Aku berjalan ke kelas, sebenarnya lebih kepada berkawad. Memang peraturan disini berkawad bila hendak ke mana- mana dan berlari bila berpakaian sukan. Tiba-tiba, ramai gila senior beratur di depan wisma. 'Ni mesti ada yang wat salah. Hukuman la tu' teka aku dalam hati. Ada seorang senior menjerit. " hoi! Cepatlah kawad tu." aku buat tak tahu je. Samalah dengan kawan-kawan aku. Sekali lagi dijerit. " hoi! Dengar tak, tukar langkah berlari, tukar langkah!" jerit senior itu. Automatik kitorang semua berlari anak ke kelas. Tak tahu lah kenapa. Tapi macam ada gerakan magnet untuk mendengar arahan senior tu.
Tercungap-cungap aku. Aku berjalan dengan pantas tanpa memandang sekeliling.
Bukk!
"Adoi..." sakit kepala aku.
"Lain kali guna mata jalan tu ! " marah laki itu. Bila aku pandang wajahnya, aku tergamam. Dia pun terpaku. Abang is ?!
What the.....
"Err maaf tuan. Maaf." aku berlakon didepannya. Sebab ada rakannya disebelah. Aku terus berlalu pergi , sempat aku bagi jelingan maut kepadanya. Begini rupanya perangai senior dia.Arif iskandar masih terpaku 'apa aku buat ni ? Aduhai. Adik maafkan abang' getus hati kecil arif.
"Hoi mengelamun apa kau? " tegur rakannya.
"Eh, tadi kau cakap nak pergi wisma, jom lah.lambat ni. Nanti oc kesayangan ko y mcam singa tu bising." arif bergerak dengan pantas bersama rakannya.Malam itu, selepas mengulang kaji pelajaran , siapkan homework. Aku menilik group whatsap aku. Macam-macam diorang sembangkan. Tiba-tiba chat daripada abg is masuk. Aku membuka chating itu.
@A.is: Assalm. Adikkkkk. Abang minta maafff. Betul2 minta maaf.Tak ada racall ke abang aku ni. Aku pun menaip.
@ifaina: erk? Egat tak nak minta maaf. Btw x ad rocall ke ?
@A.is: heheh . mestilah. Biasalah perangai dah sebati dengan u ni. Maaf tau . x de pun. Free time. Jom oncall.Tak sempat aku membalas terus sahaja call ringtone aku berbunyi.aish tak sabar- sabar abang aku ni. Aku pun berbual dengannya sampai pukul 2 pagi. Amek kau, bila adik dan abang berbual memang tak ingat dunia. Hahah.
Keesokkanya aktiviti harian aku seperti biasa.
***
Hai. Hairan tak dalam satu hari boleh buat banyak part ? Hehe. Act sy da menulis dalam word jd saya copy paste balik hasil karya saya tu . btw enjoy ye . please komen and vote.
YOU ARE READING
Askar Itu Orang Kaya ?!
Teen Fiction".. Pantang menyerah terus mara" "Walaupun aku bukan pilihan kau, tapi aku tetap juga akan ada disamping kau." "Maafkan aku." "Biarlah orang nak kata apa, andai ini yang aku cari, cinta dan cita-cita dapat disatukan." #penulis Hye readers. Act ni ka...