Part 13

859 35 0
                                    

"Dup dap dup dap dup dap.."bunyi jantung aku berdegup dengan laju..Ni sebab aku teringat kes semalam ni..Hadoi..merona merah muka aku..Fikkkk..Aku dah malu kau tau takkkk...!!!!!

"Kau ni pesal merah je muka..?" Hanif menyapa aku sambil menilik muka aku..Macam penyiasat agaknya..Semua nak tau..Aku lesing jugak kang..Baru tau..

"Tak ada apa la...Panas tadi..kena berjemur..Kau paham-paham la kan duduk asrama..Pagi-pagi ada rowcall"balas aku..Tak kan la nak cerita kat dia pasal semalam..Dia bukan tau aku ni gay...

"Oh..okk..paham..Dah la..Cikgu Suria suruh gi library pagi ni.." sambung Hanif lagi..Fik sebelah aku senyap je..Hadoi nak jalan lagi..Kengkang la aku ni kang..

"Hanif..Kau pergi dulu..Aku dengan Faris lambat sikit.." akhirnya Fik bersuara..Hurm..Selamatlah jugak aku..Tak terkantoi dengan Hanif..Hanif hanya mengangguk dan berlalu bersama rakan-rakan lain..

"Faris sakit lagi..?" tanya Fik dengan muka serba salahnya..Hurm..Ada juga simpati diakan..Haha..Ingat dah tak ada rasa bersalah dah buat aku kengkang macam ni..

"Mestilah..Kan ketat lagi...Ni nak jalan macam mana ni..?" jawab aku sambil mencubit tangannya..Dia mengaduh sakit..Dan menggosok tempat yang kena cubit tadi..

"Maafkan aku..Tu last..Janji aku dapat kau..Ok..Aku cover kau jalan.." sambung Fik sebelum kami bersama menuju ke library..

************************************

Sekarang aku dengan Fik dah semakin menjarak..Kami dah tak serapat dulu..Ni sebab aku dah keluar dari asrama..Tak tahan..Hari-hari ada rowcall lepastu hidup terkongkong.. Fed up aku duduk asrama..Tapi aku kena berubah kalau duduk luar..Kena pandai belajar..Kena kalahkan sepupu aku tu..Baru naik sikit gred aku..Hahaha..

Dan ada lagi satu sebab kenapa aku semakin jarak dengan Mr Sun aku tu..Hurm..Sedih pun ada jugak bila ingat balik..😢😢

#Flashback

'Aku tak suka la kau rapat dengan dia..Kalau sekadar kawan biasa je tak pe la..Sebelum ada perasaan lain yang timbul..Better aku jarakkan diri dari kau..' Hanif menghantar mesej melalui aplikasi Whatsapp..

Sudah..Kenapa pulak dia ni..? Apa salah aku..?Apa salah Fik..?Kenapa aku tak boleh berkawan dengan dia..?

'Kenapa aku tak boleh rapat dengan dia..?Bagi aku sebab..?' aku membalas mesej dia..Tapi di balas dengan bluetick...Amat menyakitkan hati..Tapi tak apa..Aku bersabar dan terus tidur..Malas nak pikir macam-macam..

"Faris..Ikut aku kejap..?" panggil Hanif bila nampak aku berjalan seorang diri..Aku pun terus mengikut dia ke kawasan hujung bangunan sekolah berdekatan dengan hutan..Kawasan itu agak tersorok dari kedatangan pelajar..

"Sebenarnya aku dulu ada sahabat..Aku sayang dia sangat.. Kami memang rapat sehinggakan dia selalu tidur rumah aku..Tapi selepas ada pelajar baru masuk sekolah tu..Dia dah tinggalkan aku..Aku tak nak kau buat aku macam tu..Aku takut..Sebab benda tu aku pindah sekolah.." Hanif menerangkan sebab yang aku minta semalam..Hurm..Baru aku tau..

"Tak pe la..aku jugak sayang kau..Tapi janganlah halang aku nak berkawan dengan siapa..Aku takkan tinggalkan kau..Jangan risau.." Aku memeluk Hanif..Dia menyambut dengan pelukan yang erat..Tak lama lepas itu kami gerak ke kelas semula..

#DONE FLASHBACK..

Aku dah bagitau Fik..Dan dia pun macam tak kisah..Tapi dia pesan..Jangan sampai tak bertegur sapa dengan dia..Berdosa nanti..Hahaha..Tau pulak Fik ni dosa pahala.. Dah tebuk aku baru ingat dosa pahala..Hahaha..Aku makin rapat dengan Hanif..Nak kemana je selalu bersama..Balik sekolah pun bersama.. Ayah Hanif hantar aku balik.. Kami sangat rapat sehingga ada bunyi-bunyi sumbang yang bertebaran mengatakan kami pasangan gay..

Aku terperasan satu perkara lain..Hakimi juga semakin jarak dengan Hanif..Tak serapat dulu..Aku takut aku menjadi punca kepada segala yang berlaku..Tolong.. Aku hanya insan kerdil yang ingin berkawan...Tak nak bermusuhan dengan sesiapa..Tidakkkkkkk...

************************************

Kena siapkan laju-laju..dah start belajar dah tak ada masa nak main phone..Focus..Hahahahahaha

KERANA SESEORANG Where stories live. Discover now