#9

30 4 0
                                    

'Zila?' vraagt iemand zacht. Ik word wakker en kijk in de richting waar ik de stem hoorde. Moeten we naar school? vraag ik grommend en ik rek me even uit. 'We hoeven alleen vrijdag naar het gala te gaan. Zander heeft ervoor gezorgd dat we al geslaagd zijn. We hoeven dus alleen vrijdag naar het gala en dan zijn we klaar.' fluistert een warme stem tegen me. Oké, maar Wolfje? Mag ik nog bij jou blijven liggen? grom ik zacht. Hij slaat een poot om me heen en legt zijn hoofd op mijn hoofd neer. 'Haha, blijf maar lekker liggen, maar de andere twee tortelduifjes en ik gaan wel naar school. Zien we je vanmiddag weer?' vraagt de warme stem zacht. Ik kom je vanmiddag in de pauze opzoeken. grom ik. Ik hoor hem grinniken. 'Zack? Kom je nog?' vraagt een andere jongensstem. 'Ik kom. Tot vanmiddag dan.' zegt hij zacht en dan is het stil in huis.

Ik ben net wese jagen en eet nu samen met Wolfje een hert op. Het is al bijna 12 uur en ik kijk maar Wolfje. Ik ga zo naar Zack. Blijf jij dan in de bossen? grom ik naar hem. Is goed. Let op jezelf. gromt hij terug. Komt goed. Tot zo. grom ik en ik ren naar de school.

Ik ben nu bij de school. De kinderen hebben nog een paar minuten les en ik loop de school binnen. De zoemer gaat en dan komen de leerlinen uit de klaslokalen. De meisjes gillen weer en ik ga liggen, met mijn poten over mijn oren en ik sluit mijn ogen. 'Stop met gillen!' roepen er wat mensen en komen naar me toe. Het gegil stopt en ik haal mijn poten weg en open mijn ogen. Ik zie Zack en Daisy langs me zitten op hun hurken. Bedankt. grom ik zacht en ik sta weer op. Dan komt Burian ook en kijkt me verbaasd aan. Niet nu. Ik blijf nu even bij Zack en Daisy. stuur ik via de mindlink. Hij knikt en loopt weer weg. Zack kijkt me verbaasd aan. Burian wou me volgens mij iets vragen, maar ik zei dat ik even bij jullie blijf. grom ik naar hem en hij knikt. 'Kun je hem verstaan?' hoor ik Tina's trutterige stem. Ik grom naar haar en ze valt. 'Hij is een zij.' zegt Daisy kil. 'Nope, geen enkel meisje is zo sterk als ik.' zegt Tina en ik brul naar haar. 'Wat dacht je van Zila? Ze brak je arm net alsof het een dun plankje hout was!' roept Zack en iedereen lacht haar uit. Ik kijk hem bedankelijk aan en hij knikt terug. 'Oké, we snappen het.' zegt Tina boos en dan komen er leraren deze kant.

Ze zien mij en duwen de leerlingen in de lokalen. 'Ga in de lokalen en blijf daar totdat wij dit monster hebben verjaagd!' roepen ze en ze maken de klaslokalen dicht. Niet op slot, maar dat de deuren dicht zijn. Ze lopen langzaam naar me toe en dan zie ik Arnold. Arnold stop! Ik ben het! grom ik naar hem. 'Stop!' roept hij en alle leraren stoppen. 'Zij doet niks. Ze is hier om een reden.' zegt hij. 'Ze? Je kunt duidelijk dat het een hij is! Kijk al die spieren!' roept mijn leraar biologie. Ik brul lichtjes naar hem en laat mijn tanden zien. 'Uh, je had toch gelijk Arnold.' zegt hij en doet een paar stappen achteruit. Ik knik en dan kijk ik naar Arnold. Ik kwam hier alleen even om naar Zander te gaan. Het gaat over het Kwaad. grom ik naar hem. 'Uhm, Zander?' vraagt Arnold en achter me verschijnt Zander.

'Ja wat is e...' en hij maakt zijn zin niet af omdat hij mij ziet. Kwaad. grom ik naar hem. 'Allemaal terug naar de lessen. Ik breng haar wel even naar buiten.' zegt hij op een kalme maar bevelende toon en Zander en ik lopen naar buiten, terwijl de rest terug gaan naar hun lokaal om weer verder te gaan met de les.

Buiten aangekomen, lig ik bij de boom. 'Wat is er met het Kwaad?' vraagt hij zacht. 'Het is al 2 keer bij mij geweest om me te komen halen. Ik heb ze allebei weggejaagd, maar waarom willen ze mij?' vraag ik en hij kijkt me verbaasd aan. 'Zander, niet nu. Wat willen ze van mij?' vraag ik opnieuw. 'Ze weten ongeveer welke krachten je bezit, maar niet alle. Ze hopen je over te halen om die krachten voor hun te gebruiken. Als dat niet lukt, pakken ze alles af wat je dierbaar is. Makaila is nu weer beter, ze was eerst ernstig ziek door het Kwaad. Maar goed dat het nu weer beter gaat. Ik hoop dat het lukt met de andere drie.' zegt hij en ik kijk hem bedachtzaam aan. Ik ga maar weer terug naar mijn huisje. Tot later Zander. En zeg maar tegen Zack en Daisy dat ze na school meteen naar het huisje moeten komen. Ohja, zeg dat ook maar tegen Jack. grom ik en ik ren de bossen in. 'Doe ik!' hoor ik Zander nog roepen en dan versnel ik mijn pas.

Wat ben ik?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu