hoofdstuk 7

22 2 0
                                    

Het is zo ver. Maandag ochtend half zeven. "Pahap!!! Kom nou wel moeten verle ook nog op halen!!" Haastig komt mijn vader aan lopen. We stappen in de auto op weg naar verle. "Waarom kan je ons niet gewoon naar school brengen?" Klaag ik. "Sorry meis maar ik heb een vergadering en ik kon hem echt niet verzetten." Verdedigt mijn vader zich. Ik zal het er maar mee moeten doen. Na een tijdje komen we aan bij verle. Ze staat al voor het raam te wachten en komt springend naar buiten. "Ik heb er zo'n zin in!!!" Gilt ze. "Verle! Niet zo hard anders word je broertje wakker!" Komt er uit de gang. Gelijk is verle stil. We sjouwen haar koffer acher in de auto. "Dag mam! Dag pap!" Zegt verle terwijl ze hun een kus geeft. We rijden we en zwaaien nog even naar de ouders van verle. "Zijn jullie er klaar voor dames?" Vraagt mijn vader en kijkt ons aan in de binnenspiegel. Enthousiast reageren we en beginnen een heel verhaal over wat we al gehoord hadden over de planning. "We zijn gearriveerd." Zegt mijn vader zo zakelijk mogenlijk. Verle en ik lachen. Mijn paps helpt ons met de koffers uit de kofferbak tillen en dan slenteren we na het afscheid naar de bus halte. "Echt bale dat we met de bus moeten." In stemmemd knik ik. Verbaast kijk ik om me heen. "Waar is mafkees?" Verle kijkt ook om zich heen. "Geen idee. Misschien moet hij later beginnen." Snel lopen we verder als we zien dat de bus er is. Met onze koffers stappen we in. We zoeken een mooi plekje en dan zien we in de verte dex aan komen rennen. Hijgend stapt hij naar binnen. "Pff he goedemorgen chiekas!" Hijgt hij. "Haha mafkees vanwaar zo laat?!" Vraagt verle lachend. "Gister tot hijg laat hijg huiswerk ge hijg maakt hijg." Puft hij nog na. "Haha hoezo maak je het dan pas gister avond?!" "Nou euhm ik had er zaterdag en vrijdag geen tijd voor." Verle en ik zien dat dex een beerje rood word. "Hoezoo!!!" Vraag ik enthousiast. "Ik ging uit met euh mike." Nu word mafkees helemaal rood. "Oooeeehhh!!" Gillen verle en ik tegelijk. Na een leuke rit met een heel verhaal van dex komen we aan bij de halte van dex. "Nou schatties ik ga jullie missen en ik hoop dat jullie me weer terug vinden volgende week!" Lacht dex als hij de bus uitstapt. Verle en ik zwaaien dex nog een tijdje na en zitten daarna samen in de bus. "Ik ben zoooooo zenuwachtig!!" Giert verle. "Hahaha hoezo?!?!" Vraag ik grijnzend. "Nou heb je die jongen met die groene pet wel eens gezien?" Ik knik gelijk van ja. "Nou die gaat dus mee voor zijn stage!" "Hee maar jij was toch bezig met die trainboy?!?!?" Roep ik verbaast. "Kijken kijken niet kopen!!" Verdedigt verle zich. Weer lach ik. We komen na een paar minutjes aan bij school. Met onze koffers zeulen we naar voren. Als je de school ziet van een afstand lijkt het alsof je de woestijn moet door trekken met die rot koffer. Eenmaal aangekomen bij school staan de bussen al klaar. "M1A en M1B bij de voorste bus gaan staan en M1C tot M1E bij de achterste bus!!" Gilt mijn mentor. De boodschap word nog even door geschreeuwd door verschillende leraren en dan staat uiteindelijk iedereen in een rij bij de bussen. Omste beurt legt iedereen de koffers in het laadruim. Verle en ik hebben geluk wamt we mogen onze koffer boven op leggen. "Gelukkig word hij niet geplet anders springt hij echt open!" "Heb je zo veel bij je dan?!" Vraag ik verwonderd aan verle. Verle knikt twijfelend. Ik lach en ga in de rij staan om de bus in te mogen. Verle komt naast me zitten. Voor in de bus staat een leraar met een papieren lijst en een pen. Verle en ik zijn vrij laat dus staan achter aan. "Shit! Nu kunnen we niet meer achter in!" Klaagt verle. "Ach meid dat is juist gaaf want dan kan je door de voorruit heen kijken." Dat lijkt verle wel wat. De rij word korter en korten en uit eindelijk mogen veer en ik dan toch in stappen. Niets vermoedend stap ik naar binnen. "Zo dus suze gaat ook mee?" Gelijk kijk ik op. En daar staat hij dan met zijn big smile op zijn gezicht. "Euh ja anders was ik hier niet he he." Een beetje ongemakkelijk is het wel, maar eigenlijk is hij wel leuk. Huh! Wat zeg ik nu weer nee het is een leraar!! Ik zie dat floris mijn naam heeft afgestreept dus ik stap door naar boven. "Euhm suze en..." vragend kijkt floris verle aan. "Verle" vult verle in. "Ah ik zie het. Er is alleen hiervoor nog plek vinden jullie dat erg?" Vraagt floris en wijst twee stoelen aan die op de tweede rij staan. "Nee hoor het zal net zo lekker zitten." "Nou er zijn mensen die misselijk worden van dat raam." Zegt floris bezorgt. "Dat komt wel goed hoor en anders zitten de leraren dicht bij toch?" Vraagt verle en kijkt me grijnzend aan. "Jaa tuurlijk!!" Reageerd floris helemaal vrolijk. "Hij trekt zich wel heel erg naar je toe he?" Vraagt verle plagerig. "Nee joh het is een leraar en waarschijnlijk heeft hij toch allang een vriendin." Verdedig ik. "Waar bazeer je dat op?!" Vraagt velre uitdagend. "Nou hij is jong grappig en knap..." voor dat ik mijn zin af kan maken begind verle te porren. "Je vind hem knap oooeee suusie is verliefd!!!" Giert ze. "He niet zo hard!! En nee ik ben niet verliefd op hem!! Het is een leraar!!!"

Let Me Entertain You!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu