"Anak Tuan Puan mengalami pendarahan pada bahagian saluran anus akibat daripada tusukan sesuatu yang besar dan tumpul..Kami bagi masa beliau rehat seminggu dua untuk memastikan tahap kesihatan beliau.." Dr Irfan menerangkan kepada mak dan ayah Faris..Mereka seakan terkejut..Anak mereka di liwat..?Ya Allah..Ampunkan kami..Kami mengabaikan tanggungjawab kami..
"Anak Tuan Puan sekarang sudah stabil..Tapi.. Semasa kami memeriksa Faris..Kami dapati ada cairan sperma didalam anus Faris..Dan mempunyai DNA yang berbeza..Seperti ramai yang telah meliwat anak Tuan Puan.." tergamam mak dan ayah aku bila dengar apa yang Dr Irfan cakap..Air mata mengalir laju dipipi mak..Ayah kelihatan sugul..Menyesal..Selepas mengucapkan terima kasih, mak dengan ayah terus menuju ke wad yang aku duduk..
"Faris..Maafkan mak Faris..Mak salah..Mak dah abaikan kamu.." Mak mengalirkan air mata laju disebelah aku..Aku hanya mampu menangis kerana badan yang sangat lemah..Celaka punya Hanif..Kau buat mak aku menangis.. Ayah dah tak mampu berkata menyesal dengan sikap tamak mengejar harta dunia..Sekejap saja aku tersedar..Aku kembali ke dalam lena aku..
Dalam dewan peperiksaan Fik agak gelisah apabila mendapati Faris tiada dalam dewan..Apa dah jadi dengan Faris..?Ada masalah..?Sakit.?Mana dia..?Banyak persoalan yang hadir dalam benak fikiran Fik..Tapi dia harus tumpukan perhatian kepada peperiksaan PMR dia..Yang penting diuruskan dulu..
"Pengumuman..Pelajar bernama Faris menjawab peperiksaan dihospital sepanjang ujian PMR dijalankan..Sekian Terima Kasih." 10 minit selepas kertas ujian Bahasa Melayu di kutip oleh pengawas peperiksaan..
Fik terus mengemas barang-barang sebelum bergegas keluar dari dewan peperiksaan menuju ke hospital.. Sesudah sampai ke hospital terus berjumpa dengan penjaga kaunter.. Faris..Kau kenapa..? Mencari bilik wad Faris..Tunggu aku sampai..
"Faris..Kau kenapa..?Sape buat kau macam ni..?Aku minta maaf..aku tak ada masa kau perlukan aku.." Fik dengan ikhlas melawat aku sambil terbit air mata dari kelopak mata dia..Nasib baik tak ada sesiapa kat wad ni sekarang..Kalau tak mesti pelik semua orang..Aku tersedar sebab dengan kuakan pintu wad tadi..Takut la jugak..tetiba Hanif datang kat hospital ni..Minta lagi.?Mohon dijauhkan dari durjana tu..
"Aku ok..Jangan risau.." aku bersuara serak-serak..Hati aku tak lagi berasa marah kat dia..Sebab aku tau dia betul-betul dah menyesal..Mana taknya..Baru lepas kena rogol kan.?Huhuhu..
"Siapa buat kau..?Bagitau la aku.." Fik bertanya semula sambil menatap wajah aku..Aku rasa dia dah tau kenapa aku masuk sini.. Mesti Iman bagitau ni..
"Haaa..Haniff.." aku menjawab pertanyaan Fik..Aku tak larat..Aku sakit sangat seluruh badan..
"Celaka punya Hanif..!!!" muka Fik dah merah menahan geram..Belum sempat aku menahan..Fik berlalu meninggalkan bilik..Aku semakin takut berlaku apa-apa antara dia orang.. Iman pun masuk selepas melihat Fik keluar..
"Fik dah tau kan apa yang terjadi dekat aku..?Kau bagitau kan..?" aku bersuara terketar-ketar menahan tangis..Aku takut..Hanif tu dah la setan bertopeng manusia.
"Sabar Faris..Dia desak aku..Aku terpaksa bagitau.. Maafkan aku.." Iman pegang tangan aku untuk meredakan hati aku..Aku perlahan-lahan mengalirkan air mata...Kemudian aku tertidur..
************************************
"Cibai kau Hanif..!!Tak berhati perut betul kau..Sanggup kau buat kawan kita macam tu..Aku ingat kau dah stop lepas kau dah dapat dia.." Fik berjalan dengan cepat menuju ke arah sekumpulan lelaki bersama dengan Hanif..Iye..Hanif dan kawannya Kamal, Nizam dan Izwan..
"Wo wo..Kau pehal doh nak marah-marah..? Rileks..Benda apa yang kau cakap ni..?" Hanif dengan selamba buat-buat tak tau..Cibai betul..Fik dah makin marah..
"Kau ingat aku tak tau apa yang kau dah buat kat Faris..Eah bodoh..Dia kawan kita la sial..Kau tikam belakang dia pehal.. Tak puas ke aritu..?" Fik dah nak melayangkan penumbuk ke muka Hanif..Kepala bapak dia..Faris baik la sial..Belum sempat penumbuk sampai ke muka Hanif.. Kamal dan Nizam dah menahan Fik...
************************************
Argghhhh..Takutnya nak buat ending..Aku yang menulis pun takut.. Warghhhh..Serius seram..Aku tak tau nak tulis ending macam mana...Thanks for vote n read..ada yang comment.. TERIMA KASIH..tunggu ending dia eah..tak esok lusa..Nak balik semenanjung..
YOU ARE READING
KERANA SESEORANG
RandomPunca berlakunya conflict yang menyebabkan penyesalan seumur hidup.. Cari kawan biar yang betul-betul sayangkan kita sebab kawan..Bukan atas sebab lain..Seperti Nafsu.. Kalau Bodoh..Memang senang kena tipu..Kalau pandai senang menipu.. Lumrah kehidu...