#1

3.6K 73 1
                                    


Aku seorang wanita biasa. Aku baru sahaja tamat peperiksaan spm. Hidup aku daripada kecil penuh dengan peraturan , tak macam gadis lain yang bebas. Tapi aku ada keinginan untuk jadi macam diorang. Ayah aku bekas tentera dan kini dia menyuruh aku memohon kemasukan ke universiti pertahanan. PERTAHANAN! Tahu apa itu? Haha, universiti tentera. Sepanjang aku bersekolah, aktiviti sukan memang bukan minat aku. Walaupun aku tak tahu apa yang akan jadi bila aku diterima masuk ke sana , tapi aku akan cuba yang terbaik demi ayah aku.

Akhirnya aku diterima masuk ke universiti pertahanan tapi belum kekal lagi. Hah, untuk pengetahuan korang nak masuk universiti ni bukan senang tahu. Aku kena hadiri satu temuduga dulu , selama seminggu. Seminggu wey, seminggu. Mahu mati aku dibuatnya. Hahaha . Tak apa rina sabar. Lupa nak berkenalan, nama aku ifa katrina. Budak paling mantop di sekolah. Hahah. *gurau*

Aku terpaksa pergi ke Kem tentera melaka untuk ditemuduga. Ayah teruja sangat bila aku dapat temuduga tu. Sebelum temuduga tu, aku dengan segera menyediakan barang yang diperlukan. Dah la bagi masa 3 hari je. Dia ingat aku ni robot ke. Aish.

Hari pertama, aku siapkan pakaian sijil. Hari kedua aku terpaksa pergi ke hospital kat bandar untuk membuat x-ray. Ramai gila orang buat x-ray , rupanya diorang pun macam aku. Hari ketiga aku bertolak ke melaka. Almaklumlah aku ni duk kampung jadi jauh nak ke melaka tu. Aku tumpang tidur rumah sedara aku. Malam tu aku bersiar2 dulu. Hehe.

*********************************

Ni bab yang pertama tau pengenalan watak utama. Vote n komen ye..

Askar Itu Orang Kaya ?!Where stories live. Discover now