Als we op school aankomen zien we een deel van onze klas al aan verschillende tafels zitten. "Nou wat een gezellige groep zijn wij met zijn allen toch?" Vraagt verle sarcastisch. Ik lach en trek velre mee naar een tafeltje. "Me komen jij!" Gebied ik haar. Ik plof neer bij een tafeltje bij een meisje. "Hoi!" Zeg ik vriendelijk. Het meisje kijkt me bitchie aan. Ooowww ik had even niet gezien dat het dat ene meisje was. Ze zucht. "Hoi, ik ben suze." Zeg ik nogmaals. "Wat boeit mij dat nou?!" Zeg ze geirriteerd. "Tss blaaskaak!" Brom ik en sta op om ergens anders te gaan zitten. Niet kijkend draai ik me om en zet een stap voor uit. *bonk!* als ik mijn ogen open doe zie ik dat twee blauwe kijkers op mij gericht zijn. "Oe gaat het?!" Verbluft kijk ik om hoog. "Euh ja." Zeg ik terwijl ik verle haar uiterste best zie doen om haar lach in te houden. Door haar gezicht schiet ik ook in de lach. Tijdens het lachen zie ik wie er eigenlijk voor me staat. Een hand steekt uit en ik word opgeheesen. "Sorry meneer euh..." "floris, ik heet floris." Vult hij me aan. "Sorry floris." Stamel ik. "Het was ook deels mijn schuld ik liep veelste hard." Ik glimlach en ontvang een glimlach terug. "Nou tot ziens euh..." "suze." Vul ik in. "Ja tot ziens." Antwoord ik als floris weg loopt. Naast ons hoor ik een raar geluid. "Tss lozer!" Ik negeer haar en loop naar verle toe. Die licht nog steeds plat. Van het lachen. Ik lach mee en samen gaan we aan een anderr tafel zitten. Hier lukt het wel om sociaal te zijn. We hebben een heel gesprek met een meisje en het is erg gezellig tot de bel gaat. Snel lopen we naar het lokaal en we gaan achter in zitten. Als de bitch binnen komt kijkt ze ons neidig aan. "Daar zit ik." Zegt ze bedreigend. Verle en ik kijken elkaar aan, ze geeft me een knipoog en dat betekend dat ik begin. "Verle hoe ziet de persoon naast jou er uit?" Vragend kijk ik verle aan. "Euhm eens even kijken." Inmiddels zijn er al meerdere mensen de klas in gekomen en staan ze op een afstandje mee te luisteren. "Nou het is een meisje ze is best lang en heeft bruin haar en blauwe ogen ze heeft lichte sproetjes op haar neus en ze heeft een geweldige kleding keuze." Antwoord verle op mijn vraag. "Aah owkee." Reageer ik. "En wie zit er naast jou?" Vraagt verle. De bitch kijkt als maar chagerijniger en bozer. "Nou naast mij zit een donkerblond meisje met ook blauwe ogen en geen sproetjes maar wel ook een superleuke kleding stijl." "Oow..." zegt verle terwijl ze bedenkelijk naar de bitch kijkt. "Dat betekend dat er geen meisje met super blond haar en nep blauwe ogen met een verschrikkelijke kleding stijl zit. Sorry maar daar is nog wel een plekje." Zeg ik bitchie en wijs naar de voorste stoelen. Iedereen was binnen en had genoten van het toneelstuk. Boos gaat de bitch aan een van de voorste tafel zitten. Met haar puppy vriendin naast haar. De lerares komt binnenlopen en het dag programma begint. Als we pauze hebben lopen verle en ik naar het kopieer apparaat, want we moeten wat plaatjes uitprinten voor de opdracht die we vandaag doen. bij het kopieer apparaat is het erg druk. "ah suuz ik heb echt geen zin om in die rij te staan kunnen we niet straks printen?" klaagt verle. "neehee straks moeten we het al hebben." klaag ik terug. "ow wacht er was er toch een op de derde verdieping?" fluistert verle. "oowjah! kom we gaan daar heen." snel lopen we weg. In het trappenhuis lopen we naar boven. "pff waarom zo veel traptreden!" klaagt verle weer. "goed voor de conditie meid!" moedig ik haar aan. een maal boven aangekomen lopen we de verdieping over om vervolgens in het allerlaatste hoekje de printer te vinden.
"hoe werkt dit ding?!?!" zeg ik als we al een kwartier staan te prutsen. "zal ik even helpen?" met een schok draaien verle en ik ons om. "ow jij weer? Suze was het toch?" zegt de man waar ik vanmorgen tegen op liep. verlegen glimlach ik. "graag." zegt verle beleeft ze kijkt me glimmend aan. "wat moet je nou? haal die grijns van je gezicht!" fluister ik haar toe. de man prutst wat met het print apparaat en trekt hem dan van de muur af. peinzend kijkt hij naar de draden. Hij prutst wat bij de draden en drukt alle stekkers nog eens aan. Daarna tikt hij nog wat in oo het schermpje van het kopieer/printer apparaat en dan begind hij als een gek te zoomen. "Wat moet je hebben?" Vragend kijkt floris me aan. "Euh het staat op mijn pasje ofzo." "Ow kom maar ik laat het je wel zien." Ik stap met mijn pasje op floris af en overhandig hem mijn pasje. Hij neemt hem aan en houd hem voor een soort scanner. Het kopieer apparaat begind weer te zoomen. "Je moet even je wachtwoord in tikken dan is je pas geacctiveerd." Behendig tik ik mijn wachtwoord in en dan komt er een vaag schermpje in beeld. "Nu klik je op dit balkje want dat is je bestand." Ik doe wat floris zegt en druk op het balkje. Een ander schermpje komt tevoorschijn. "Nu druk je op printen en dan op de groene knop." Er rolt een blaadje uit de machiene. Dankbaar pak ik het blaadje uit de machiene en kijk floris aan. "Bedankt floris." Zeg ik. "Graag gedaan hoor suze." Samen met verle loop ik de trappen af. De pauze is zo onderhand al wel om dus wel lopen gelijk door naar de klas. Als we de klas in lopen zit de bitch op onze plekken. Onze spullen en tassen zijn verdwenen. "Waar zijn onze spullen bitch!" Zeg ik fel. "Tja had je maar optijd terug moeten wezen, lozer!" "Waar zijn onze spullen!" Zegt verle nu ook boos. "Tja het stinkt er nogal." Met open mond staan verle en ik haar aan te kijken. Dan sprinten we zo snel mogenlijk naar de school vuilnisbelt.
JE LEEST
Let Me Entertain You!
RomanceHet is zo ver! eerste klas mbo gaat op kamp! Suze en haar vriendin verle beleven hier een geweldig avontuur met veel leuke jongens, jaloerse bitches, een modeshow en een toch best wel knappe leraar. Ik kijk hem diep in zijn ogen aan. "Let me entert...