#1

8 0 0
                                    

Pov Sarah
Samen met Zorro ga ik naar school. Mijn eerste dag... ik ben benieuwd wie ik allemaal te zien krijg. Oh, ik hoop dat Nena er ook is! Ze is mijn beste vriendin geweest vanaf groep 4 en ik hoop dat we in dezelfde klas zitten. Zorro en ik praten nog over wat papa en mama zeiden. 'Wat zullen ze ermee bedoelen?' vraag ik zacht. 'Ik denk dat wij het zelf moeten redden.' zegt Zorro zacht. 'Denk je? En opa dan?' vraag ik zacht. Zorro schudt zijn hoofd en zegt: 'Wij moeten nu alles zelf kunnen, Sarah. Laten we maar gauw naar binnen gaan.' Ik knik en loop samen met Zorro het schoolplein op. We pakken elkaars hand vast en lopen naar binnen toe, terwijl iedereen ons aankijkt.

Eenmaal binnen lopen we naar de receptie toe. 'Waar kan ik jullie mee helpen?' vraagt de vrouw zacht. 'We komen ons rooster ophalen. Zorro en Sarah MacCherr.' zegt Zorro zacht maar duidelijk. De vrouw knikt en pakt een paar papieren die ze aan ons geeft. 'Veel plezier dit jaar.' zegt ze vrolijk en daarna gaat ze rustig verder werken aan andere papieren, terwijl wij naar ons kluisje lopen. Ik krijg mijn rooster van Zorro en bekijk deze goed. Ik ben echt iedere dag 6e behalve maandag, dan ben ik 4de en heb woensdag het 3de een tussenuur en vrijdag heb ik de laatste twee uur gym. 'Wel een mooi rooster, denk ik.' zeg ik zacht en maak voorzichtig mijn kluisje open. Zorro doet ook zijn kluisje open en doet er wat spullen in. Ik leg er alleen mijn spijkerjack in en tegelijkertijd gaat ons kluisje dicht. 'Wil je dat ik je nog even naar je les toe breng?' vraagt Zorro zacht. Ik knik verlegen en pak zijn hand terwijl Zorro mij de weg lijdt.

'Hier is je lokaal. Zal ik na je les je weer wegbrengen?' vraagt Zorro zacht. 'Nee hoor, ik loop wel met de klas mee.' zeg ik zacht en laat zijn hand los. 'Doe je wel voorzichtig?' vraagt Zorro zacht. 'Maak je maar geen zorgen, het komt echt wel goed.' zeg ik zacht. Opeens hoor je de bel en ik druk meteen mijn handen op mijn oren. 'Ow ships.' zegt Zorro en drukt zijn handen tegen mijn handen aan. Als de bel stopt, laten we onze handen zakken. 'Je went er vanzelf aan.' zegt Zorro beschaamd. Hij geeft me een kus op mijn voorhoofd en dan zeggen we elkaar gedag. De leraar zit al binnen dus voorzichtig loop ik mijn lokaal binnen.

'Goedemorgen.' hoor ik een man duidelijk. Ik kijk naar de leraar die me een kleine glimlach geeft. 'Morgen.' zeg ik zacht en ga ergens vooraan zitten. De andere studenten komen rustig de klas binnen en gaan allemaal op een plek zitten. Ik zie geen teken van Nena... Een meisje met lang blond haar en bruin gemixt met groene ogen komt naast mij zitten. 'Hallo.' zegt ze vrolijk. 'Hoi.' zeg ik zacht terug. Ze heeft een sierlijk Italiaans jurkje aan met leuke open schoenen eronder. Echt typisch iets voor een meisje-meisje. 'Ik heet Deliah, en jij?' vraagt ze vrolijk. 'Sarah.' zeg ik zacht. 'Stilte iedereen!' roept de leraar niet al te luid, maar ik druk toch even mijn handen op mijn oren. Meteen haal ik ze er vanaf als hij klaar is en heeft iedereen de aandacht op de leraar. 'Mijn naam is Rick Lamers, maar voor jullie is het meneer Lamers. Welkom in jullie eerste jaar op de middelbare school.' zegt dus meneer Lamers op een aardige en duidelijke toon. 'Laten we beginnen met een voorstelronde.' zegt meneer Lamers zacht en al snel beginnen we aan de voorstelronde.

Dan gaat de bel en ruimt iedereen zijn of haar eigen spullen op. 'Zullen we samen naar de volgende les lopen?' vraagt Deliah zacht. Ik knik met een kleine glimlach en ze glimlacht breed terug. Als ik samen met Deliah het lokaal uitloop, zie ik Zorro met een paar andere jongens praten. 'Ik ben zo terug.' zeg ik tegen Deliah en ren naar Zorro toe. Ik knuffel hem stevig, ik heb er even schijt aan wat die andere jongens denken. Zorro beantwoord de knuffel stevig terug en als snel laten we elkaar los. 'Hoe ging je eerste les?' vraagt hij zacht. De jongens om me heen zijn in een klap stil gevallen. 'Goed, ik heb zelfs een nieuwe vriendin gemaakt denk ik. Maar ik moet snel weer gaan.' zeg ik zacht. 'Dat is fijn om te horen. Ik zie je zo.' zegt hij en ik krijg een kleine kus op mijn voorhoofd. Ik zeg gauw gedag tegen hem en de andere jongens en ren dan gauw naar Deliah, die meteen vraagt of hij mijn vriendje is. We lopen door terwijl ik verder vertel dat het alleen mijn broer is.

Eindelijk horen we de bel wat betekent dat het pauze is. Ik heb de bel al vaak gehoord en begin er toch al een klein beetje gewend aan. Als Deliah en ik samen de hoek om willen om naar de aula te gaan, bots ik opeens tegen iemand op. 'Kijk uit je doppen wil je?! Je loopt hier niet als enige.' reageer ik bot en sta al snel op. Ik kijk voor me en zie een van de jongens die ook bij Zorro stond. 'Kijk kijk, als dat niet het kleine prinsesje van onze geliefde Zorro is.' zegt hij arrogant. 'Kom meid, ik hoef niet tegen deze sukkel te praten en hij hoeft dat ook niet tegen mij.' reageer ik bot en loop samen met Deliah naar de aula terwijl ik de jongen een kleine duw geef en hem tegen de muur aan bots. Deliah en ik lopen gewoon naar de aula, terwijl ik merk dat de jongen ons achtervolgd. Ik draai me bruut om en deze keer botst hij tegen me op en valt hij op de grond. 'Wil je een plekje voor me vrij houden? Ik kom er zo aan.' zeg ik en kijk naar Deliah. 'Doe voorzichtig.' zegt ze zacht. 'Ligt eraan..' reageer ik kortaf en kijk dan naar de jongen voor me die net is opgestaan. 'Zoals ik al zei, ik wil niet met jou praten en jij hoeft niet met mij te praten. Ik hoef geen stalker achter me aan.' zeg ik koel. De jongen kijkt me diep in de ogen aan. Woede is te lezen. 'Dat is dan pech, ik praat toch met je. Hoe durf je mij zo te behandelen?!' reageert hij boos. Ik kijk even achter hem en zie Zorro de aula inlopen. Ik schud mijn hoofd kort en kijk hem met een blik aan die boekdelen spreekt. Hij kijkt me boos aan, maar loopt dan verder naar zijn vrienden toe. 'Ga maar naar je vrienden toe. Ik hoef je even niet te spreken.' zeg ik en draai me gauw om en loop naar Deliah toe. Iedereen begint meteen te smiespelen over wat er net is gebeurd. 'Gaat alles goed?' vraagt Deliah bezorgd. 'Er is niks aan de hand, voor nu. Die jongen moet gewoon op z'n tellen passen.' zeg ik zacht en pak mijn lunch erbij. Al gauw gaat de bel en ik prop de rest aan mijn boterham in mijn mond en loop met een lachende Deliah naar mijn laatste les toe.

Samen met Deliah loop ik eerst naar haar kluisje. 'Wat een vervelende schooldag was dit. Gelukkig zijn we wel mooi 4de.' zegt Deliah. Ik knik en nadat we bij haar kluisje zijn geweest, gaan we naar mijn kluisje toe. 'Heb je zin om vandaag af te spreken?' vraagt ze opeens zacht. Ik schrik even maar laat het niet merken. Dat heeft niemand me ooit gevraagd... Ik was even overdonderd, maar kon toch nog zeggen: 'Dolgraag.' 'Cool! Heb je zin om naar mij toe te gaan als je mag?' vraagt ze vrolijk. 'Ik moet dat eerst dan nog even vragen. Heb je even een momentje?' vraag ik zacht. Ze knikt en ik loop naar buiten. Ik ga naar een bankje toe en probeer met mijn horloge pap en mam te bellen. Na lang wachten, krijg ik de voicemail. Beteuterd hang ik op en bel ik Zorro. Na even wachten hoor ik hem hallo zeggen. 'Zorro, mag ik met Deliah mee naar haar huis? We zijn uit en zij vroeg of ik met haar wou afspreken bij haar thuis.' zeg ik zacht. 'Waarom bel je pap en mam niet?' vraagt hij verbaasd. 'Ze namen niet op...' zeg ik zacht. Het is even stil aan de andere kant. 'Zet even je hologram aan.' zegt hij als ik opeens hem in hologramvorm zie. Ik zet het aan maar blijf gewoon zitten. 'Doe voorzichtig bij Deliah. Wie weet wie we nu kunnen vertrouwen. Pap en mam nemen altijd op. We moeten nu goed op onze tellen letten. Stuur me het adres als je bij Deliah bent, ik haal je op nadat ik klaar ben met school. Veel plezier daar.' zegt hij rustig en geeft me een lucht kusje. Ik geef hem een lucht kusje terug en daarna zeggen we elkaar gedag. Ik hang gauw op als Deliah me ziet en naar me toe komt rennen. 'Zullen we gaan?' vraagt Deliah zacht. 'Ja, mijn broer haalt me op zodra die klaar is met school dus als we bij jou zijn, stuur ik het adres.' zeg ik zacht. Deliah knikt vrolijk en al snel lopen we naar Deliah haar huis toe.

Wat ben ik?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu