We zijn savonds laat weer terug bij het kampverblijf. De zonsondergang was echt geweldig en het verhaal dat de man vertelde was helemaal niet saai als vele hadden verwacht. Hij vertelde het heel leuk in piraten stijl. Als verle en ik in de kamer zijn aangekomen is verle nieuwschierig geworden. "Wat zou jij me nou nog eens vertellen?" Ik verwachte de vraag al dus beantwoord hem dan ook maar. "Il wil je vertellen over dat praten in mijn slaap. Ik praat al mijn hele leven in mijn slaap. Dan vraag je je af hoe ik dat weet. Ik heb een tweelingbroer. Nou ja heb. Ik had een tweelingbroer." Zeg ik dan verle kijkt me niet begrijpend aan. "Mijn tweelingbroer heten steef. We waren erg close. Steef was homo. En hij had op een momemt een vriendje. Hij was helemaal over zijn oren op die jongen." Ik vertel het hele verhaal aan verle. Als ik klaar ben kijkt ze me met groten ogen en open mond aan. Gelijk valt ze me om de hals. "Vandaar dat je zo boos werd op caitlyn. Ik knik. Een traan rolt over mijn wang. Verle veegt hem weg en trooste me. "Ach meisje toch! Waarom heb je dit niet gelijk verteld!!" "Er word niet meer overgepraat thuis. Dat is de grootste reden maar tis ook gewoon dat ik hem mis." Verle en ik praten nog wat door en het eindigt in een vriendinnen praat. De deur vliegt open en caitlyn komt binnen lopen. "Oke en nu bekken houden ik wil slapen!" Wijs houd ik mijn mond en kleed me om. Ik ga bij verle liggen en zing haar weer zachtjes in slaap. Als ze slaapt klim ik weer in mijn bed en overdenk ik de dag. Ik bedenk me hoe weinig contact ik eigenlijk met Floris heb gehad vandaag. Eigelijk alleen zijn hey bij het speer werpen en savond bij de zonsondergang zag ik hem kijken maar dat was het eigenlijk. Misschien maar beter ook. Ik weet niet of ik verliefd ben maar als ik het ben dan is dit de beste oplossing. Niet veel later slaap ik.
De volgende ochtend.
We worden weer gewekt als altijd, maar dit keer kom ik niet zo makkelijk mijn bed uit. Ik blijf eerst nog tien minuten liggen. "Suus kom er nou uit anders moet ik zo weer op je wachten." Klaagt verle. "Nee ga maar ik kom zo wel." Als verle klaar is loopt ze inderaad weg. "Euh cailtyn ik ga ook alvast oke?" Caitlyn knikt. Niet veel later loopt caitlyn ook weg. Als ik ben om gekleed sluit ik de deur af en loop naar de ontbijt zaal. Als ik naar binnen wil stappen zie ik caitlyn staan. Ze pakt me bij mijn kraag en sleept me mee. Het enige wat in mijn hoofd zit nu is niks doe niks zeggen helemaal niks. "Dus dametje!! Nu gaan wij eens goed luisteren! Ik ben jou helemaal zat jij pikt iemamd in die ik wil! En als ik iemand wil dan krijg ik die gene ook! Dus jij blijft voortaan met je fikken van Floris af. Hij is van mij! En ow ja ik wil je even zeggen hoe miezerig klein idioot stom wijf jij wel niet bent ik word echt leterlijk helemaal gek van jou! Jij bent vast net zo kansloos als je tweelingbroer want ja ik heb je wel gehoord hij is dood!" Na die zin breek ik en ben ik zo slap als een vaatdoek. Ik kan werkelijk helemaal niks meer het enige dat ik zie is een boze caitlyn en steef. Caitlyn blijft maar door praten en uiteindelijk gaat haar hand omhoog haar hand vormt een vuist klaar om te gaan slopen. Met haar andere arm duwd ze me tegen de grond. Haar arm komt omlaag en omlaag.
P.o.v. Floris
Ik heb lekker gegeten en loop naar buiten. Als ik buiten kom hoor ik een schreeuwende stem. Ik herken de stem en loop op het geschreeuw af. "Hij is dood!!" Hoor ik caitlyn nog zeggen. Haar hand gaat om hoog. Ik zie suze op de grond liggen. Ze doet niks. Caitlyn gaat haar slaan. Snel ren ik op haar af. De hand gaat omlaag en lager en lagen met een flinke vaard suze knijpt haar ogen dicht. Alles gaat nu in slomotion lijk het wel. Een pijnlijke steek gaat er door mijn onderarm. De vuist van caitlyn is boven op mijn onderarm gekomen. Even kijk ik naar suze. Ze opend haar ogen. Ik kijk haar in haar ogen aan. Ze kijk droevig heel droevig. Ik heb de arm van caitlyn nu vast. Met een ruk draai ik haar om. Als een politie die een boef vast heeft loop ik nu met caitlyn naar de leraren toe. Ik vertel wat er allemaal is gebeurt. Een van de leraren gaat met caitlyn mee om haar spullen te pakken. Ze word gelijk geschorst van kamp. Carice komt op mij af lopen. "Gaat het?" Vraagt ze bezorgt. Ik knik. "Maar ik moet suze zoeken!" Zeg ik dan. "Ga maar het is oke." Zegt carice. Ik ren naar de plek toe waar ik suze heb achter gelaten daar is ze niet meer. Dan ren ik de ontbijt zaal in en zie verle en bjorn zitten. Ik ren naar hun toe. "Waar is suze?!" Hijg ik. "Die zou komen maar het duurt wel heel lang." Mompeld verle. Snel vertel ik wat er allemaal is gebeurt. Gelijk springen verle en bjorn op. Esmee die het ook hoorde springt ook op. De leerlingen die in de zaal zitten kijken ons verward aan. Met zijn vieren lopen we naar het bos toe. "We moeten versprijden!" Zeg ik. "Bjorn jij gaat daat heen! Verle jij daar en esmee jij daar!" Ik wijs voor iedereen een plek aan en zelf loop ik helemaal lings tegen de rand van het bos. Na een half uur zoeken geef ik de hoop op. Ik begin terug te lopen als ik iemand hoor snikken. "Suze!" Roep ik. "Suze waar zit je?!" Achter een heuveltje zie ik iemand zitten geheurkt en met haar armen om haar benen heen geslagen. Ik loop naar haar toe. Ik vind een huilende suze. Ze ziet er gesloopt uit. Als een glas dat in duizend stukjes is gebroken. Als ze ziet dat ik het ben slaat ze haar armen om me heen. Een warm gevoel doorstroomt mij. Ik til suze op en loop voorzichtig terug door het bos. Haar armen heeft ze nog steeds om mijn nek heen geslagen. Ik kijk haar aan. "Dankje" komt er zachtjes uit haar mond. Ik druk haar nog steviger tegen me aan. Als ik bij het kampverblijf aan kom staan alle leerlingen in een grote groep buiten te wachten. Zo te zien hebben ze het allemaal al gehoord. Verle, bjorn en esmee staan oon bij de groep. "Floris!" Roept carice. "Met suze!" Gilt verle. En verle bjorn en esmee komen op me af rennen. Suze is nogsteed helemaal kapot. "Geef haar ruimte kinderen!" Zegt carice en houd de vrienden van mij af. "Kom ik breng je naar mijn kamer." Suze knikt zachtjes en valt in slaap in mijn armen. Carice opend de deur van onze slaap kamer voor me en voorzichtig leg ik suze in mijn bed. De deken trek ik over haar heen. Vredig ligt ze daar dan te slapen. Ik schuif een stoel naast het bed en ga zitten. Wachten tot ze eindelijk wakker word.
JE LEEST
Let Me Entertain You!
Storie d'amoreHet is zo ver! eerste klas mbo gaat op kamp! Suze en haar vriendin verle beleven hier een geweldig avontuur met veel leuke jongens, jaloerse bitches, een modeshow en een toch best wel knappe leraar. Ik kijk hem diep in zijn ogen aan. "Let me entert...