bab 48

14K 547 46
                                    

"Amacam senang tak exam bahasa Melayu kertas 2 tadi? ".tanya azim dengan senyuman menghiasi bibir.

"Alhamdulillah senang la jugak".kata azharina dengan senyuman. Mana tak senyum nya dah boleh jawab dengan tepat dan yakin mesti la senyum.

"Urmm boleh la. Senang la jugak. Kau ? Alaa bagi kau confirm senang punya. ".jawab sumayyah. Faham sangat dia dengan azim ni. Budak pandai la katakan.
"Senang gila. Ehh aku tanya azharina bukan kau".usik azim dengan tergelak

Cait... Sumayyah terus mencebik. "Hmm ye la. Sapa la aku ni kan orang nak tanya .dah la aku ni kurang bijak cam korang".dia mula merendah diri.

Azharina terus memberi isyarat ke arah azim melalui mata.

Azim yang faham dengan syarat mata azharina terus menghampiri sumayyah. Tak la rapat sangat. Jauh dia dalam sedepa.

"Alaaaa kau ni aku melawak je la. Aku tanya kau sekali la tadi. Tak mau la majok cam ni nanti aku nak cari gaduh dengan sapa. Kau dengan azharina kan kawan baik aku .aku mana boleh melawak dengan azharina sangat sebab dia kan dah berpunya".kata azim dengan nada pujuk.

Terkaku azharina dibuatnya. Berpunya?! Maksudnya dia tahu aku dah.... Kahwin.

"Chup.. Apa awak kata tadi azim? Awak dah tahu ke saya dah berpunya? ".soalnya dengan nada terkejut. Nak cari tahu ni macam mana azim boleh tahu. Dia mula memandang ke arah azim dan sumayyah silih ganti.

"Haah. Saya dah tahu dah pun. Sumayyah yang bagi tahu saya hari tu. Waktu tu awak dah balik dah pun dengan seorang lelaki yang saya tak kenal.lepastu saya tanya la su..lepastu su tak nak cerita dekat saya tapi saya paksa dia and then su pun cerita la dari A sampai Z..baru la saya tahu yang awak ni dah kahwin.saya salah orang nak jatuh hati.hahahaha.".jelas azim panjang lebar

Sumayyah yang setia berdiri di sebelah azim mengetap bibir. Risau kalau azharina marahnya."maafkan saya azharina"

Azharina senyum lega. Selesai satu masalah sudah. "Ehh tak pe. Saya rasa lega gila sebab awak dah tahu yang saya dah kahwin, azim. Selama ni saya nak bagi tahu awak tapi saya tak kesampaian. So kita kawan baik okey".ujarnya sambil menghalakan jari kelengkengnya untuk membuat janji.

Azim juga turut menunjukkan jari kelengkeng nya ke arah azharina tanpa bersentuhan

"Ehem.. Korang dua je ke yang buat janji cam tu ,saya tak de? ".usik sumayyah. Lega rasanya bila sahabat baik tidak memarahinya.

"Alaaa... Jangan la merajuk..jom buat sekali".pujuk azharina.

Mereka bertiga mula menghulurkan jari kelengkengnya tanda membuat janji 'sahabat sampai syurga'

"Dah la jom study. Sekarang ni dah pukul berapa dah. Nanti pakwe saya dekat rumah tu risau pulak. Hahaha".ceria suara azharina berkata.

"Jom.Ehh kejap! Nak study dekat mana ni?".soal sumayyah kehairanan. Nak study dalam sekolah bosan la pulak.

"Urmmm jom la study dekat MCD yang dekat belakang restoran depan sekolah kita ni. Alang-alang tu boleh study sambil makan kentang dia.".cadang azim dengan penuh semangat. Dah lama ngidam nak makan kentang mcd tu jadi cam ni. Hehehe.

Azharina dan sumayyah mengangguk laju. Okey la jugak cadangan azim ni. Lagipun dalam mcd tu ada air cornd selesa la sikit.

Mereka bertiga mula berjalan pergi ke arah kereta azim..alah dekat je pun nak naik kereta ke? Tapi okey la jugak aku tak larat nak jalan. Almaklumlah azharina ni mengandung tak larat pulak dia ni nak berjalanya.

Baru mereka ingin melintas jalan tiba-tiba kertas nota yang dipegang oleh azharina terjatuh. Lantas azharina mengutip dan tiba-tiba ada sebuah motosikal membawa laju ke arah jalan itu. Hampir -hampir azharina dilanggar oleh penunggang motor itu tapi sempat ditolong azim.

Tolong!! Jangan Mainkan Cinta Aku Where stories live. Discover now