Part 19

809 39 2
                                    

"Kau nak apa setan.?Setan bertopeng manusia..Aku benci kau..Pergi mampus dengan korang.." aku menjerkah mamat puaka dua orang tu..Aku benci nak hadap muka dia orang..Selepas apa yang dia buat tempoh hari..

"Faris..I'm sorry Faris..Aku janji aku tak kan buat macam tu lagi..Please forgive me.." Hanif merayu sambil mengejar aku dari belakang.. Aku nak cepat balik..Aku tak nak tengok muka dia..

"Pergi mampos sama kau..Aku tak nak tengok muka kau..Kau memang babi..Aku selama ni baik dengan kau..Lepastu kau makan aku balik..?Sedap dah kan.?So get out from my eye.."sekali lagi aku jerkah Hanif..Aku berlari meninggalkan dia..Aku menangis..Kesan luka di punggung dah hilang..Tapi kesan luka di hati masih parah..

Aku berhenti di sebuah stesen bas yang agak lengang pada waktu ni..Aku tak sedar aku masih menangis.. Aku penat kenal orang macam tu..Aku menyesal buat baik dengan dia orang.. Aku rasa bahu aku di tepuk dari belakang..Aku menoleh dan terus memeluk gerangan tersebut..Aku menangis sambil memeluk dia..Iman Firdaus terkejut dengan reaksi aku..Dia tak melepaskan tak juga membalas..Setelah dah reda aku kembali duduk sebelum dia juga duduk di sebelah aku..

"Kau kenapa ni..?Apa pasal melalak tetiba ni..?Ada masalah.?" Iman Firdaus bertanya dengan lagak jantan dia..Perempuan tu perempuan je la..Hahaha..

"2 orang berperangai babi dah tebuk aku..Aku sakit dia orang buat tak tau.." aku menjawab sambil mengesat kesan air mata yang mengalir lagi bila mengingati detik hitam itu..

"Siapa..?Kau dah lobos la ni..?Hahaha" Iman macam tergelak mendengar penjelasan aku..Aku terus tumbuk badan dia..Aku serius dia main-main..

"Celaka dua orang tu..Bestfriend aku dulu..Sekarang dia orang babi bagi aku.."Aku sekali lagi mengalirkan air mata..Aku terkenang saat gembira kami bersama..

"Okk..Dah-dah..Aku ada..Kawan je dengan aku..Tapi ingat.. Aku suka perempuan.. Bukan lelaki..!" Iman membalas sambil memberi amaran..Hahaha..Takut la tu tomboy ni..Aku tersenyum mendengar statement dia..Hahahaha

"Dah..Jom..Aku teman kau balik..Jom..Kesian kau..Kengkang tak..?Hahahaha.." Iman bersuara selepas aku hanya berdiam diri.

"Celaka la kau..Dah sihat la..Tak kengkang..Aku jalan normal je.." balas aku sambil sekali lagi melayangkan penumbuk ke badan dia..

"Hahahah..gurau..Mana tau boleh aku coverkan..Hahaha..Maaf-maaf.." Iman ni..Aku ni dah la bernafsu kat dia..Kang tak pasal-pasal pecah pulak dara dia ni kang..Aku terus berjalan bersama Iman balik ke rumah..Thanks to her because baru kenal dah baik dengan aku..

Tak lama lepas itu aku pindah kelas.. Aku tak sanggup tengok muka babi-babi itu..Hati aku panas..Selamat bahagian akademik tak kisah..Asalkan boleh bawak pelajaran...Babi dua ekor tu agak terkejut jugak bila tau aku pindah kelas..

Balik sekolah terus aku chat dengan tomboy Iman Firdaus.. Kami mula rapat..Tapi dia tak tau aku memang lama dah suka kat dia..Aku cerita semua yang berlaku kat sekolah pagi tadi..

#FLASHBACK SEKOLAH

"Faris..Sampai macam ni kau marah kat kitorang..Maafkan kami..Kami nak kau yang dulu.." Hanif memujuk lagi aku..Fik yang berada di sebelah Hanif serba salah...

"Weh bodoh.. Korang dah rosakkan maruah aku..Kau ingat senang-senang korang nak minta maaf..Aku harap korang rasa apa yang aku rasa suatu hari nanti..Macam mana sakitnya aku.." aku terus membuka langkah untuk meninggalkan mereka.. Tetiba tangan aku di rentap menyebabkan aku berpusing ke belakang..

"Terakhir dari aku..Kalau ini yang kau nak..Aku tak boleh buat apa..Aku minta maaf sangat-sangat dan aku menyesal sangat buat benda tu.." Fik akhirnya bersuara selepas melepaskan ciuman hangat ke bibir aku..Aku tergamam dengan perilaku dia.. Sedap bibir Fik..Tapi hati aku dah hitam untuk memaafkan dia orang.. Aku meninggalkan Fik dan Hanif dengan middle finger untuk dia orang.. FUCK..Hati aku kembali panas..

************************************
Sorry banyak mencarut kat part ni..Huhuhu..nak nampak macam marah gila.. Siapa tak sakit hati..Senang buat salah besar..Senang-senang suruh maafkan.. Ingat tak ada perasaan..? Uhuhu..Thanks yang sudi baca dan sudi vote.. Terima kasih bebanyak..

KERANA SESEORANG Where stories live. Discover now