#8

1.5K 39 0
                                    

Aku berjalan keluar ke gut room untuk menhantar kad outing. Mula- mula je rajin. Hahhaha. Tetiba ternampak sesusuk tubuh yag menanti bas rapid. Kitorang kalau nak keluar daripada kem , kitorang akan naik bas rapid khas atau prebet sapu . Sebab jauh daripada pekan. Tapi cuma siang hari sahajalah. Malam kitorang kena naik prebet sapu.

"Harraz?" tegur aku.
"Eh, ifa pun keluar ?" tanya harraz.
"Aah. Bosanlah duduk dalam u. Lagi baik keluarkan." balas ku selamba.
"Erm.ye. ifa nak kemana? "
"Entahlah . ifa tak tahu lagi. Sebab ifa tak tahu sangat kl ni."
Harraz seperti memikirkan sesuatu. Aku nak kena jumpa ayah ni. Tapi kesian pula dengan ifa.hurm. setelah berfikir.

"Apa kata ifa ikut harraz ? Harraz nak ke mall je . nak jumpa dengan ayah je.
" okey." eh kenapa aku balas okey ni. Adoi. Tak apa lah boleh jenjalan dengan harraz . hahah.

Bas rapid pun tiba. Tambang cuma rm 1 je tau. Harraz ajak aku naik lrt. Terus menuju ke sunway pyramid. Wau, besar gila mall ni. Ops , orang kampung biasalah. Heheh.
Aku hanya membuntuti harraz. Sampai lah di gerai sturbucks. Bapak arh dia ni , bawa aku ke tempat orang kaya. Aku tak ada duit lah. Aku memberhentikan langkah.
Harraz pelik. "Kenapa ifa ? "
"Err, harraz pergilah jumpa ayah. Aku pergi ke food court." jawab aku sopan.
Harraz seperti memahami. " aish, ko ni. Jom lah. Jangan risau aku belanja kay. Ayah aku ada dah tu"
"Alahai. Mahal tu wey. Cam na aku nak bayar nanti ."
" aku belanja la gila." jawab harraz. Ceh punya kawan dia panggil aku gila.
" yela. Aku ambil yang mahal baru tahu."
" ambil je la".  Jawab harraz selamba.
Aku terpinga- pinga. Biar betul dia ni. Anak org kaya ke ? Pelik je . arh lantak dia la.

Seorang tua melambai2 di sebuah meja makan.
" assalamualaikum ayah. " sapa harraz.
" assalamualaikum pakcik." sapa aku.
Ayah harraz hanya tersenyum. Aku pun duduk disebelah harraz da membelek fon aku.
" ni mkwe kamu ke? Amboi baru masuk dah ada ?" tanya ayah harraz
Aku terkejut. Makwe ap kebende pula.
Harraz tersenyum.
" apa benda ayah ni. Ni kawan lah . nama dia ifa ktrina."
" ohh . okey ayah nak bincang......" harrraz menjeling pada ayahnya supaya berhenti. Aku cuma diam.
" ayah. Jom kita jenjalan. Nanti kita bincang." ayah harraz cuma menangguk.
" ifa, jom lah. Nanti pkcik belanja ye" aku menangguk dan senyum.

Harraz berjalan bersama ayahnya. Aku rasa diorang sedang berbincang sesuatu. Tapi aku hiraukan sahaja. Setelah penat berjalan, kitorang berehat di food court. Ayah harraz dah bergerak pulang. Tinggal aku dan harraz.

" seronoknya. Thanks harraz. " seyuman manis. Ku berikan.
" sama-sama" balas harraz

Aku mengajak harraz untuk pulang ke kem. Aku tak beli banyak barang pun. Makanan je banyak. Haha. Setelah tiba di universiti. Aku terus bergerak ke bilik. Aku memberi senyuman kepada Harraz.

***

Askar Itu Orang Kaya ?!Where stories live. Discover now