De volgende dag zit ik alweer vroeg in de trein. Ik moet een half uur reizen om in Amsterdam te komen met de trein. Ik vind het nooit een probleem dan kan ik lekker mensen kijken en twee haltes van tevoren komt verle er ook bij. De trein remt vaart en stopt bij het volgende station. Nu is het nog leeg in de trein, omdat ik redelijk vroeg in het traject zit. Maar bij dit station word het meestal al drukker. De deuren gaan open en er stappen mensen de trein in. Een jong meisje gaat tegen over mij zitten. Ze ziet er mooi uit. Ze heeft bruin haar en mooie donkere ogen. Mijn tas ligt zoals altijd trouw op de stoel naast mij. "Euhm zou ik hier mogen zitten?" Geirriteerd draai ik mijn hoofd om. Nee dat mag je niet, want hier moet mijn... "euh ja tuurlijk." Een super knappe jongen neemt plaats naast mij. Ik kijk hem aan, maar kijk snel weg als ik merk dat hij naar mij kijkt. Voor dat ik het weet zijn we al bij de halte waar verle instapt. "Shit!" Brom ik. "Wat is er?" Vraagt het lekkereding naast me. "Ow euh ik ben vergeten te kijken waar mijn vriendin staat. Die stapt hier in namenlijk." "Ow moet ik dan daar gaan zitten?" Vraagt hij liefjes. "Oow nee joh blijf lekker zitten! Ze gaat wel hier tegen over zitten hoor." Verdedig ik hem. Zoals ik al verwachte gaat mijn telefoon af.
"Ja he prutser waar zit jij?!" Klinkt er aan de andere kant van de lijn. "Ja sorry ik zat niet op te letten maar ik zit in het voorse treingedeelte en dan de derde deur links." "Juist heel goed beschreven! Let volgende keer wel weer ff op dan." Klinkt er uiteindelijk vrolijk. "Leuke ringtone." Zegt de jongen zacht. Ik schiet in de lach. "Bedankt!"Niet veel later staat verle voor mijn neus. "Hey suus!" Zegt ze vrolijk. Dan vallen haar ogen op de jongen naast me. "Wow! Jij bent knap weetje dat?" Je jongen lacht. "Dat hoor ik wel vaker ja." "Kak! Zei ik dat hard op?!" Snel kijkt verle me aan. Ik knik voorzichtig. "Ow! Sorry dat was niet de bedoeling!" Bied verle haar exuses aan. "Geeft niet hoor!" Neidig staat het meisje dat tegen over mij zat op en loopt weg. Verle gaat zitten en zet haar tas op de stoel naast haar. Verder laten we de jongen met rust en praten wat over school. "Tis wel weer lastig om in dat ritme te komen hoor!" Klaagt verle. "Ow daar heb ik nou echt geen last van, maarja ik ben dan ook wel een ochtend mens." Verle knikt begrijpend. Als we bij amsterdam centraal zijn staan verle en ik op. Door de schok van de trein verliest verle haar evenwicht en valt boven op de jongen. "Oow!!! Dit is zo beschamend!" Verle staat op en is helemaal rood. "Haha geeft niet joh! Hoe heet je eigenelijk?" "Euh verle." Zegt verle verlegen. "Hey ik ben thomas." Zegt de jongen en schud verle de hand. "Mag ik je nummer dan kan ik je de schade door sturen." Zegt thomas met een knipoog. Verle pakt snel een pen en krabbeld haar nummer op zijn arm. Onder haar nummer zet ze stiekem een hartje. Snel haasten we ons naar de deur. Net op tijd stappen we de trein uit want de conducteur blaast al op zijn fluitje. Met een rap tempo lopen we baar de busstations. Aangezien amsterdam erg groot is moeten we nog een stukje met de bus. Dit vinden we echt geen probleem, want de mensen in de bus zijn heeeeeel erg gezellig. "Heeey chickies!!" Roept er iemand achter ons. Gelijk kijken verle en ik om. "Heeey mafkees!!' Roepen we in koor. Mafkees is hun vaste maatje in de bus. Hij moet er een halte voor ons uit, maar we hebben altijd de grootste lol. Sommige buschauffers spreken ons wel eens aan of we iets stiller willen zijn... uiterraad doen wij dat niet. Mafkees staat zijn armen om ons een en met zijn drieën lopen we door naar de bus. "En tot hoelaat zitten jullie vandaag?" "Tot kwart over twaalf." Mafkees zijn ogen worden zo groot als schoteltjes. "Echt?!?!? Ik ben jaloers!!!" Gilt hij. We komen bij de bus aan en checken in. "Goedemorgen." Bromt de buschauffer. "Heey!" Zeg ik vrolijk. "Hoihoi!" Zegt verle. We kijken om naar mafkees en wachten af wat hij gaat zeggen. "Euh... euh... goedemorgen!" Stameld hij. Hij word rood als de buschauffeur hem aan kijkt. Snel loopt hij door. "Oelala hebben wij hier een verliefd vriendje??" Giert verle. Mafkees lijkt nog in trams te zitten, dus ik wapper even voor zijn ogen. "Ooit gehoord van liefde op eerste gezicht?" Mompeld hij als hij wakker schrikt. Verle en ik schieten in de lach. "Wacht ik ga wel! Momentje." Ongelofelijk kijkt mafkees me aan. "Je gaat toch niet naar hem toe toch?" Ik knik heftig van ja. "Dat durf je niet!" Daagt hij me uit. Smooth stap ik uit mijn stoel op en loop richting de buschauffeur. "Goedemorgen." Zeg ik en kijk de buschauffeur aan. We staan voor rood licht dus de buschauffer kijkt me aan. "Goedemorgen." Zegt hij al wat vrolijker. "Kan ik u om een advies vragen?" Ik voel mijn telefoon trillen in mijn zak. Ongezien kijk ik even en zie dat het verle is, ik druk op groen en kijk de chauffeur weer aan. "Euh ja dat kan wel denk ik."zegt hij twijfelend. "Nou kijk ik heb een vriend en die heeft een heeeeel leuk iemand gezien maar nu weet hij niet wat hij moet doen." Leg ik uit. De chauffeur schiet in de lach. "En dat vraag je aan mij?" "Jaaah want u heeft een andere kijk op het leven." Weer lacht de chauffeur. "Nou ik ben van mening dat je gewoon op die persoon moet af stappen." Ik knik begrijpend. "En wat als die persoon toevallig op zijn eigen geslacht valt? Als hij zeg maar ho is? Wat dan?" Nu kijkt de chauffeur bedenkelijk. "Tja dat gevoel ken ik, dan zou ik eerst een probereb er achter te komen of die persoon ook ho is zeg maar." Zegt hij tenslotte. "Owkeee! Nou harstikke bedankt." "Ja heb ik goed geholpen?" "Jaa zeker!!" Ik wil weer weg wachelen als ik me nog iets bedenk. "Oow jah en euh gelooft u in liefde op eerste gezicht?" Weer schiet de buscauffeur in de lach. "Nou ik zou eerst eens wat willen drinken met die gene." Met dit antwoord wachel ik terug naar mijn plekje. "Jij bent echt een idioot!" Fluisterd mafkees naar me. "Tja je hebt het gehoord. Doe je best!" Met open ogen kijkt mafkees me aan. "Je denkt toch niet dat euh..." "ja zeker dat ik dat denk!" "Nee dat durf ik echt niet hoor!" "Dan schrijf je een briefje met een keertje wat drinken? Met daar je nummer en naam onder." Stelt verle voor. Dat lijkt mafkees wel aan te spreken want hij gaat gelijk wanhopig opzoek naar een stuk papier een een pen.
JE LEEST
Let Me Entertain You!
RomanceHet is zo ver! eerste klas mbo gaat op kamp! Suze en haar vriendin verle beleven hier een geweldig avontuur met veel leuke jongens, jaloerse bitches, een modeshow en een toch best wel knappe leraar. Ik kijk hem diep in zijn ogen aan. "Let me entert...