Aku berjalan beriringan dengan harraz menuju ke gerai cool blog. Sampai sahaja disitu, kitorang memberi pesanan. Oreo blog kegemaran aku dijadikan pilihan . Kitorang mula mesra berbual. Daripada kenapa pilih masuk ke universiti sehingga lah sekarang . Apa perasaan yang dirasakan.
Aku membelek instagram aku semasa harraz mengambil air. Aku teringat akan gambar harraz bersama seorang perempuan. Sweetiebum panggilannya . eee geli. Terasa ingin bertanya kepada harraz tentang perempuan itu. Harraz tiba di meja dan menepuk meja lembut. Aku tersentak daripada lamunan.
Sekilas memberikan senyuman kepada harraz.Rancak berbual dengan harraz. Seorang wanita datang menegur.
"Eh, harraz my sweetiebun" tegur wanita itu. Tersentak aku dengan teguran itu. Harraz memandang wajah yang menegur dan terus dia tersenyum
"My sweetiebum buat apa kat sini ?" mesra sahaja harraz. 'Dia ni lupa ke aku kat sini? Eee kena lihat drama korang pula.. Nak muntah' runguk hati kecil ifa. Apabila harraz rancak sahaja melayan wanita itu. Aku meminta diri untuk pergi."Harraz , saya nak pergi kedai kat sana tu." dingin aku beritahu pada harraz. Wanita itu dan harraz terus memandang aku. 'La baru perasan kewujudan aku ke ?'keluh hati aku..
"Kedai mana?" tanya harraz.
Aku tak membalas dan terus bangun berlalu pergi. Harraz hanya memerhati. Aku ingatkan harraz akan mengejar aku tapi sangkaan aku meleset. Ahh, apa hal aku fikir dia akan kejar aku? Aku bukan sesapa.Bukk!
"Adoi!. Apa ni ?" rungut seseorang.
"Eh,eh . maaf en. Maaf saya tak sengaja" tergagap ifa membalas.
Dia membantu lelaki itu untuk bangun.dann...
"Abang is?" tertutur daripada mulut ifa.
Lelaki tu memandang ifa."Eh adik ? Kenapa ada di sini ?" tanya abang is hairan.
"Adik cutilah jadi adik keluar jalan-jalan." jawab aku selamba.
"Ouh. Sorang ? YaAllah beraninya adik."abang is mula curiga.
" eh tak lah. Adik dengan kawan tadi tapi dia emm tengah jumpa kawan dia , jadi adik jenjalan la dulu."jawab aku dengan wajah menunduk.Abang is terasa sesuatu. Lalu diajak ifa menemaninya.Harraz tercari-cari kelibat ifa. 'Mana dia pergi ni ? Tinggalkan aku ke ?' keluh harraz. Takkan dia cemburu ? Eh apahal pula. Tu kakak sepupubaku kot. Jap2 kenapa nak cemburu , bukan ada apa apa pun. Harraz terus mencari. Akhirnya ketemu jua. Harraz mendekati ifa tetapi tiba-tiba muncul seorang lelaki bermesra dengannya. Harraz seperti mengenali lelaki itu, tuan arif. Harraz hanya memerhatikan mereka. 'Takkan nak biarkan je' getus hati kecil harraz.
Ifa terasa bahagia bila bersama dengan abang is terus dia lupa pasal yang abang is ni dah ada kekasih, aira. Gelak ketawa mereka semakin rancak sehingga satu suara memecahkan suasana indah itu.
"Ifa, tak nak balik kem ? Dah petang ni." Tuan arif memandang aku kasar. Ifa pula terdiam.
"Tak apalah harraz. Saya nak temani abang saya selepas ni. Balik la dulu" jawab ifa lembut. Harraz hanya menurut memandangkan lelaki dihadapannya adalah senior.'abang?'"Siapa tu ?" tanya abang is.
"Kawan." aku menjawab selamba. Abang is hanya diam dan terus mengajak aku menonton wayang.
Fikirannya langsung tidak memikirkan pasal harraz. Dia gembira dengan abang is. The huntsman menjadi pilihan kitorang berdua.Dalm panggung wayang, aku hanya menumpukan perhatian kepada cerita. Sampai sahaja di part yang tak sepatutnya (faham2la) terus aku menutup mata. Tiba-tiba abang is menghampiri di telinga aku dan berbisik.
"Takut ke nak tengok ? Part bercium je pun." Mata aku membuntang luas. Apa hal mamat ni. Seram. Aku diam.Setelah tamat. Aku membuat keputusan untuk overnight di hotel. Aku terus menempahnya di trivago. Malas nak balik kem sebab penat berjalan. Abang is pun dah letih.
"Abang is hantar ke universiti ye." aku menggeleng.
"Laa dah tu nak tido mana ? "Tanya abang is.
" hotel. Adik dah tempah. Malas nak balik universiti.
"Hotel?" tanya abang is minta kepastian.
"Ya." jawab aku sepatah. Abang is hanya diam dan terus menghantar aku.Aku menapakkan kaki ke hotel yang aku tempah. Terus ke tingkat bilik aku. Aku membuka pintu bilik. Tiba-tiba sesorang menyentuh aku. Aku berpaling. Aku tutup semula pintu hotel sebelum memasukinya.
Abang is tercegat disitu."Eh abang is ? Kenapa ni ? Bila abang naik ? " tanya aku bingun. Apa masalah mamat ni.
"Abang nak pastikan adik selamat je" jawab abang is selamba . seram pula aku.
"Ok. Adik dah selamat. Baliklah. Hati-hati tau" kataku lembut.
Arif iskandar hanya diam. Dia memandang mata aku dan menghampiri aku. Sudah, kenapa pula. Aku ada jerawat ke? Eh merapu apa aku ni. Semakin dekat semakin dekat.
Aku kebelakang sehingga ke pintu bilikku yang masih dikunci.hah sudah .Aku memandang ke bawah. Ya Allah apakah ini ? Gila ke sawan ? Abang is menunduk dan tiba-tiba dia ..
Chup!
Abang is mencium aku. Aku kaku.
Pang !
Penampar aku mendarat di pipi abang is.
"Apa masalah abang ni hah ! Pergi dari sini pergi !" marah aku dan terus menolak abang is. Abang is kaku. Aku terus masuk ke dalam bilik , menghentak pintu dan menguncinya. "Bangang!abang apa macam ni!"
Abang is mendengar hentakan pintu yang kuat dan tersedar."Apa aku buat ni." "ifa abang minta maaf. Abang minta maaf. " tiada sahutan. Arif terpaksa pulang dengan perasaan bersalah.
Air mata di pipi terus mengalir. Hantu punya senior. Sememangnya senior tak boleh dipercayai. Gila. Marah ifa dengan geram. Orang yang dia percaya , akan jaga dia dengan baik di universiti yang pancaroba ini tetapi terjadi sebaliknya. Gila. Aku benci kau lelaki !
***
Terima kasih sebab sudi baca. Ok mengenai part ni hanya rekaan semata-semata. Sebab mustahil akan berlaku begini, pelajar di sini dididik dengan disiplin. Tapi perlu berhati-hati juga lah ye. Maaf kalau tersalah kata. Btw macam mana novel ni? Teruskan mengikuti perkembangan novel ni. Terima kasih.
YOU ARE READING
Askar Itu Orang Kaya ?!
Teen Fiction".. Pantang menyerah terus mara" "Walaupun aku bukan pilihan kau, tapi aku tetap juga akan ada disamping kau." "Maafkan aku." "Biarlah orang nak kata apa, andai ini yang aku cari, cinta dan cita-cita dapat disatukan." #penulis Hye readers. Act ni ka...