Hoofdstuk 3

203 3 0
                                    

1527, Veliciaansa

Elvine zit op de zetel verveeld bij de open haard. 'Ik ben nu 16, en ik wil mijn verjaardag vandaag vieren' Zegt Elvine vastbesloten. 'Nee! Je viert je verjaardag bijna elk jaar. Ik heb er meer dan genoeg van. Weet jij wel hoeveel werk zo'n verjaardag is?' Vraagt Melisandre boos. 'Kun je dan niet iets lekkers voor mij bakken mam?' Nee! Ik begin niet meer aan die onzin!' Zegt Melisandre geïrriteerd. 'Je kunt wel met mij mee naar het heksen bal, dan doen we dat voor je verjaardag. Dan nodig ik allemaal elite heksen uit! Dat wil en kan ik wel regelen voor je, goed?' Elvine zegt boos daarop volgend 'Nee! Het is saai. Er zijn alleen maar lelijke, enge vrouwen, geen man te zien' Melisandre zegt streng 'Jij weet heel goed waarom die er niet zijn Elvine!' 'Het had toch niet uitgemaakt' zegt Elvine teleurgesteld 'De mannen waren toch lelijk geweest' Melisandre zucht 'Je gaat gewoon mee, geen keus!' Tegen haar wil in stapt Elvine de koets met de 7 zwarte paarden in. Als ze eenmaal bij het bal zijn aangekomen, gaat Elvine op een bankje zitten en valt vervolgens in slaap. Als ze weer wakker wordt, kijkt ze naar de klok en zijn er 7 uren verstreken. Elvine loopt naar haar moeder en zegt 'Ik wil naar huis het is hier saai. Een stom verjaardagscadeau mam!' Melisandre wil in woede uitbarsten, maar houdt zich nog net in. Ze probeert met zelfbeheersing te zeggen 'Je blijft nog even hier, het is bijna afgelopen' Elvine gaat weer zitten. Als er weer een uur voorbij is loopt Elvine naar Melisandre. Ze zegt 'Ik ben er van door mam' Melisandre kijkt woest naar haar dochter en zegt 'Je blijft hier!' Voor Melisandre haar kan tegen houden, is ze al weg. Na 3 uur lopen komt Elvine aan bij het kasteel. De deuren zitten allemaal op slot. Elvine denkt na en kijkt om zich heen. Ze ziet een raam open staan. Ze zucht opgelucht en klimt naar boven. Als ze door het raam naar binnen is geklommen, loopt ze naar beneden en leest één van de vele toverboeken. Na 6 uren lezen komt haar moeder terug thuis. Melisandre loopt naar binnen en doet op magische wijze de deur hard dicht. De kaarsen gaan op magische wijze uit. Melisandre blijft boos in de duisternis staan. Even is het stil, maar dan zegt Elvine 'Sorry mam dat ik te vroeg weg ging volgens jou, maar het was zo verschrikkelijk saai' Melisandre wordt nog bozer 'Stilte!' Schreeuwt Melisandre woest, alles begint hevig te schudden. Als alles weer rustig is, blijft Melisandre nog 20 minuten staan in de duisternis. Ze beweegt geen centimeter. Dan komt ze langzaam heel dicht bij haar dochter en kijkt haar strak, teleurgesteld en boos aan.

ElvineWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu