Ooit werd ik blij van jou!

84 2 0
                                    

Hoofdstuk 21

Pov Melisandre (Heden)

Eindelijk weer thuis! Ik heb heel veel zin om die schoft Caspain eens goed te martelen.

Ik loop de kerker binnen en ik zie Caspain arrogant in een hoek zitten. Aan zijn gezicht te zien is hij zeer tevreden met hem zelf 'Dag schat ben je daar weer?' zegt hij met een flauwe toon. 'Ik ben je schat niet, idioot. Ik ben je martelaar!' Hij begint een beetje te lachen 'Meisje meisje toch nog altijd bezig met wraak?' Ik zucht overdreven hard 'Ik ben een volwassen vrouw,  geen meisje en ik ben jou koningin!' Ik wil hem laten zwijgen met magie. Maar voor ik dat kan doen kan ik opeens niet meer spreken en zit ik vast aan de grond. Shit hij is mij voor! 'Kijk lieverd je snapt dat ik natuurlijk de tovenaars in Wizzardworld voor de gek moet houden. Vergeet nooit je bent voor mij nog altijd dat meisje dat om aandacht schreeuwt' Caspain komt dichterbij. Ik probeer te praten en te bewegen ondanks ik weet dat het zinloos is. 'Jij kunt mij niet verslaan Melisandre. Ik ben ouder dan jou en ik heb meer verstand van magie dan jij. Ja jij hebt je meer verplaatst in magie dan de gemiddelde heksen en tovenaars doen. Maar ik ben toch nog wat slimmer dan jij. Ik  heb nog veel meer onderzoek gedaan naar magie dan jij gedaan hebt. Omdat ik ouder ben dan jou ben, ben ik dus ook wijzer. Kom op zeg eerlijk jij bent één van de jongste heksen hier. En eigenlijk snap ik nog altijd niet waarom jij hier bent. Weet je zeker dat je een heks bent?' Opeens kan ik weer praten. 'Ik ben een heks!' Voor ik meer wil zeggen en op hem kan vloeken verbied de magie van Caspain mij het alweer. 'Nee volgens mij niet. Kijk nu eens naar jezelf Melisandre je bent volgens mij geen heks. Je hebt geen bovennatuurlijke dunne en lange vingers, alle andere heksen hebben dat wel, op Elvine na. Je hebt geen vieze vette haren alle anderen hebben dat wel, op Elvine na. Je hebt geen hele grote enge ogen, alle andere heksen wel, op Elvine na. Geef het maar toe, je lijkt wel op een krachteloos mens. Waarom ben jij zo anders samen met Elvine? Jullie zijn namelijk  mooi, zeer mooi. Bovennatuurlijk mooi zelfs. Je zou bij de feeën thuis kunnen horen. Hoe komt dat Melisandre? Ik lach tegen mijn echte gevoelens in 'Jaloers Caspain?' Voor ik verder kan spreken verbied Caspain's magie mij weer om te spreken en krijg ik geen woord meer uit mijn keel. Hoe zeer ik het ook probeer. Caspain lacht 'Nee ik ben niet jaloers ik heb wat ik wil! Weet je wat ik heel bijzonder vindt, Je bent arrogant, je bent machtswellustig, je bent in je gedrag precies één van ons' Caspain komt zeer dicht bij en schreeuwt in mijn oor. 'Maar ik weet dat jij niet zo bent Melisandre! Jij bent altijd anders geweest dan de rest, Melisandre! Je bent bang! Bang! Dat ben je! Bang dat iedereen opnieuw over je heen loopt zoals altijd gebeurde!' Caspain begint nog harder in mijn nek te hijgen.  Ik voel Caspain's energie van haat om mij heen opbouwen. Jij houdt van Elvine is het niet?' Ik kan weer spreken 'Nee! Ik wil haar vermoorden ze moet naar mij luisteren!" Na dat gezegd te hebben wordt mij op magische manier het spreken weer verboden. 'Lieg niet tegen mij, en jezelf! Leg je hart open. Misschien zal ik dan Elvine laten leven! Ik vermoord haar als jij blijft liegen! En ik ben sneller en onvoorspelbaarder dan jij! Ik ben namelijk echt een TOVENAAR! Ik ben slecht! Dat weet ik van mijzelf! Daarom woon ik ook hier! Zoals iedereen hier woont om dat hij puur slecht van hart is! En dat is helemaal niet erg. Slecht zijn hoort bij mij.  Daarom zijn wij naar deze wereld gevlucht! Om de goed van harten te ontvluchten. Mensen houden van het goede en haten het kwade. Maar waarom? Omdat het universum dat bepaald heeft? Ik gebruik goed en kwaad om te overleven. Het is maar net wat mij het beste uitkomt. kwaad hoort erbij. Zie het als het weer. Mooi weer is leuk en mooi. Het geeft je een fijn gevoel en vreugde. De meeste haten de regen. Maar regen hoort er ook bij. Het zorgt ervoor dat bijvoorbeeld planten goed kunnen groeien. Ze hebben zon en regen nodig. Als je groente verbouwd zorgt het ervoor dat het land gezond blijft.  Zo hoort het kwaad er ook bij. Het helpt de zwakkere bijvoorbeeld sterk te maken. Ik denk op een vernieuwde manier. Kwaad is het echt zo erg allemaal. respecteer elkaar zeggen de mensen. Respecteer dan ook de kwade. wij zijn in basis allemaal hier omdat wij diep van binnen een keus gemaakt hebben. Maar jij! Jij zit iedereen dwars, en vooral mij! Want jij hebt andere motieven in je hart. Zolang jij leeft zal ik nooit zo machtig zijn als ik wil zijn. Jij bent beschadigd en gekwetst! Is het niet? Jij houdt van je dochter is het niet? Ik heb goed nieuws en slecht nieuws. Het goede nieuws is. Elvine houdt ziels veel van jou. Het slechte nieuws is, ze zal zien dat jij haar haat. Ik zal haar laten zien dat je slecht bent. Terwijl je het niet bent. Ik zal jullie uit elkaar drijven. Want daar ben ik tot nu toe steeds weer in geslaagd' weer kan ik even praten. 'Elvine haat mij! En ik haar! Ik zit toch achter haar aan! Doe met haar wat je wilt. Zeg dat je in naam van mij komt!' En als jij echt zo kwaad bent als jij beweert zal je uiteindelijk gedood worden. Caspain stampt hard op de vloer en alles begint hevig te schudden. Weer kan ik niet spreken. 'verdomme! Hou nu toch eens op, Leugenaar! Wil je nu zeggen dat het goede altijd over wint? Als dat echt zo is waarom komt het kwaad dan steeds terug? Het goede verdrijft het kwade omdat het in de meerderheid is. Je moet andersom denken. Wat als het kwade in de meerderheid was? En over Elvine gesproken, als je haar echt zo haat waarom vermoorde je haar dan niet gelijk in kensington gardens? Waarom sleurde je haar alleen mee! Niemand van ons zou dat doen! Nogmaals waarom Melisandre! Je houdt van haar is het niet?  Als je haar straks te pakken hebt zal je haar niet vermoorden. Ik weet het zeker! Maar ik zal het wel doen.  Ik zal je eens wat vertellen. Ik volg Elvine al een tijdje en ze heeft de ring die jij haar lang geleden gegeven hebt nog altijd bij haar. Het heeft onnoemelijk veel onschatbare waarde voor haar' Weer opnieuw kan ik even praten 'leugenaar! Hoe weet jij trouwens van die ring? Dat kan je alleen weten als ons al jaren stalkt viezerik! Caspain lacht en zucht. Zo te zien weet hij niet wat hij eerst moet doen lachen of zuchten. 'Ja! ik stalk jullie al jaren. Wees niet zo verbaasd. Zo ben ik. Als ik iets wil doe ik wat nodig is, dus ook stalken. Wie gaat mij tegen houden? Ik ben iedereen te slim af.  En Ik zal krijgen wat ik wil! Jou dood en de dood van je  dochter. De macht over niet alleen Veliciaansa, maar over alle werelden die er zijn! Ik ben daarvoor tot werkelijk maar dan ook werkelijk tot alles in staat. Veel dingen die je daarvoor moet doen worden eenmaal als kwaadaardig geien. Kan ik zelfs niks aan doen. Het zijn regeltjes van het universum. Al jaren observeer ik alle bestaande werelden. Zodat ik op een dag op de juiste manier aan kan vallen. Nog altijd denkt iedereen in dit land dat ik niet veel voorstel. Ze zien mij als één van de zo velen. Niemand verdenkt mij. Ze zien jou als de kwade die macht heeft en wil. Precies wat ik wil. Mijn beeld manifesteert zich simpel weg gewoon in jou gedrag. Zonder dat jij het weet of wil. En niet alleen door jou. in vele werelden laat ik mij al honderden jaren zien. Op allerlei manieren.  Je had samen met mij kunnen regeren als je mijn aanbod had aangenomen om met mij te trouwen. Maar mevrouwtje moest nee zeggen! Kijk hier is het bewijs dat Elvine nog van je houdt. Voor ik het je laat zien. Dit doe ik puur om jou een nog meer lijdende dood te geven. Je zult het volgende  wat je gaat zien beleven door de ogen van Elvine' Opeens wordt het zeer vel om mijn ogen en zie ik Elvine staan.

ElvineWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu