens bang en verbaasd aan. 'Hoe weet je mijn naam?' vraagt ze een beetje boos. 'Ik ken hier iedereen. Waag het om een van mijn vrienden lastig te vallen, en je krijgt te maken met mij. Ik denk dat je het verhaal over Sem wel weet, maar het verhaal tussen mij en Zorro is nog erger.' zeg ik zacht. Ze slikt weer even en knikt dan. 'Mooi, dan zie ik je zo weer.' zeg ik en loop naar de jongens toe. 'Waarom dat dan?' vraagt een van de meiden. 'Omdat een van jullie een van ons lastig gaat vallen.' zeg ik met een grijns en kijk naar hun toe. Dan draai ik mijn hoofd naar de jongens, pak Zorro zijn hand en loop samen met Zorro en de jongens achter mij naar mijn klas.
Als ik bijna voor mijn lokaal sta, zie ik Deliah en gaat de zoemer. 'Ik zie jullie dan in de pauze?' vraag ik de jongens. 'Tuurlijk meid. Wij zitten wel bij jou.' zegt Sem en voordat ze gaan, krijg ik van ieder een knuffel en gaan ze naar hun lokaal toe. 'Gaat het een beetje?' vraag ik aan Deliah als ik naar haar toe loop. Ze knikt voorzichtig en samen lopen we het lokaal in. 'Sorry van net, maar ze horen te weten dat met mij niet te sollen is.' zeg ik zacht. 'Is niet erg. Ze zijn al vanaf groep 1 zo.' zegt Deliah. Ik kijk haar verbaasd aan. 'Wat kijk je?' vraagt ze zacht. 'Ik weet nu waarom ik haar ken. Lola en ik hebben een ruzie gehad waardoor ik niet meer op school mocht komen en ben ik... uhm ik bedoel heb ik thuis school gedaan.' zeg ik en Deliah knikt.Gelukkig, ze gelooft me. Wacht, elven kunnen horen of iemand de waarheid spreekt of niet. 'Deliah, geloof je me wel? Je knikt anders dan normaal.' zeg ik zacht. 'Ik weet het niet, je klinkt niet echt overtuigend maar ook weer wel.' zegt ze zacht en we gaan op onze plekken zitten. 'Geloof me maar Deliah, ik mag hier niet veel over vertellen dus meer dan dit kan ik niet vertellen.' zeg ik zacht en dan komt de leraar binnen en volgen we onze les.
Eindelijk gaat de zoemer en kunnen we pauze houden. De jongens stonden al bij mijn lokaal te wachten waardoor er twee voor ons gaan en twee achter ons gaan. 'Deliah, denk je dat je aan de jongens kunt wennen?' vraag ik zacht. Opeens kleurt ze rood en kijkt ze naar beneden. 'Oh, ik zie het al. Je kunt er heel erg goed aan wennen.' zeg ik lachend en dan kijken Chase aka Zorro en Sem achter ons en lach ik nog harder en kleurt Deliah nog roder. Ben echt benieuwd wie het is.
We komen de aula binnen en ik kreeg net van een klasgenote te horen dat we nog 1 les hebben en dan klaar zijn. De jongens keken me boos aan. Rustig gaan we aan tafel zitten en Alvin begint meteen: 'Waarom hebben jullie dat wel en wij niet?' 'Vraag dat maar aan jullie examens.' zeg ik lachend en dan kijkt hij versuft naar beneden en lacht de rest met mij mee. 'Helaas Alvin, volgende keer beter.' zegt Nick en geeft hem een schouderklopje. 'Uhum.' kucht er iemand overdreven. 'Lola, rot op.' zeg ik droog en een beetje boos. 'Ik weet weer wie je bent, Zestria.' zegt ze een beetje grimmig. 'Dat heeft lang geduurd.' zeg ik droog en draai me naar haar toe. Ze is alleen. 'Ik hoopte eigenlijk van je af te zijn.' zegt ze een beetje woedend. ' Tja, ik kan er niks aan doen dat jij hier ook bent.' zeg ik zacht. 'Zestria?' hoor ik Chase zacht. 'Ik weet het, dat is haar ja, je weet het gedoe, nee ik doe niks, nee ik ga ook niks doen.' beantwoord ik al zijn vragen die hij wou zeggen. Ik voel hem knikken en zeg tegen Lola: 'Blijf alsjeblieft uit mijn buurt en doe wat anders wil je.' Ze maakt een urg geluidje wat mij doet lachen en loopt dan klik-klakkend weg. Ik hoor de zoemer, pak Deliah haar hand vast en ren gauw naar de 2de verdieping toe omdat we tekenen hebben.
Als we boven komen, zien we dat bijna iedereen al het lokaal binnen is en wij komen net binnen als de zoemer gaat. 'Verdomde trappen ook.' zegt Deliah uitgeput. We gaan gauw zitten en krijgen te horen dat we aan onze vorige opdracht verder kunnen werken. Het is een portret die we moesten maken van een fantasiebeest. Ik heb natuurlijk mijn wolf gekozen omdat ik een unieke wolf ben zoals Zorro. Papa en mama hebben nog een paar die hetzelfde heeft moeten doen omdat het duistere deel ook een paar had, maar op 2 verschillende plekken. Van ons is er tot nu toe nog maar 1 gezien en maar goed ook. Ik pak wat penselen en begin mijn portret in te kleuren omdat ik al klaar was met tekenen. Ik ben de enige die klaar is met tekenen maar ik help Deliah ook tussendoor.
Onze les was af en ik had mijn portret af. Ik lever gauw het portret in en hij kijkt er verbaasd naar. 'Zestria, kun je even hier blijven?' hoor ik hem. Ik loop rustig terug ook al was ik bijna uit het lokaal en loop naar hem toe. 'U wou me spreken, meneer?' vraag ik zacht. 'Zestria, hoe heb je zo kunnen tekenen en schilderen? Dit ziet er zo echt uit.' zegt hij verbaasd. 'Tja, ik tekende veel toen ik klein was.' zeg ik zacht. 'En hoe kom je op dit dier terecht?' vraagt hij. 'Ik vind wolven gewoon mooi en dan doe ik alsof ik het ben, kijk maar naar de vacht en de kleur ogen.' zeg ik zacht. Hij bekijkt mij en dan de tekening. 'Voortreffend werk, Zestria. Ga maar gauw naar huis.' zegt hij zacht en glimlacht naar me. 'Bedankt, fijne dag verder.' zeg ik en ga gauw de klas uit en glijd van de leuningen van de trappen af om zo snel mogelijk beneden te zijn.
Als ik in de aula kom, zie ik de rest en ren gauw naar Zorro toe. Hij vangt me op en knuffelt me. 'Sorry, leraar wou me spreken over het zelfportret van de wolf.' zeg ik zacht en hij zet me dan voorzichtig neer. 'Volgende keer even laten weten.' zegt hij met een knipoogje en ik knipoog terug. 'Jongens, jullie lijken net echt een koppel.' zegt Nick en wij lachen kort. 'Krijg je ervan als je broer de enige is die je nog hebt.' zeg ik zacht. 'We hebben opa ook nog, zussie.' zegt hij zacht. 'Ik weet, ik weet.' zucht ik diep en dan leun ik tegen Zorro aan. 'En het bal.' zegt Zorro in mijn gedachtes. 'Ik weet.' zeg ik terug in zijn gedachtes. 'Toch snap ik iets niet.' zeg ik zacht. 'Wat dan?' vraagt Zorro. 'Hier spreken jullie me toch bij mijn voornaam, Sarah, aan?' vraag ik zacht. De jongens en Deliah knikken en dan kijkt Deliah mij met grote ogen aan. Dan kijk ik naar Zorro die me precies zo aankijkt. 'Wat is er?' zeggen de andere drie jongens in koor. 'Niks, ik vroeg het me gewoon af. Ga maar gauw naar jullie les, Deliah en ik gaan naar haar toe om huiswerk te maken.' lieg ik gauw. Ik pak Deliah haar hand en ren met haar naar buiten zo naar haar huis toe.
JE LEEST
Wat ben ik?
FantasyZila is een normaal meisje dat met haar vrienden naar school gaat, nouja, normaal is ook weer zo iets. Ze dacht het leuke leventje te hebben wat ze eerst had, maar dat verandert al snel als ze te weten komt wie ze echt is. Ze is te nieuwsgierig en p...