hoofdstuk 28

16 2 2
                                    

Ik leg al mijn kleding netjes naast mijn kastje op de grond. Ik vouw alles weer even netjes op en leg het dan in mijn koffer. Het is vrijdag en dat betekend dat we naar huis gaan. Verle staat zingend haar koffer in te pakken. Die is helemaal blij dat ze weer naar huis mag. "He suus..." esmee kimt naast me staan. "Wat was dat nou met Floris?" Een schok gaat door me heen. "Wat? Wanneer?" Vraag ik snel. "Net tijdens het ontbijt." "Hoe weet je dat?!" "Ja meisje je moet je rommeltjes wel opruimen." Ik sla mijn hand op mijn gezicht als ze het servet tevoorschijn haalt. "Ja sorry, maar ik dacht dat jullie het harstikke stom vonden." Nu schieten ze bijde in de lach. Vrolijk kletsend ruimen we onze koffers in. We halen onze bedden af en leggen alles netjes terug. Tot slot trek ik het tape dat er nog steeds op zat van de grond af. Dit doet me denken aan caitlyn. Hou zal zij het hebben? Ik gooi de prop in de prullenbak. Met onze koffers lopen we naar buiten. Gelijk komt bjorn naar ons toe. "Suus!!! Is het waar?!" Gilt hij. "Sssstt!! Niet iedereen hoefd het te weten!!" Sus ik hem. "Maar tis dus waar?" Fluisterd hij nu. Ik knik. "Holy!" Zegt hij dan. We lopen weer in een stoet naar de boot toe als alle kamers zijn gecontroleerd. Floris komt naar me toe lopen. Mijn vriendinnen en vriend staan gelijk kwijlend te kijken. "Ik vond dit nog onder je bed." Fluisterd hij en geeft me wat. Ik kijk er naar en zie dat het mijn jurkje is. "Ow haha dankje." Snel rits ik mijn koffer een beetje open en leg het jurkje er in. Floris staat nog steeds naast me als hij ziet dat mijn vrienden zich hebben omgedraaid. "Wat doen zij nou?" Lacht hij onbegrijpend. "Ze denken dat we aan het ...... zijn weet je wel?" Verklaar ik het. "Hahha ze zijn gek!" Lacht hij danm dat horen ze en gelijk draaien ze zich om. "Hey" zegt verle en esmee en bjorn groeten hem ook. "Heey allemaal." Groet Floris terug. Bjorn trekt Floris even mee. "Wat gaat hij nou weer doen?" Vraag ik en kijk esmee aan. "Weet ik veel?!" Als ze terug komen trekt esmee bjorn mee. Floris komt weer naast me staan. "Wat was dat?" Vraag ik dan. "Wat ben jij nieuwschierig zeg!" Zegt hij plagend. "Ooh gemenerik!" Zeg ik en por hem in zijn zij. Hij begind te lachen. "Zo we hebben plezier?" Vraagt carice die net aan komt lopen. "Ja zeker." Zeg ik dan. "Mag ik hem even mee nemen?" Vraagt ze en kijkt me met een grijns op haar gezicht aan. "Ja tuurlijk." Floris loopt met carice mee. Al praten draait hij zich nog even om en geeft me een knipoog. "Aaah!!! Jullie zijn zoooo schattig!!!" Lacht verle. "Aandacht graag!!!" Schreeuwd Floris door de megaphone. "We gaan straks per klas de bus in. Nu gaan we eerst rustig de boot op en we slopen niks!" Zegt hij streng en kijkt de C-klas aan. Als iedereen op de boot is zoeken we een plekje. De boot reis gaat nu veel sneller en voor ik het weet staan we alweer op het vaste land. De bussen staan al klaar en we stappen inderdaad per klas naar binnen. Eers weer klas E dan klas D dan klas C en dan gaat de eerste bus dicht. Nu klas A we staan op het punt om naar binnrn te stappen als verle haar tas open valt. "Shit!!!! Hoe kan dit!!" Van alle kanten hoor je gegiechel. Ik begin verle te helpen met haar spullen pakken en samen propen we het weer in haar tas. Inmiddels is klas B ook al in gestapt en zijn wij de laatste nog buiten. "Nu zitten we weer niet achteraan." Treurig kijkt verle ons aan. "Dat geeft toch niet! Zoalng we maar met z'n vieren bij elkaar zitten."zegt bjorn liefjes. Dat zorgt er voor dat verle zich al wat minder schuldig voelt. Nu stappen wij ook naar binnen gevolgt door Floris en Carice. Natuurlijk zijn alkeen de voorste vier plekken nog over en ergens in het midden nog twee losse plekken. "Gaan jullie maar hier dan fix ik wel dat es en ik naast elkaar komen." Steld bjorn voor. Verle en ik knikken en schuiven het bankje in. "Weet je zeker dat je niet bij het raam wil?" Vraagt verle. "Nee joh ik kijk we door de voorruit." Dan stapt Floris in het bankje naast ons. Carice zit bij het raam en Floris kijkt me aan. "Wat kijk je nou!?" Vraag ik dan. "Mag ik niet kijken dan?" Vraagt hij nep-arrogant. "Euh nee." Zeg ik plagerig. Hij lacht en de bus begind te rijden. De busreis verloop goed en snel ik klets wat met verle en soms wissel ik een woordje uit met Floris.

Let Me Entertain You!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu