Part 9

987 42 0
                                    

Hari Isnin adalah hari yang paling malas nak ke sekolah sebab ada perhimpunan dan ketidakcukupan tidur..Hahaha..Dan for surely aku agak malu nak berjumpa dengan Hanif kerana sesuatu terjadi semasa di panggung kelmarin..Aduhhh..malunya la..Tak apa Faris..Buat rileks..

#Flashback

Aku sangat terkejut sampai tak terperasan aku menggenggam erat tangan Hanif..Iye lakan cerita Conjuring ni banyak scene terkejut-terkejut..Aku ni dah la tak boleh tengok cerita-cerita macam tu..Tapi aku jugak yang beriya nak tengokkan..Sampai habis cerita aku dok menggenggam tangan dia..Dia pun bukannya nak tegur ke apa ke..Diam je..Semasa kat tandas baru dia cakap..

"Takut eah cerita tadi..?Erat betul kau genggam tangan aku.." Hanif cakap dalam nada perlahan sebab ramai orang dalam tandas tu..

"Seriously takut..Ermm..Sorry..aku tak perasan aku pegang tangan kau.."Aku balas sambil malu..Memang aku tak perasan pun aku pegang tangan dia..

"Hurm.. Tak pe..Pegang je..Tak ada orang marah..." sambung Hanif tersenyum sebelum mengenyit mata dan meninggalkan aku..Hadoi..Fariss..what you have done..Malu la kau lepas ni nak jumpa dia..

Ok done Flashback..Hahahha

Begitulah ceritanya..hahaha..Sampai je kat sekolah aku terus lari dari bertembung dengan dia..Tapi.. Di mana ada aku di situ ada dia..macam magnet pulak kami..Tapi satu tempat je kat sekolah tu yang dia tak dapat ikut..Hahahha..cuba teka..ha...Jamban a.k.a tandas.. Kalau dia ikut jugak masuk pintu yang sama..Kaki la jawapannya dia makan..Kenyang bertahun-tahun nanti..hahahha..

"Faris..oh Faris..Aku tau kau kat dalam.." laung Hanif dari luar tandas..Jilake punya budak..betul pulak apa aku pikir..sampai ke tandas dia nak ikut aku..aku serabut betul...Nak sahut ke tak..adoi..kalau aku sahut buat dia tolak pintu ni menangis aku..Dah la pintu tandas ni tak de selak..Makkk..Tolong..Ada perogol bersiri dalam tandas sekolah..

"Aku tau kau kat dalam tu..Aku kira sampai Tiga..Kalau kau tak sahut..Aku tolak pintu ni..Satu...Dua..." sambung Hanif lagi..

"Iye..iye..ni Faris..Kau nak apa..?" belum sempat sampai ke nombor 3 aku dah sahut..Aduh..Dia ni..psycho..Aku dah la malu ngan dia..

"Ha...sahut pun..Saja nak jaga kau..takut kau kena culik.." balas Hanif selamba..Kepala bana dia aku kena culik kat sekolah ni..Aku cekik dia ni kang..Bila la dia nak bla ni..Selagi dia tak bla selagi tu aku tak keluar dari tandas ni..

"Weh..keluar la..aku tunggu kau ni nak balik kelas sekali..Cepat la..Nanti cikgu dah masuk.." Hanif laung lagi sebab aku tak berkata apa-apa..Hadoi..Nampak..?Dia ni memang gila la..balik je la dulu..Pening ar..

"Kau balik la dulu..Nanti aku balik la.." aku pun jerit balik kat Hanif..Aku kan dah cakap..aku tak nak keluar kalau dia ada..

"Aku kira sampai tiga..kalau tak keluar jugak..Aku tolak..Kau nangis la nanti..Hehehhe..Satu..Dua...Tiii..." belum sempat sampai 3 aku terus bukak pintu sambil buat muka cemberut..

"Selamat kau keluar..kalau aku masuk tadi aku kiss terus kau..Hahahahha...dah..Jom balik ke kelas.." Hanif tarik tangan aku menuju ke kelas..Kepala Hotak dia.. Dia ingat aku ni awek dia ke..?Main tarik-tarik..Jap..Dia nak kiss aku..?Bongok.. Aku tak nak kawan ngan psycho..Tolong bangunkan aku dari mimpi ni..

Sedar tak sedar ada mata-mata yang melihat telingkah kami..Sampai dah ke kelas..Hurm..terpaksa aku terima apa yang berlaku..Di layan seperti kekasih orang..

************************************

Sorry..sikit lagi part arini..banyak hal yang belum di uruskan lagi..banyak benda menghalang..nanti kita sambung lagi.. thanks yang vote n comment..Sila la comment lagi..

KERANA SESEORANG Where stories live. Discover now