bab 16

28.5K 1.1K 14
                                    

"Ok la rina kami balik dulu.thanks ye sebab jemput mama dan papa makan".datin akmar mula melangkah ke arah pintu.

"Ok ma.your welcome."azharina mengekori mak mentuanya dari arah belakang.

"Mama papa pergi dulu.ingat Nial jangan sesekali mainkan perasaan isteri kamu ni.behave!!".dato nabil mula memberi arahan yang tegas.

"Ye pa...."

"Bye rina assalamualaikum."

"Bye waalaikumussalam".

Setelah kereta milik papanya meninggalkan perkarangan rumah,  mata Danial tajam memandang ke arah azharina.

"Kau masuk rumah sekarang!".panggil Danial dengan suara kasar.dia duduk di sofa dengan tangan yang didepakan di atas penyandar sofa.

Azharina yang takut terus menutup pintu dan berjalan ke arah Danial.dia mengecam wajah Danial yang merah cuma tunggu masa je lagi nak meletup

"Sapa yang report dekat mama dengan papa!!".jerkah Danial.dia bangun dan berdiri betul-betul dia hadapan azharina.Danial mula bercekak pinggang.

"Bu..bukan..rina yang report".gugup Azharina.

"Kau jangan nak tipu!" Herdik Danial.dia menolak tubuh azharina dengan kasar sehinggakan azharina jatuh di atas sofa.

Pecah tangisan azharina. Bukan aku yang buat!
"Rina berani bersumpah bukan rina yang report dekat mama dengan papa suruh datang rumah ni".Azharina berkata dalam keadaan menangis yang teresak-esak.

"Kau tak payah nak bersumpah bagai la!!".kali ni marah Danial betul-betul memuncak.

"Tak.rina tak pernah langsung report.awak ni kenapa hah selalu menuduh saya melulu lepas tu awak selalu dera saya".azharina berani melawan Danial.

"Herh kenapa kau dah tak tahan ek duduk dengan aku dekat rumah ni?".sinis Danial.

Makin lebat air mata azharina menitis.

"Kenapa awak selalu dera saya,apa salah saya!"

akhirnya soalan yang dah lama azharina simpan dalam hati akhirnya terkeluar jugak dari bibir merahnya

"Herh,kau fikir la apa salah kau.disebabkan kau la aku kena putus dengan rabiatul!".

Azharina menggeleng perlahan.

"Kenapa,kenapa semua orang benci saya..apa yang saya dah buat sampai awak,mak dan kakak tiri saya benci saya".dia berkata dalam keadaan tersedu sedan.

"Maybe sebab kau ni seorang pembunuh!!".

"Tak!!saya bukan pembunuh,saya tak pernah bunuh orang.".kata dia dengan suara makin perlahan.

Makin naik angin Danial bila dengar butir-butir yang keluar dari mulut azharina.

"Wey perempuan kau bangun!!aku kata bangun!".Danial mula menarik azharina kasar.

"Aww..sakit.".azharina mengaduh sakit bila Danial merentap tudungnya dan menarik rambut Azharina dengan kuat.

Terhuyung-hayang kepala azharina.

"Kau yang paksa aku buat semua ni!!so kau terima la padahnya.".Danial terus menolak kepala azharina.

Azharina lantas bangun
, wajah danial dipandang tajam "Saya dah tak tahan,saya nak bercerai dengan awak!please lepaskan saya".kali ini azharina berkata dengan lembut seperti suara yang biasa dia selalu cakap dengan dengan Danial.

Tolong!! Jangan Mainkan Cinta Aku Where stories live. Discover now