hoofdstuk 14

16 1 0
                                    

P.o.v. Floris

In het donker zitten we dan nog met drie leraren en pak hem beet zeven leerlingen, waaronder suze en haar groepje. Tussen de vlammen door kijk ik naar haar. Carice merkt het en tikt me aan. "Waarom kijk je zo naar haar." Fluisterd ze. De hele groep luisterd naar een verhaal van een meisje uit de groep. "Ik weet niet wat het is carice, maar iets trekt mijn tot haar aan. Ik doe het echt niet bewust. Mijn ogen draaien zich automatisch naar haar toe." Fluister ik onschuldig terug. "Ja ja en je krijgt een warm gevoel van binnen als je met haar praat en je hebt minder honger en je wilt haar dag en nacht zien. Floris je kan niet verliefd op haar zijn het is een leerling!" De laatste zin komt niet helemaal bij mij door. Ik herhaal hem en herhaal hem. "Ik ben helemaal niet verliefd!" Sis ik terug. "Ik krijg het helemaal niet warm als ik met haar praat! Ik eet nog steeds acht boterhammen per dag! En ze heeft toch al een vriend dus wat zeur je nou!" Sis ik nog bozer. "Ik waarschuw je alleen maar." Fluisterd carice en staat op en gaat ergens anders zitten. Ik staar weer even naar suze. Dit keer merk ik het wel en ik corrigeer mezelf. Er word nog veel gekletst en als get al twee uur is maken wij het vuur uit. Met het overgebleven groepje lopen we terug naar het verblijf. Ik slaap samen met de overige twee leraressen oo de kamer dus we hoeven niet extra zachtjes te doen voor een slapend iemand. Op het verblijf aan gekomen loopt iedereen regelrecht door naar de kamers. Suze loopt een paar stappen voor ons met verle en bjorn heet hij volgens mij. Suze en verle geven bjorn een knuffel. Bjorn loopt door naar het laatste huis en suze en verle sluipen hun kamer in. Verle gaat voorop. Suze kijkt nog even opzij en zwaait nog even. Snel zwaai ik terug. Ik loop de kamer in. Wij hebben wel onze eigen douche en ik zie carice er gelijk in duiken. Ik kleed me snel uit en trek mijn joggings broek aan. Lening klim ik in mijn bed. Linda staat zich ook om te kleding maar dan wel achter de deur van haar kastje. Snap ik ook wel met zo'n vent in je kamer. Ik pak mijn telefoon er nog even bij en open facebook. Ik zie dat ik een berichtje heb, ik sleep mijn scherm naar beneden en zie van wie het is. Kan ik je even bellen? Staat er geschreven. Ik toets het nummer in en wacht tot er word op genomen. Een wanhopige stem klinkt aan de andere kant. "Ja met mij." Zeg ik nors. "Ja wat je vroeg toch of ik wou bellen?!" Blaf ik in de telefoon. "Zeg flo! Kan het wat zachter?!" Zegt linda die inmiddels in bed ligt. Behendig spring ik uit bed. Ik zie linda kijk maar negeer het. Ik trek de deur open naar de gang. "Ja als je nou gewoon eens zou vertellen wat je wou!" Neidig wissel ik van oor. Mijn ex klinkt ook boos maar toch wamhopig. Nadat zw vertel wat er is, is het accefietje sbel opgelost. Ik druk te verbinding snel weg voordat ze weer emotioneel word en gaat lopem zeggen dat ze me terug wilt. Ik zak op de grond. De muur is koud op mijn rug. Ik hoor een deur open gaan. Ik kijk niet wie het is. "Euh Floris?" Hoor ik zachtjes. Ik schrik van de stem en sta gelijk op. "Euh ja suze hehe ja wat is er? Wat doe jij nu nog op de gang?"

P.o.v. suze
Ik zie Floris daar staan in zijn joggingsbroek. Hij draagt geen shirt en je ziet duidelijk zijn sixpac. "Euhm dat kan ik beter aan jou vragen denk ik? Aangezien ik hier met douche spullen sta en jij zonder shirt." Een glimlach verschijnt op zijn gezicht. "Tja ik had even een vervelend telefoontje." Verklaard hij. "Ow nouja ik ga maar eens douchen denk ik." "Euh ja moet je doen! Tot euh morgen en weltrusten suze!" Zegt hij dan. Hij lijkt verward te zijn. "Ja dankje weltruste Floris." Zeg ik dan en loop richting de douches.

Als ik onder de straal sta denk ik aan Floris en zijn sixpac. Na een snelle douche loop ik terug helaas is Floris al weer weg. Ik sluip de kamer inen draai de deur op slot. Ik drop mijn kleren op de grond en duik mijn bed in. Tijd om te slapen morgen is het weer vroeg dag. Ik hoor zachtjes iemand snikken. "Veer wat is er?" Fluister ik. "Ow niks snik hoor ik snik mis alleen snik mijn ouders." Ik klim mijn bed weer uit en ga bij verle liggen ik sla mijn arm omhaar heen en zing zachtjes een liedje voor haar. Binnen no time is ze vertrokken naar dromenland en kan ik ook gaan slapen.

Let Me Entertain You!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu