hoofdstuk 1

75 3 0
                                    

De schoolbel gaat en sloom staat iedereen op. Tussen alle sloffende mensen staat een meisje te springen. Samen met haar vriendin heeft ze als enige van de hele school zin in het nieuwe school jaar. Vandaag is hun eerste schooldag. Laten we hun eens volgen misschien komen we er achter waarom ze zo vrolijk zijn.

P.o.v. suze
"Heey suus!! Moet je kijken die gozer is lekker!!" Gelijk schieten mijn ogen de kant op van de hand van Verle. "Oelalaaaa!! Hij is echt knap!" We lopen langs een groot bord daar staan de klassen op en naar welk lokaal ze moeten. M1A lokaal B105. Springend en gek doenend lopen we naar de eerste verdieping van onze nieuwe school. Als we bij het lokaal aankomen zit de klas al vol. Snel lopen verle en ik naar binnen. Er is alleen nog voorin plaats om met z'n tweeën te zitten. Stil en rustig gaan we zitten. Niet veel later komt er een lerares binnen lopen. "goedemorgen M1A!" zegt ze vrolijk. "ik ben jullie mentor en mijn naam is jansen carice jansen. jullie mogen mij gewoon carice noemen dat gebeurt overal op school. laten we even een voorstel rondje doen. we beginnen bij deze twee dames en dan gaan we zo de klas door." met een vriendlijke lach kijk carice ons aan. "euh begin jij of ik?" zegt verle terwijl ze me vragend aankijkt. "ik begin wel." zeg ik chill. "hey allemaal ik ben suze, ik ben 19 jaar en ik zit hier zo oud omdat wij hiervoor al een opleiding hebben gedaan. ik woon in almere en ga met de trein naar school. euhm ik heb een broer en wij schelen 3 jaar en hij is ouder. en wat moet ik nog meer vertellen?" vragend kijk ik carice aan. "welke opleiding heb je gedaan?" "ik zat op het roc amsterdam zuid en daar heb ik een opleiding voor sporten beweging gedaan op niveau 3, maar ik besloot door te leren en daarom zit ik nu hier." "Oke heel erg bedankt dan is je buurvrouw aan de beurt!" Verle staat op en begind zich voor te stellen. "Hallo allemaal, ik ben verle ik ben een vriendin van suze. Wij zaten in het laatste jaar van onze vorige opleiding bij elkaar in de klas en ik ben 18 jaar en woon hier in amsterdam. Ik woon op mijn zelf en mijn ouders en zusjes wonen in zeeland ik heb twee zusjes en een oudere broer en die woont in brabant. Ik heb dus de zelfde opleiding gedaan als suze ook de drie jaars vorm en besloot ook om verder te leren." Verle gaat weer zitten en de volgende staat op. Als er vijf mensen geweest zijn gaat de deur open. "Carice kan je me even helpen?" Vraagt een mannen stem en een hoofd komt tevoorschijn. Zijn hoofd is niet lelijk ofzo en mijn ogen blijven dan ook staren. "Suus!! Zie dat dan!" Fluisterd verle in mijn oor. Ik knik en blijf hem aan staren. De man merkt dat hij stoort en zwaai even de klas in. "Hallo!" Zegt hij vrolijk. Hij fluisterd iets naar carice en sluit uiteindelijk de deur. "Nou dat was even een collega van mij." Zegt carice vrolijk. "We gaan weer verder met het voorstellen." Als de hele klas is voor gesteld, krijgen we een rondleiding door de school. "We lopen eerst naar de kelder en dan gaan we zo omhoog." Na vier korte trappen komen we aan in een muf ruikende hal. "Dit is dus onze kelder hier zijn een paar practische lokalen, dus als je ooit iets nodig hebt voor een project of presentatie dan moet je hier zijn. Dit is meneer koenders hij is de baas over al deze practische lokalen samen met meneer bot maar die is er vandaag niet." Een man in een overal staat voor de groep naast carice. Hij zwaait kort en loopt dan weer een lokaal binnen. Na de hele kelder gezien te hebben lopen we weer een verdieping hoger. "Hier op de begane grond is zoals jullie zien de kantine en de kluisjes hal. Jullie sleutel krijgen jullie straks. Dit is de baas over de kantine en hij heet..." de man achter de bali buigt zich naar voren. "Ik heet richard." Maakt hij de zin van carice af. Ik kijk eens de kantine rond en zie verschillende mensen zitten. Ik word uit mijn gedachten gehaalt als verle me meesleept omdat de groep weg loopt. Ik versnel mijn pas en loop weer met de groep mee. "Dit is zoooooo saai!" Fluisterd verle. "Ja inderdaat echt super saai!" Als we weer eens stil staan eens door. "Hey veer het gaat nog wat worden met die meid." Onopgemerkt wijs ik een meisje aan in de groep. Zij is ook 19 en ze doet alsof ze de koningin is. Haar naam ben ik alweer vergeten. "Ja ze lijkt me echt een bitch." Antwoord verle terwijl ze naar haar kijkt. Na de rond leiding lopen we weer naar het lokaal. Op de terug weg loopt er een andere klas langs. De zelfde man als in ons lokaal loopt met de groep mee. Hij kijkt me aan en lacht vriendelijk. Snel glimlach ik terug. "Oeehh heb je sjans?!" Giegeld verle. Een por in haar zij laat haar stoppen. "Doe normaal idioot! Het is een leraar!" Fluister ik terug. Als we in het lokaal aankomen gaat iedereen weer zitten. "Zoals jullie misschien wel mee hebben gekregen gaan wij bijna gelijk op kamp. Over twee weken gaan wij naar de veluwe!" "Mevrouw waarom zo vroeg in het jaar al?" Vraagt een jongen uit mijn klas. "Dat is zodat jullie elkaar snel wat beter leren kennen. En dan hebben we een super school jaar." Antwoord carice. "Maar wat gaan we in de tussen tijd doen dan? Want in twee weken is een project niet echt mogenlijk toch?" Vraag ik met mijn vinger in de lucht. "Juist wel!" Zegt carice. "Jullie krijgem twee weken om iets superleuk voor te bereiden voor op het kamp. Dit kan een speurtocht zijn of een voetbal tournooi. Eigenlijk mag alles, maar het moet met de hele klas georganiseerd worden en het mag niet te lang duren. Volgende week gaan we hier aan werken en voor de rest van deze week hebben wij een programma geregeld. Maar je kunt er natuurlijk wel alvast over na denken!" "Ja tuurlijk tss." Klinkt er achter ons. Ik draai mijn hoofd om en zie het meisje van net heel bitchy kijken. "Nou dat was het voor vandaag en tot morgen." Groet onze lerares ons. Iedereen sprint het lokaal uit met voorop de bitch. "Als we snel zijn halen we de bus van 43 nog." Zegt verle die net haar tas op haar rug tilt. "Mwa geen zin in wanneer gaat de volgende?" "53" reageerde verle kort. "Ooow! Nemen we die toch?" Verle knikt en stapt opzij. Ik hijs mijn tas op mijn rug en zeg de lerares gedag. "Tot morgen meiden!" Roept ze ons na. Als we het lokaal uit lopen komt de zelfde man weer aanlopen. "Hallo meiden." Zegt hij nog voor hij het lokaal in loopt. "Drie keer is scheepsrecht!" Grapt verle. "Vervelende meid die je bent!" Grijns ik en ren achter verle aan die een stukje van me af rent.

Let Me Entertain You!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu