bab 49

14K 602 29
                                    

Danial sedang menonton televisyen. Dia berbaring di sofa untuk merehatkan diri. Penat ikut kerenah si nabila tu. Shopping sana sini membazir je

Nasib la aku dapat isteri yang tak suka shopping. Kalau isteri aku kuat shopping macam dia alamatnya bankrup la aku.

Sedang dia ralit.henfon nya mula berdering tanda ada mesej masuk di whatsapp

Pantas dia mencapai henfon yang ada disebelahnya dan terus membuka aplikasi whatsapp.

'Apa pulak Minah gedik ni hantar gambar kat aku? '.desis hati Danial.
Selesai imej itu di download Danial terus menekan pada gambar itu untuk membesarkan gambar.

Nak luruh jantungnya bila melihat gambar azharina dengan seorang lelaki buat asmara dana di tepi jalan,saling berpandangan. Dan...tepi Jalan ni macam tepi sekolah azharina.

Naik turun nafas Danial. Aku ingat kau ni Perempuan baik.. Tapi kau ni sama je macam perempuan yang aku kenal dekat tepi jalan.!

Kau tunggu kau balik nanti.kononnya nak Pergi study group tapi pergi menggatal. Ya Allah sanggup tipu suami sebab nak jumpa lelaki Lain.

Danial termenung keseorang di tepi bukit. Dia duduk di hadapan keretanya sambil termenung. Sesekali dia meraup rambutnya.

Dia turun dari bumbung keretanya dan terus berjalan betul-betul di tepi bukit. Dia terus menjerit sekuat hati untuk menghilangkan stress.

"ARGHH!!!!!! ".

terus dia meraup wajah dan rambutnya dengan kasar. Ya Allah apakah dugaan yang kau bagi ni ya Allah.dayusnya aku tampar isteri aku tanpa aku dengar penjelasan dia dulu ya Allah.

Kring~kring~

Terus Danial menyeluk. Poketnya dan terus dia Mengangkat call tanpa memandang ke screen. Dia mengesat matanya.

"Hello".

"Hello abang Danial. Ni sumayyah kawan Rina".

"Ouh ye.. Kenapa ek? ".soal danial Pelik .

"Urmm su nak tanya.. Macam mana keadaan Rina ek sekarang ni? Siku dia dah sapu ubat dah ke? Su call dia tapi dia tak angkat pulak. Risau su.".

Berkerut dahi Danial.sapu ubat?

"Urmm kenapa dengan Rina ek? ".polos Danial Bertanya.

"Ya Allah, Rina tak cerita ke dekat abang yang dia Hampir kena langgar and siku dia luka teruk. "

Rasa macam ada batu hempap di kepala nya. Se.. Selama ni aku fitnah isteri aku.. Ya Allah.

"Ab.. Abang tak tahu la pulak. Boleh tak su cerita semua yang jadi tadi dekat abang".

"Hmm dah Agak dah yang Rina tu takkan cerita dekat abang. Okey macam ni. Tadi waktu su, azim dengan rina nak Pergi study dekat mcd tiba-tiba ada satu moto ni bawak laju macam nak langgar Rina tapi azim cepat-cepat tarik rina. Kalau azim tak tarik Rina tadi tak tahu la apa jadi dekat dia. Su tak boleh bayangkan yang stuasi Rina koma kena langgar dengan kereta berulang lagi.... "

Danial memejamkan matanya. Berdosanya aku ya Allah. Rinaa abang mintak maaf Rina.

"Su terima kasih lah cerita dekat abang. Okey lag su abang kena Letak ni. Bye assalamualikum."

Terus dia meletakkan telefonnya dan dia memboloskan dirinya ke dalam kereta. Dia nak balik Cepat jumpa isterinya. Sebab nak mintak maaf.

Sayang jangan tidur lagi.tunggu abang balik.

Dijeling seketika jam di tangannya. Sudah pukul 1 pagi.. Ya Allah aku kurung bini aku. Entah dia dah makan ke belom. Rina tunggu abang.

Sudah hampir lewat malam tapi danial masih tak nak bukak pintu. Perut yang sudah bunyi sedaya upaya ditahan.

Lantas azharina bangun dan mencapai buku matematik.. Dia mula membaca

Kriuk~kriuk~

Disentuh perlahan perutnya.

"Anak mama lapar ye? Mama pun lapar. Tapi macam mana mama nak kluar makan sebab papa kunci pintu. Sampai hati papa buat kita macam ni kan".rintih azharina keseorangan. Perutnya memang betul-betul lapar. Dari pagi tadi dia tidak langsung menjamah makanan. Kalau makan pun dia sempat mencapai roti gardinear. Itu pun sumayyah yang bagi.

Sedang dia termenung. Terus dia teringatkan sesuatu. Pantas dia bergerak ke arah bag sekolahnya dan dia mula menyelongkar bag itu dan yes!

"Yeay mama dah dapat roti.. Roti ni kawan mama yang bagi pagi tadi. Katanya tak lalu nak makan lepastu dia bagi mama. Mama ambik je la.rezeki anak mama la malam ni. Kita makan ye".kata azharina sorang-sorang. Dia terus membuka plastik roti itu dan terus disumbat ke dalam mulut..doa dibaca dalam hati.

Sedang dia menjamah roti itu tiba-tiba pintu biliknya dibuka.

Terkejut azharina dibuatnya.setelah dia melihat sang gerangan yang membuka pintu terus dia menyambung makannya. Dan dia menghadap buku sambil makan. Siku yang luka sudah di cuci dan dibalut dengan kapas kasar.

"Assalamualaikum sayang".tegur Danial dengan nada berasalah. Dia menghampiri azharina

"Waalaikumussalam"

"Sayang dah makan? ".soal Danial.

"Tengah makan la ni".acuh tak acuh azharina menjawab

Danial memejamkam matanya. Tidak tahu macam mana nak mulakan conversation. Rasa janggal pulak.

"Sayang... ".danial terus Memegang tangan azharina tapi cepat-cepat azharina menepis.

"Jangan sentuh saya. Saya ni kan pelacur, tak de maruah.. Saya takut awak jijik dengan saya".kata azharina dengan nada bergetar. Dia terus menutup buku matematik itu dan roti di tangannya di letakkan di atas meja. Dan dia berlalu Pergi untuk tidur. Tiba -tiba rasa mengantuk pulak.

Danial hanya melihat gerak geri azharina.

Tak pe lah.. Abang bagi Rina tenang dulu.

Tolong!! Jangan Mainkan Cinta Aku Where stories live. Discover now