Ik ben op school aangekomen en het eerste wat ik doe is verle zoeken. Afgelopen vrijdag was het zo laat geworden dat ik haar niet meer kon appen en zaterdags sliep ik tot zij moest werken dus ik heb het haar nog niet verteld. Ah daar is ze! "Veeerr!!! Gil ik. Het boeit me allemaal niks dat er nog andere mensen in de kantine zitten. Ik loop naar verle toe. "Ik moet je wat vertellen!" Gelijk staat er een lach op haar gezicht. "Vertel op ik ben reuze schieuwnierig!!" Ik lach om haar hoofd. "Floris en ik zijn uit geweest en hij heeft me gevraagt!" Verle haar ogen worden groot. "Echt?!??!!" Ik knik. "Vertel!! Ik wil alles weten echt alles!!!!" Ik begin te vertellen over hoe hij achter ons aan rende en over hoe goed hij was met jacky en hoe onze date verlopen was en hie hij had uitgezocht over dat leraren gedoe. "Ja hoe zit dat dan want jullie relatie is dus verboden?!" "Nee vanaf 18 ben je volwassen en dus niet meer minderjarig, maar het is wel verboden om les aan mij te geven. Maar dat gaat school allemaal regelen." "Wat een goed nieuws!!!!" Verle slaat haar armen om me heen. "En hoe heeft hij je gevraagt?" Vraagt ze dan. "Nou we waren naar het strand gegaan en toen opeens ging hij voor me staan en pakte hij mijn handen vast en toverde opeens een roos van achter zijn rug en vroeg hij. Ik citeer: wil jij alsjeblieft mijn meisje zijn?" Verke kijkt me smachtend aan. Een aaah verlaat haar lippen. Dan zien we dat het tijd is en lopen dircet door naar de lokalen. Eenmaal in de les zit verle alleen maar te klooien op haar telefoon. Ik zie dat ze roosters aan het checken is, maar meer zie ik niet. "Mag ik even naar de wc?" Vraagt ze dan beleeft.
P.o.v Floris
Ik zit in de lerarenkamer. Maandag ochtend heb ik geen lessen dus bereid ik me maar alvast voor. Nou wat er voor te bereiden valt dan. Nu is er niet veel dus ik zit wat te facebooken als verle opeens binnen stapt. "Hey." Ik kijk op. "Ow hey!" Gelijk ga ik staan. "Ik wou je nog bedanken." Ik kijk haar raar aan. "Hoezo ik zou jou juist moeten bedanken! Door jou ben ik achter haar aan gegaan." Verle lacht. "En daarom wil ik jou bedanken. Dat je mijn advies hebt oo gevolgt. Ik merk dat suze gelukkig is nu. Dankje!" En met die woorden stapt verle de leraren kamer uit. Niet veel later stapt carice naar binnen. "Ah! Ik hoopte je al te zien hier." Zegt ze en komt op me aflopen. "Floris ik moet je me excuses aan bieden! Het spijt me dat ik je niet gesteunt heb toen je verdriet had over suze. Ik was gewoon betover door mijn gevoelens die ik had voor jou! Ja had want ik heb in gezien dat ik jou alleen maar leuk vond omdat iemand anders jou leuk vond. Euh vind! En ik zeg je nu ik zie jou alleen maar als een goede vriend oke?" Ik moet glimlachen om carice. "Het is al goed! Ik zou je vertellen het is aan tussen mij en suze!" Ik vertel het hele verhaal aan carice en die zit te luisteren alsof ze een cadeautje krijgt van sinterklaas zelf. Als de volgende les begind loopt carice weg. Ik tuur weer naar mij scherm en voor ik het weet is het pauze. Ik loop over de gang met mijn rugzak over mijn schouder geslagen. Als ik door de deuren heen loop voel ik een hand op mijn borst die mij aan mijn kraag mee trekt. Ik sta tegen suze aan gedrukt in een hoekje van de school. "Sorry ik moest je gewoon even zoenen." Zegt ze swoel. "Maar we hebben nog helemaal niet gezoent." Zeg ik lachend. "Ow sorry ik zit met mijn hoofd bij twee minuten later." Zegt ze terug en ik lach om haar humor. En dan belanden onze lippen op elkaar. Wat een heerlijk gevoel.
JE LEEST
Let Me Entertain You!
RomanceHet is zo ver! eerste klas mbo gaat op kamp! Suze en haar vriendin verle beleven hier een geweldig avontuur met veel leuke jongens, jaloerse bitches, een modeshow en een toch best wel knappe leraar. Ik kijk hem diep in zijn ogen aan. "Let me entert...