Het sport tournooi begind. Het is niet echt een sport tournooi maar eerder een aantal sporten die je kan doen en dan aan het einde doen we met zijn alle een voetbal wedstrijd. We kunnen speerwerpen, volleyballen, honkballen en voetballen. Verle en ik besluiten alle sporten eventjes te gaan doen. We willen net beginnen met speerwerpen als bjorn naar ons toe komt rennen. "Moet jij niet naar esmee?" Vraag ik. "Nee, ze houd niet zo van sport. En ze heeft het nog niet beeindigt met caitlyn." "Ik zei het toch dat kan ze niet!" Zegt verle. "Ik heb tegen haar gezegt dat ik niks begin als zijn nog met caitlyn om gaat aangezien dat mijn beste vrienden een gevaar doet." Ik val Bjorn om zijn nek. "Aahw je bent zo'n lieverd!!" Gil ik in zijn oor en geef hem een kus op zijn wang. Als ik Floris aan zie komen looen laat ik Bjorn gelijk los en richt mij weer op mijn speer. Floris zdgt even hey maar loopt dan door naar carice. Ze geeft hem een klopje op zijn schouder en kijkt hem medelevend aan. Ik ben nu toch wel heel nieuwschierig wat er met hem aan de hand is. Met zijn drieën gooien we tegelijk onze speren weg. Berle gooit het minst hard en die van bjorn en mij liggen redelijk op zelfde hoogte. We kijken wie het verst is en dat blijk ik te zijn maar met maar een heel klein stukje. Vanaf dat moment is het oorlog tussen bjorn en mijn. Nouja oorlog we doen wedstrijdjes.
De sportdag ik bijna voorbij en nu is de voetbal wedstrijd aan de beurt. De teams zijn verdeelt onder de mensen die meer wouden doen. Verle en ik zitten in het team tegen bjorn. Ik zie dat bjorn op doel gaat. "Ie ik ga hem helemaal plat schieten!" Zeg ik lachend tegen verle. "Haha meid doe je best! Ik sta verdediging geloof ik." De jongen die wij smorgens hadden gesproken komt naar ons toe lopen. Dit keer met een shirt. "Zo dus de meiden doe ook mee? Ik waarschuw jullie want onze jongens voetballen hard en de tegen partij ook." Verle en ik knikken. "Ik kan wel tegen een stootje!" Zegt ik vrolijk. "Oke wat jij wilt. Waar willen jullie staan?" "Verdediging!" "Rechts buiten!" Zeggen verle en ik gelijk.
De teams zijn gemaakt de posities zijn uitgelegt en het voetbal kan beginnen. Floris is scheitsrechter. De partij van bjorn mag aftrappen. Bal bezit is eigenlijk gelijk voor ons. De bal word rond gespeeld en iedereen moet mee naar voor. Als de bal in mijn voeten komt sprint ik door naar het midden. Een verdediger komt oo me af. Ik maak een schaar en loop hem voorbij. Nu sta ik een op een met bjorn. Hij komt uit en ik plaats mijn voet onder de bal. "De eerste moet raak zijn!!" Gebied ik mezelf en schiet. De bal raakt de vingertoppen van bjorn maar draait toch het doel in. Ik juig en loop terug naar onze helft. Ik geef verle nog een high five.
Zo gaat de voetbalwedstrijd nog even door en uit eindelijk winnen we met 5-3 voor ons. Ik heb twee doelpunten gemaakt en nog drie anderen uit ons team maakte er een. Vol van het plezier en nat van het zweet lopen verle en ik naar bjorn toe. "Zo zo bjorntje!!" "Jaja ik weet het jullie hebben gewonnen!" Zegt hij lachend. "Maar jij hebt wel een ijzersterk schot dame!" Conplimeteerd hij me. "Jij kan ook echt goed keepen hoor!!" Zeg ik terug. Savonds eten we patat. Wat natuurlijk een groot feest is. Daarna gaan we nog werken aan de bonte avnond en daarna gaan we naar het strand een zonsondergang mee maken en luisteren naar de man van dit eilandje hoe het is onstaan en hoe hij het in handem heeft gekregen. Tijdens het eten kijken bjorn verle en ik hoe het gaat met esmee en caitlyn. Esmee zit nog steeds aan caitlyn vast, maar zij kijkt wel een stuk ongelukkiger. Bjorn heeft de hele dag geen contact met haar gehad en dat merk je goed aan hem. Hij is een beetje down. "Heb je geen honger bjorn?" Vraagt ik. "Ow jawel hoor." "Ga eten dan!" Gebied verle hem. "Nee niet zo zin in." Ik kijk verle aan en gebaar dat we bjorn gaan knuffelen. "Drie" "twee" "een" tegelijk springen we van onze stoel af en knuffelen we bjorn van bijde zijden. Daar bij geven wij hem allebij een kus op zijn wang. Hievan moet hij lachen. "Oke oke ik ga al eten!" Zegt hij dan lachend. Na het eten gaan we aan de bonte avond werken. Onze klas is in groepjes verddeld en elk groepje werkt aan een model. Ik zit helaas niet bij verle maar bij caitlyn. Maar bjorn zit wel weer bij verle. We hadden het thema superhelden gedaan. En alle modellen wprden omgetover in een super sexy superheldin of held. Want ja er is een jongen die mee doet. We hadden van school allemaal ouder kleding gekregen. Waaronder de superhelden kleding. Ik ben bezig met het shirtje van superwomen die voor mij op tafel staat. Ik moest een diepere decolothee maken en aan de achterkant van het shirtje stroken in de brede knippen en die aan elkaar binden zodat je de rug van het model kan zien. Caitlyn geniet echt van dit moment. Ze staat helemaal te schitteren op tafel. Iets waar ik me persoonlijk verschikkelijk aan erger. Esmee zit naast me. "Ugh ik erger me echt kapot aan cait." Zucht ze. "Ja ik ook echt verschrikkelijk!" "Ze doet echt alsof ze de koninging is." Ik lach. "Zo denk jij er dus ook over?" Vraag ik. "Ja ik vind het echt verschrikkelijk. Ik moet ook vaak van die kleine klusjes doen voor haar. Laatst trouwens toen jij zei dat ze geen straf had gehad had ze dat wel alleen had zij het niet gedaan maar ik." Ik zie esmee boos worden. "Wat! Echt?!" Vraag ik dan. "Ja ze moest de hele ontbijt zaal opruimen alleen ze heeft helemaal niks gedaan. Dat heb ik allemaal gedaan." Zucht esmee. "Ik ga de vriendschal echt beeindigen ik ben zo klaar met dat kind!" Ze zit ook de hele tijd te zeiken." "Waarover dan?" Vraag ik nieuwschierig. "Jou! Ze is harstikke jaloers op jou!" Ik schiet in de lach.
JE LEEST
Let Me Entertain You!
Roman d'amourHet is zo ver! eerste klas mbo gaat op kamp! Suze en haar vriendin verle beleven hier een geweldig avontuur met veel leuke jongens, jaloerse bitches, een modeshow en een toch best wel knappe leraar. Ik kijk hem diep in zijn ogen aan. "Let me entert...