Part 7

1.1K 51 1
                                    

OMG..Dia satu sekolah dengan aku..and yang paling tak boleh bla dia satu Kelas dengan aku..Erghh..Serabut siak...Aku jadi stress bila teringat perangai annoying dia masa kat rumah aku arituh..Pelik aku dengan orang macam ni..Yes..Dia ialah Hanif Hidayat anak kawan ayah aku...Arghhhh..

"Hai Faris.."Sapa Hanif pada waktu rehat yang baru bermula..Aku dah buat muka meluat sebab perangai dia yang aritu..Yes memang aku ni jenis tak suka orang yang tak kenal then tetiba gelabah beruk buat perangai annoyed..

"Kau nak apa..?"balas aku dengan agak kasar..

"Ish..Garangnya..Jom makan..?"ajak Hanif sambil membelai badan aku..Aku dah tak selesa..WTH dengan dia ni..Serabut la siak belai-belai..Belum sempat aku balas tetiba Fiq datang sambil meletakkan satu bungkus makanan di atas meja aku..Aku tergamam sebab melihat muka dia yang separa merah tu..Belum nak berapi lagi ni..

"Nah..Makan Faris..Aku tapaukan untuk kau.."Mata dia tak lepas dari pandang Hanif..Rupanya dia bengang sebab Hanif membelai aku..Aku terus tarik dia duduk sebelah aku..Aku bukak plastik tadi..

"Oh..okk..dah ada orang bungkuskan..Tak pe la..Aku gi kantin dulu.."Hanif berlalu meninggalkan aku dan Fiq..Huh..selamat ada Fiq...Tak de nak tengok muka Hanif tu lama-lama..Tapi Fiq still lagi diam sebelah aku.. Aku makan nasi goreng dengan telur mata yang Fiq belikan tadi..Sekali sekala aku menyua ke mulut dia.. Dia dengan malu-malu menerima suapan aku..Hahahaha..Sweet tak kami..?

***********************************
Minggu hadapan kelas aku mengadakan rombongan ke Perak..Rombongan Cik Kiah melawat Istana Kelly..hahaha..Perjalanan tak sampai separuh lagi aku menerima panggilan dari ibuku mengatakan nenek kesayangan aku di masukkan ke ICU sebab terjatuh ketika mandi..Aku terkejut terus tetiba air mata aku laju mengalir..Tapi selamat dalam bas aku duduk barisan ke dua belakang..Sebelah aku ada Fiq..Dia yang pujuk aku supaya sabar..Dugaan datang..Aku secara spontan memeluk tangan dia sambil menangis..Mungkin sebab penat menangis aku tertido dengan tangannya dalam pelukan aku..

Aku tersedar bila mana bas berhenti betul-betul di kawasan parking bas..Yes aku dah sampai.. Huish..lamanya aku tido..Tapi aku tak perasaan yang Fiq sedang melihat dari tadi..Opss..Tangan aku still memeluk tangan dia..

"Best tido peluk tangan aku..?"dia melirikkan senyuman sinis kepada aku..Aku terus lepaskan tangan dia dan buat tak tau je..

"Sampai kebas tangan aku ni.. Kau tau tak..?"sambung dia lagi bila tengok aku tak layan apa yang dia cakap..Mana taknya.. Aku malu la..Sebab terpeluk tanpa sengaja..Hahahahha..

"Ke..ke..kenapa kau tak kejut..?" aku terketar bila dia tetiba menarik badan aku menghadap dia..Takut pulak datang bila dia buat muka bengis dia..Kang tak pasal-pasal kena belasah nanti..Dia terus blah sambil mengambil beg aku yang terletak di atas kepala dia...What..?Dia tinggalkan aku macam tu je.. Punya la cuak aku..Aku mengejar dia yang sudah di hadapan aku..memang tak la kan..sebab dia bawak beg aku.. Tu yang aku kejar..

"So..so..sorry.."aku mintak maaf lepas aku berjaya mengejar dia..Dia buat bersahaja je..Aku pun lantak la kau..Aku jalan je sebelah dia..Aku tak perasan bahawa ada sepasang mata yang memerhati kami dari mula perjalanan tadi..Ye..Mata si Hanif..Kecemburuannya mula berputik..

################################
Sorry readers.. Sebab part ni sikit sgat..penat ada kenduri tadi..Ngantuk gila..Sakit semua badan2.. Next chapter panjang kot..hahaha..apa2 yg nak cadang.. Boleh ke ruangan comment.. Saya akan baca..vote pon boleh..

KERANA SESEORANG Where stories live. Discover now