BORÇ

185 25 12
                                    

BÖLÜM ŞARKISI - ALACALI

  Teyzem yeni ortaklarıyla konuşmak daha doğrusu anlaşmak için 1 haftalığına İzmir'e gitmişti. Bugün cumartesiydi. Rahatça yayılmış uzun zamandır yapmadığım yatak keyfimi yapıyordum. Birazdanda bir cafeye gider bir şeyler yerdim.  

Kapı çalındığında çalan kişiye ana avrat söverek yatağımdan kalktım. Paytak paytak yürüyerek kapıyı açtım. Karşımda postacıyı görünce hayırdır deme isteğimi son anda geri teptim.

"Buyurun ne vardı?"

"Ezel Erdem?"

Sustum.

"Kardeşiyim. Kendisi yaklaşık 3 ay önce vefat etti. Ne oldu?"

"Büyük mevlada borcu var sanırım. Her neyse şurayı imzalar mısınız?" gösterdiği yeri verdiği kalemle imzalayıp zarfı alarak kapıyı kapadım.

Hızla zarfı açtığımda tedavi için aldığı borcun tamamını bitiremediğini ve borcun faize vurduğunu anladım.Teyzemin geliri gayet iyiydi. Söylesem daha doğrusu bilse hiç zorlanmadan ödeyebilirdi. Ama ablamın borcunu ben ödemeliydim. Onun borcunu ben dahi bilmezken başka kişilerinin öğrenmesini istemezdi. Teyzemiz olsa bile. 

Hızla bilekte beyaz pantolon ve üstüne v yaka siyah bol basic giyerek dışarı çıktım.İlk olarak kahvaltı yaptım. Daha sonra ise okuluma da uyacak iş aramaya koyuldum. Gerekirse gece işi  veya part time iş dahi yapabilirdim. İllaki cumartesi ve pazar olacak diye bir şey yoktu.

3 saattir iş aramış ama bulamamıştım. Herkes hafta içi sabah 7-8 akşam 5-6 kafasındaydı. Fakat okulum buna izin vermiyordu.Gerekirse iyi bir fiyatlı iş bulursam okulumu donduracaktım. Ben işe giderken tabikide teyzem okula gittiğimi düşünecekti. Ona bunu diyemezdim.

Biraz daha iş aradıktan sonra sonunda bir barda iş buldum. Pek tekin olmasa da yapacaktım. Hafta içi ve hafta sonu akşam 21.00 dan 02.00 ye kadar olacaktı. Barmenlik yapacaktım. Fiyatı gerçekten çok iyiydi. Bu şekilde borcu 2 aya bitirirdim. Fakat bu süre içerisinde adam akıllı uyku çekeceğimi ve derslere pek fazla odaklanacağımı düşünmüyordum.

_____ 

Saat 19.30 olunca hazırlanmaya başladım. Daha ilk günden başlayacaktım işe. ÇOK SEVİNDİM!

Barmen olarak ne giyebilirdim ki? Gelde bunu düşün!

Siyah büstiyerle siyah etek kombinimden son anda vazgeçtim. Daha ilk günden nasıl bir yer olduğunu bilmediğim bir barda böyle giyinemezdim. O kadar insana hizmet edecektim. En iyisi deri taytla yaptığım kombin. Saçlarımıda düzleştirip kırmızı ruj ve hafif makyaj yaparak evden çıktım.(MULTİ)

Bar hızla dolmaya başladığında isyana bağladım. Onca kişiye tek başıma nasıl yetecektim?

Daha bildiğim tüm duaları demeden bar masasında 4lü erkek grup belirdi. Sevecen olmaya çalışarak

"Ne istersiniz?"

"Şimdilik seni" diyerek hepsi gülmeye başladı.

Dişlerimin arasından tekrarladım sorumu.

"Seni canım." dediğinde sinirlensem de söz konusu ablam olduğu için sakin kalmaya dikkat ettim.

"Peki canım. Hadi siktirin gidin. Eğer içecek veya yiyecek isterseniz gelirsiniz. Hadi."

"Burası iyi değil mi beyler?"

"Evet kesinlikle." Bizim tarafa tüm piçliğiyle gelen Umutcan'ı görmemle artık daha fazla ne kadar dayanabileceğimi hesapladım. Ortalama 1 saniye.

BİR KAHVEHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin