MULTİ -EYŞAN
Sabahın köründe zilin bir nevi -açacaksın.- dercesine çalınmasıyla uykumdan uyandım.
Üşengeç ve paytak adamlarla kapıyı açtığımda gördüğüm kişiyle
"Eyşan" diyerek üstüne atladım.
Eyşan'ı ciddi anlamda çok severdim. Ablam ve bana sahip çıkmayan pisliğin teki bir dayımın bu denli samimi kızı olmasına her ne kadar şaşırsam da bu güzel huylarını annesinden aldığını düşünüyordum.
Eyşan benim tek kız kuzenim veya işin doğrusu tek kuzenimdi.
"Hoşgeldin şanlı güzel." Eyşan'ın ismi şanlı güzel anlamına geldiğinden ona sürekli Şanlı güzel derdim. Gerçektende çok güzel bir kızdı.
"Hoşbuldum güzel kuzenim." gülerek içeri geçti.
Her ne kadar akrabalık ilişkilerinde iyi olmasamda eve gelen misafire mutlaka aç olup olmadığı sorulduğundan bende Eyşan'a sordum.
"Aç mısın kuzen?"
"Onca yolu çekmek kolay olmadı. Kısaca açım be gülüm."
"O halde kalk kahvaltı hazırla. Bende açım." gözlerini devirerek
"Biran böyle sorunca bu kız adam oldu diyordum. Her zamanki gibi tabiki gine ben hazırlayacağım demi?"
"Aynen öyle şekerim. Bilirsin senin için bu evde misafirlik kavramı olmaz."
"Teyzem nerede?"
"İş için Bursa'ya gitti. Yarın dönecek ama."
"İyi o halde."
"Hadi kahvaltı hazırla açım!"
"Tamam. Sende domates falan doğra bari. Vallahi sen böyle oturunca kendimi amele gibi hissediyorum. Bir şey yap sende."
"Tamam domates doğrarım."
Aslında yemek falan yapmayı öğrenmiştim ama bilen oldumu bu marifetimi eskitmek istememek bence çok mantıklı.
Canım kuzenimin hazırladığı kahvaltımızı yaptıktan sonra insaflı davranıp sofrayı ben toplamıştım. Normalde sofrayıda toplamazdım ama malum yol yorgunu.
Salonda konuşmamıza devam etme kararı alıp salona geçmiştik.
"Eee kuzen yengem nasıl? Bilirsin dayım umurumda bile değildir."
"Bilirim kuzen. Babam olmasa benimde umurumda olmazdı. Zaten artık pekte umurumda olacağı söylenemez."
"Nasıl yani?"
"Anlaşılan teyzem sana bir şey söylememiş."
"O halde sen söyleyeceksin?"
"Annemle babam ayrılma kararı aldı. Annemle teyzem konuştular. Kararları gereğinde ise artık bizde sizinle birlikte bu evde kalacağız. Annemde babamla boşanma davaları sonlandığında buraya gelecek."
Bu konu hakkında onu daha fazla sıkmamak adına gülümseyerek ellerimi çırptım.
"O zaman bugünü kuzenler günü ilan ediyorum."
"O zaman bende sana katılıyorum!"
"Gerizekalı sen olmazsan nasıl kuzenler günü yapabilirim bir düşün."
"Gaza geldim kuzen."
"Tamam. Hadi ben üstümü değişeyim birlikte çıkarız sonra."
"Tamam."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BİR KAHVE
HumorKENDİMİ AĞLAMALARIM ARASINDA YERİ BİR ÖRTÜ GİBİ SAKLAMIŞ PAPATYALARIN ÜSTÜNE BIRAKTIM. BELKİ HALA İNANAMAMIŞTIM. "Bir kahve ?" SESİN GELDİĞİ TARAFA DOĞRU KENDİMİ DÖNDÜREREK AYAĞA KALKTIM. HAYIRDIR ABİCİM SEN DER GİBİ BAKIŞ ATTIM. BENİ TAKMAYARAK YA...