"Mana Fik...Mana Fikkk..!!!" aku tersedar dari mimpi yang maha dasyat..Aku meronta-ronta di atas katil mencari Fik..Nurse dan Doktor Irfan kelam kabut datang ke katil aku
"Doktor jangan cucuk saya..okk..saya tenang..Saya tenang.." aku cuba tenang..Yang aku cari hanyalah Fik..Aku mengalirkan air mata..Aku takut sesuatu terjadi kat Fik..
"Faris tenang..Kalau Faris baik-baik Faris dah boleh balik esok.." Doktor Irfan cuba menyenangkan hati aku..Memang aku nak balik rumah...Aku tak nak duduk sini..Aku nak jumpa Fik..
************************************
Polis sedang menyiasat sebuah bungkusan plastik hitam yang kelihatan mencurigakan di dalam semak berdekatan kawasan perumahan Taman Tanjung Manis..
"Tuan..Ada mayat seorang remaja anggaran umur 14-16 tahun Tuan.." pembantu polis memberitahu Inspektor Syafiq setelah di siasat atas aduan orang ramai mengenai bau yang kurang menyenangkan disitu..
"Baiklah..Terima kasih..Bawa mayat tersebut kedalam lori..Kita akan minta untuk dibedah siasat.." balas Inspektor Syafiq selepas membuka plastik hitam tersebut...
************************************
"Awak Faris..? tanya dua orang pegawai polis yang tetiba datang ke bilik wad aku..Aku tak boleh keluar seperti yang dibagitahu oleh Doktor Irfan sebab demam aku semakin parah..Terpaksa merengkok dalam wad ni lagi untuk 4 hari lagi..
"Iye saya..Saya Faris.." aku menjawab dengan terketar-ketar sebab iyela kan..Polis kot..Aku takut la..Kang masuk penjara tetiba tak memasal..Hahahaha..Bongok..Dalam takut boleh pulak terfikir lawak.
"Encik sila ikut kami untuk membuat pengecaman mayat.." jantung aku bagai nak luruh bila dengan pengecaman mayat..Aku terus menggigil ketakutan..Namun aku menggagahkan diri mengikut dia orang...Pintu bilik mayat dikuak..Sekujur tubuh bertutup dengan plastik putih dihadapan aku..
Plastik putih dibuka..Kaki aku serta merta menjadi lemah..Belum sempat badan cecah ke lantai..Doktor Irfan menyambut aku dari belakang..Aku menangis semahunya..Aku memeluk Doktor Irfan.. Salah seorang dari pegawai polis tadi menutup plastik tadi..
"Encik kenal dia siapa..?" tanya salah seorang lagi pegawai polis tadi..Aku mengangguk lemah..Aku tak berhenti menangis..Aku tak sanggup menerima kenyataan ini..
"Fikkkkk...!!!" aku terus menerkam sekujur tubuh tadi..Aku menangis semahunya..Kali terakhir aku jumpa dia dua hari lepas masa dia terus keluar dari wad aku..Maafkan aku Fik...Aku sayang kau sangat..Jangan tinggalkan aku..Doktor Irfan menahan aku dari meratapi Fik..
"Tak apa..Bagi dia tenang dulu..Kami menunggu di luar.." kata seorang pegawai polis tadi sebelum meninggalkan aku dan Doktor Irfan serta mayat Fik..
"Fik..jangan tinggalkan aku..Aku sayang kau sangat-sangat.. Bangunlah Fik..." aku menangis lagi..Tak sanggup aku kehilangan dia..Barang-barang dia masih berada di wad aku..Hari dia keluar dia tak bawak apa-apa melainkan telefon dia..
"Sudah Faris..Tak baik..Polis nak mencari beberapa perkara berkaitan dengan Fik..Tolonglah Fik..Kalau awak sayang dia..Awak bantulah dia.." Doktor Irfan memang pandai dalam menenangkan hati orang..Aku pun meninggalkan Fik menuju ke luar bilik mayat..
"Encik Faris..Kami mengesahkan Fik mati dibunuh..Dah dua hari baru dijumpa..Kali terakhir encik bertemu dengan dia..?" terang pegawai polis tadi..Tangan dia ligat menulis butir percakapan kami..Aku menekup mulut tanda terkejut dengan apa yang dia cakap..
"Kali terakhir saya jumpa dia..Dia datang melawat saya..Dan dia keluar dari wad saya.." aku memberitahu pegawai polis itu..
"Encik tau dia gi mana..?" tanya lagi pegawai polis yang sama..Aku hanya mengangguk..Aku masih meragukan nak beritahu atau tak..Aku tak pasti..
"Hanif.." aku menjawab lemah..Pegawai polis tersebut meminta butiran alamat Hanif..dan aku hanya memberi..
************************************
Hanif didapati bersalah kerana telah membunuh Fik..Hukumannya adalah sekolah juvana sehingga 5 tahun..Kemudian menyambung penjara selama 30 tahun..Rakan-rakan Hanif juga sama..Masing-masing dipenjarakan sebanyak 20 hingga 27 tahun kerana bersubahat..
#FLASHBACK malam Fik keluar..
"Lepaskan aku bodoh..Kau nak apa..?" Fik menjerit selepas Hanif cuba membuka seluar Fik..Bup..Satu sepakan hinggap di perut Hanif..
"Cibai kau Fik.." Hanif menyuruh kawan dia memegang kaki Fik..Hanif terus melondehkan seluar Fik dan menonggengkan dia..
"Sakit bodoh.. Lepaskan aku..Sial..Sakit.." Fik menjerit kesakitan selepas Hanif menujah masuk batang dia ke dalam jebo Fik..
"Padan muka kau..Rasakan..Aku tak dapat Faris..Aku dapat kau..Hahahaha.." Hanif melajukan tujahan..Shit..sakit siak..
Selepas puas memancutkan sperma kedalam badan Fik..Hanif menyarung seluar dia..Huh..Lega..Fik terus bangun untuk memukul Hanif.. Hanif terkejut sebelum menolak Fik hingga menyebabkan hentakan kuat pada bahagian kepala Fik..Kerana menyangka Fik dah mati..Hanif membungkus Fik dengan plastik hitam..Dan memukul untuk melepaskan geram...Mayat Fik dibuang kedalam semak..
************************************
Sorry hambar sangat ending dia..Btw akan ada cerita baru sambungan dari cerita ni..Watak sama..Faris..Dr Irfan..Abang Imran..dan Kimi..Thanks sebab baca..
YOU ARE READING
KERANA SESEORANG
RandomPunca berlakunya conflict yang menyebabkan penyesalan seumur hidup.. Cari kawan biar yang betul-betul sayangkan kita sebab kawan..Bukan atas sebab lain..Seperti Nafsu.. Kalau Bodoh..Memang senang kena tipu..Kalau pandai senang menipu.. Lumrah kehidu...