#11

27 3 0
                                    

Meisje? Ben je wakker? hoor ik Zanders stem en ik open mijn ogen. Ik zie dat de rest al weg is, dus ik denk dat het negen uur is geweest. Ja, wat is er? vraag ik hem terug. Kom maar naar school, dan zie je het vanzelf. Maar kom niet als jezelf. zegt hij zacht en voorzichtig. Ik stap uit bed en ga voor de spiegel staan.

Ik kijk naar mezelf en probeer me te veranderen. Ik zie dat ik blond haar krijg, een blauw en een bruin oog, sproetjes, en ik groei 8 centimeter. Ik kijk goedkeurend naar mezelf en knik. Ik ren naar beneden naar Wolfje. Wolfje, jij komt met me mee, maar dan als mijn vos. grom ik hem toe en hij knikt. Ik zeg: 'Wij gaan samen door het bos, maak van deze wolf een mooie vos.' met een handbeweging en Wolfje veranderd in een vos. 'Oke, dit moet lukken.' zeg ik. 'Dan zullen we maar gaan.' piept Wolfje zacht en we rennen naar buiten, richting school.

Daar aangekomen, staan er verschillende mannen in allemaal pakken. Ik rem af en doe Wolfje om mijn nek. Ik loop rustig richting de deuren van de school. 'Ho ho ho, wat doet u hier mevrouw?' vraagt een man en gaat voor mijn neus staan. 'Sorry meneer, maar ik had me verslapen en ik wist niet hoe ik naar mijn nieuwe school moest lopen.' zeg ik zacht en ik hoor dat ik een hogere stem heb. 'En u bent?' vraagt een andere man en hij komt erbij staan. 'Cherr Sunset.' zeg ik zacht.

'Mevrouw Sunset! Daar bent u! Kom snel naar binnen!' hoor ik Zander roepen en ik zucht opgelucht. 'Bedankt, meneer de directeur.' zeg ik en loop om de mannen heen. Ze kijken me strak aan en ik loop met Zander mee naar binnen.

'Cherr Sunset?' vraagt Zander verbaasd en kijkt me raar aan. 'Jupp, ik wist even niks. Maar waarom die mannen?' vraag ik en we stoppen. 'Bescherming.' zegt hij en hij loopt weer. 'Maar mag ik wel bij Daisy en Zack in de klas zitten?' vraag ik en ik zie hem knikken. 'Yess.' zeg ik en dan hoor ik hem grinniken. 'Dat hoorde ik.' zeg ik zacht en hij stopt meteen.

We lopen naar het geschiedenislokaal en ik houd Wolfje dichter bij me, ookal ligt hij om mijn nek. Zander opent de deur en laat mij eerst binnen. Ik loop de klas binnen en hij volgt me. 'Leerlingen, dit is jullie nieuwe klasgenoot: Cherr Sunset.' zegt Zander en iedereen kijkt me strak aan. 'En wat moet dit trutje in deze klas?' hoor ik Tina met haar trutstem. 'Je moet niet met iets schelden wat je al bent.' zeg ik en ik kijk naar Zack. Hij zit alleen en achter hem zitten Daisy en Jackson. Ik loop naar Zack toe en ga naast me zitten. Hij kijkt me verbaasd aan, maar iets in zijn ogen zegt me dat hij me aantrekkelijk vindt. Ik kijk naar Zander en hij knikt. 'Oké, bedankt. Dan zal ik wel verder met mijn les gaan.' zegt Arnold en Zander verlaat het klaslokaal.

Iedereen kijkt in een keer mijn kant op. 'Lukt het?!' roep ik bot en met een ruk draaien ze allemaal om. 'Sorry, maar het is niet fijn zo aangestaard te worden.' zeg ik tegen Arnold en hij knikt. 'Waar kom je vandaan?' vraagt Zack zacht en ik draai me naar hem toe. 'Mijn ouders woonden eerst bij de directeur in de buurt, maar na mijn 10e zijn ze beide overleden en nu woon ik bij pleegouders.' lieg ik en hij knikt. Arnold tikt op het bord en begint met de uitleg.

Na de uitleg maak ik rustig mijn opdrachten. 'Wow...' hoor ik Daisy zacht en ik draai me naar haar toe. 'Is er wat?' vraag ik. Ze kijkt me aan. 'Nou, jou handschrift lijkt heel veel op die van Zila, een vriendin van me.' zegt ze. 'Oh, oké.' zeg ik non-chalant en draai me om. Wolfje is het zat en springt op tafel. 'Aaah!' gilt Daisy en Zack schuift zijn stoel naar achter. 'Is er wat, mevrouw Queen?' vraagt Arnold. 'Die vos leeft!' roept ze. 'Duhh, wat moet je met een dode vos?' vraag ik en ga verder werken met mijn opdrachten.

De zoemer gaat en iedereen loopt uit het klaslokaal. 'Mevrouw Sunset?' vraagt Arnold en ik loop naar hem toe, met Wolfje in mijn armen. 'Ja Arnold?' vraag ik en hij kijkt me verbaasd aan. 'Zila?' vraagt hij zacht. 'Sssshh. Niemand mag je horen.' zeg ik. 'Meisje, dit doe je echt goed.' zegt hij trots en ik bloos even. 'Maar wat is er?' vraag ik. 'Niks, dat wou ik even weten. En alleen Zack, Jackson en Daisy mogen dit weten. Anders weet die Tina te veel.' zegt hij en ik knik. Ik leg Wolfje om mijn nek en loop naar de volgende les.

Wat ben ik?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu