hoofdstuk 8

29 1 0
                                    

De bus begind te rijden en achterin de bus begind het feest. Er staat muziek hart op en er schreeuwen mensen naar elkaar. In het begin vonden de leraren in onze bus nog niet zo erg maar nu vonden ze het wel een beetje te gek worden. Ik zie dat floris op staat van zijn stoel. "Mag ik even de microphone gebruiken chauffeur?" Vraagt hij beleefd. "Ja graag!" Puft de chauffeur. Floris pakt de microphone aan die de cauffeur aan reikt en houd hem bij zijn mond. "Dames en heren achter in. Wij snappen dat jullie het heel gezellig hebben maar de muziek moet nu wat zachter anders nemen wij de telefoons en speakers in!" Floris schreeuwd bijna in de microphone omdat het geluid niet helemaal door komt. Na een paar keer herhalen word de muziek zachter gezet en begind er een echte bussfeer te ontstaan. Floris geeft de microphone weer terug aan de cauffeur en gaat weer op zijn stoel zitten. Hij zit een rijtje voor ons en dan aan de linker kant van het pad zeg maar. Even draait hij zich om en kijkt me kort aan. Gelijk kijk ik weg en voel mijn wangen rood worden. Ik probeer mijn gezicht te verschuilen door naar buiten te kijken. Verle kijkt op van haar telefoon en reikt mij een zak snoep. Ik schud mijn hoofd en verzink in diepe gedachten. Niet wetend dat een busreis best vermoeiend kan zijn. "Suze... suze... ik ben het floris... suze... suze... ik hou va..." meteen schiet ik recht over eind. "Waar ben ik!" Schreeuw ik bijna. Verle ligt helemaal in de deuk naast mij. "Heey doornroosje! Je was in slaap gevallen en onder tussen zijn we gestopt voor een plaspauze dus ik dacht ik maak je even wakker." "Oow stom vervelende kreng dat je bent!!!" Zeg ik plagerig en begin verle te kietelen hier kan ze totaaaal niet tegen en dat geeft een grappig effect. "Hou op!! Ik moet plassen!!" Gilt verle. "Wat moet je ook alweer zeggen?" Vraag ik gemeen. "Genade! Hahaha! Genade! Ik kan niet hahahah tegen u op! U bent hahahha de beste van het ganse hahahhah land! Genade o koniging!" Gelijk stop ik met kietelen en kijk verle ontdeugend aan. Verle en ik staan op en lopen de bus uit. "Hey veer is het goed als ik hier wacht ik heb geen zin om onnodig in die rij te gaan staan. Ik hoef toch niet." Verle knikt en loopt alleen naar de rij voor de wc. Ik zet mijn zonnebril op en leun tegen de bus aan. Even sluit ik mijn ogen en neem de geur van de natuur in me op. "Ook hallo." Met een schok kom ik uit mijn gedachten. "Ow hallo." Zeg ik en zie wie er voor me staat. "Dag meneer." Zeg ik ongemakkelijk. "Je mag gewoon floris zeggen hoor. Dat is echt geen probleem." Verlegen knik ik. Met een gelukje komt carice aan lopen. "Zo lekker aan het chillen?" Zegt ze vrolijk. Vriendelijk knik ik. "Zeg euhm floris kan ik jou even spreken?" Verbaast kijkt floris carice aan. Snel knikt hij mij gedag en loopt met carice mee. Daar sta ik dan in mijn eentje. Ik zet mijn zonnenbril weer op mijn neus en geniet weer van de zon.

P.o.v. Floris
Zwijgend loop ik met carice mee. "Wat is er?" Vraag ik onzeker. "Nou ik wou eigenlijk iets leuks gaan doen zometeen in de bus. Ik heb reis bingo mee genomen maar ook het spel 30 seconds. Of jij mij daar bij wil helpen?" "Uiterraard!! Waarom niet dan vermaken die kids zich ook een beetje!" Instemmemd knik carice. Samen lopen we weer terug naar de voorkant van de bus. Ik zie suze nog alleen staan. Carice stapt de bus in. "Vind je de busreis wat?" Vraag ik beleefd en ga naast suze staan. "Euh ja hoor het is wel lang maar tot nu toe trekt iedereen het nog wel denk ik." Geintereseerd knik ik. "We gaan zo een spelletje doen of bingo of 30 seconds, wat vind je leuker?" Verbaast kijkt suze me aan. "Bingo? Kan dat?" "Floris? Kom je ff helpen?" Vraagt carice die haar hoofd door de deur naar buiten steekt. Ik wenk dat ik er aan kom. "Nou de baas roept." Suze lacht. Ik stap naar carice toe. "Kan jij de bingo kaarten even uit delen? Dan bereid ik de rest voor." Gehoorzaam knik ik. Ik pak het stapeltje bingo kaarten aan en loop langs alle stoelen. Ik begin achterin dan kan ik naar voor werken. Zorgvuldig leg ik overal een kaartje neer. Hoe verder ik naar voor kom hoe meer mensen de bus in stromen. De pauze tijd is bijna voorbij dus iedereen zoekt zijn spullen weer op. Bij het midden van de bus aangekomen moet ik even plaats maken voor studenten die er lang willen. Ik stap even naar buiten en zie net bij de voorste deur suze en haar vriendin naar binnen stappen. Als alle leerlingen mij gepaseerd zijn. Stap ik de bus weer in en ga verder met het uit delen van de kaarten. De bus begind te rijden en iedereen zit rustig op zijn of haar plek. Ik ben nu met uitdelen bij suze die met haar oortjes in zit. Ik tik haar aan op haar arm en reik haar een kaartje. "Ow bedankt." Zegt ze vriendelijk. Ook haar vriendin kijkt me dankbaar aan. Als de hele bus een kaarje heeft gaat de bingo beginnen. "We beginnen klein! Nummer 3!" Gilt carice door de microphone. "We gaam eerst voor een horizontale lijn!" Roept ze er achter aan.

P.o.v. Suze
"67, 34, 26, 70, 12, 2, 45, nog niemand een bingo?!" Word er geroepen. Onschudlig kras ik over mijn blaadje. "Verrek ik hoef er nog maar twee." Mompel ik. "Echt niet! 16 is al geweest!" Zegt verle fanatiek. "Ow dan alleen 53 nog." Snel focus ik me weer op de cijfers. "21, 35, 61." "BINGO!!" Klinkt er van achter in de bus. "De bingo mag naar voor komen! Als het een valse is een liedje zingen hea!" Grapt carice. Schomelend komt caitlyn naar vooren lopen. Ze geeft floris een hand en giegeld als ze haar prijs in ontvangst neemt. Ze heeft een minidoosje merci gewonnen. Voor in de bus scheurt ze het plastic er af en maakt het doosje open. "Slijmbal!" Walg ik. Floris pakt lachend een chocolaatje. Caitlyn pakt precies de zelfde en laat daarna carice kiezen. Er zitten vier soorten chocolade in het doosje en van elke soort twee. Tegelijk met floris steekt caitlyn het chocolaatje in haar mond. Ze lach nog slijmerig en schomeld dan weer terug. "En wat doen we nu? Nog een rondje horizontaal? Of gelijk volle kaart?!" Vraagt carice aan de leerlingen. "Veele antwoorden rijtje. "Oke doen we nog een rondje horizontaal." Carice pakt een balletje uit het zakje dat floris vast houd. "53!" "Kak! Euh bingo!" Roep ik dan. Ik kijk floris aan. Hij glimlacht naar me. Ik sta op en loop naar hem toe. Verle nog in mijn zij porrende. Floris heeft nog twee cadeautjes en ik mag kiezen van hem. Het ene cadeautje is een of ander raar kinderspeeltje en het andere cadeautje is een honkbal bal. "Wow fet!" Zeg ik als ik de bal pak. Floris schud mijn nog de hand en ik loop terug naar mijn plekje.

P.o.v. Floris
Een gek gevoel in mijn hand blijft een tijdje zitten.

Let Me Entertain You!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu