{4}

110 6 9
                                    

Jeg vågnede i en dejlige blød seng, hvor er jeg? "Du er vågn" jeg så forskrækket ned på katten der lagede på mine fødder. Den strak sig og gik tættere på, jeg sat mig op. "Sir Becket til deres tjeneste" sagde den og svingede halen en gang. "Nevi Amazing James" sagde jeg, "jeg ved hvem du er" sagde Becket og begyndte at slikke på sin ene pote. "Nå så det gør du?" Sagde jeg stædigt "jeps" sagde han og sprang ned. Og begyndte at gå imod den åbnede dør. Han så bag ud "kommer du?" Spurgte Becket, jeg nikkede og rejste mig op. Mine ben frøs straks, jeg havde en blød t-shirt der gik mig helt ned til knæene. Jeg ville ingen gang vide hvordan jeg har fået den på! Jeg gik bag Becket en talende kat, jeg er blevet bindegal! Jeg kom ind i et slags køkken, den grøn øjne fyr, den usædvanlig og pigen. "Davs!" Sagde pigen glad "morgen" mumlede jeg, drengen med den grå hud rejste sig op og gav mig en stol. Så jeg sad ved siden af ham der reddet mig i går "jeg hedder Balica! Men folk kalder mig bare Bali" sagde pigen. "Torino men bliver kaldt Torin" sagde drengen med den grå hud. "Og jeg er Magne" sagde den sidste ham der var usædvanlig..... "Nevi Am..." begyndt jeg "Nevi Amazing James" sagde de i kor, creepy.... "Velkommen til Zingia, Nevi" sagde Torin med et smil "lad os forklarer dig noget" sagde Bali, "du er i en anden verden" sagde Magne. "Så siger vi det" sagde jeg og rejste mig op og skulle til at gå ud af døren da Becket spærret for vejen. Jeg rullede med øjne og rakte ud efter håndtaget men et blåt lys stoppede mig og jeg skreg forskrækket. For i stedet for Sir Becket stod nu en tiger. Fuck! "Vi sagde det jo" sagde tigeren, med Becket's stemme "Sir Becket?" Sagde jeg overrasket. Han nikkede og forvandle sig tilbage, please sige jeg drømmer! "Jeg er en engel og kan helligen og gør mig usynlige" sagde Bali. Hun pegede på sit ar "det her har alle englere" forklarede hun "men englere findes ikke!" Proteseret jeg "jo de gør" sagde Becket. "Jeg er en Adumo som betyder uimodståelig, på et gammelt glemt sprog. Jeg kan med min stemme hvis jeg ønsker det sno folk om min lille finger. En evne havfruer og havmænd også besidder. Adumo kan også gør så ens udseende ville tilpasse sig det du fx. Sørger" sagde Magne. "Adumo?" Sagde jeg, what the hell? Hvem af mine klassekammerater har røven fuld af penge og den sygste fantasi til at lave det her? "Jeg kan forvandle mig til et hvert kate væsen" sagde Becket "formskifter her, plus jeg kan forstå alle sprog, planter og dyr. Kan ikke føle varme eller kulde" sagde Torin. "Den med kulde kunne jeg godt bruge om vinteren" mumlede jeg. Og så forklarede de lidt videre alle fire. Og at jeg nu skulle bo her sammen med dem.... "Hvad er jeg?" Spurgte jeg forsigtigt om "en næsten udøde race der kaldes Zing" sagde Magne. Zing, Zingia og Amazing, stammer det hele fra mit navn eller hvad?! "Og hvad kan en Zing helt præcist?" Sagde jeg "det forskelligt en Zing får hvert tredje år en ny kræft, og det er forskelligt hvad for nogen du får. Nogen får kun noget med vand, sne og kulde at gør. Andre har det varme..... Osv. Man kan aldrig sige med sikkerhed hvad en Zing får" forklarede Torin. "Men hvorfor er Zing ved at udød?" Selvfølgelige er jeg nysgerrig!? "Jo ser du......" Sagde Bali men Becket tog over i stedet.

For længe siden var det Zing der bestemt det er derfor landet hedder Zingia. De andre racer kom til pga. Zing som både kunne være vampyr, varulv og dæmon fx. På sammetid. Flere tusindvise af Zing var der. Droningen Jolina og kongen Zay som begge var racen Zing fik aldrig børn. De adopteret en vulkana som blev prins. Efter det var det ikke hele tiden en Zing i konge paret. I året 800 kom en mystisk ny race. Skyggerne..... De var onde, stædige, ubarmhjertige, farlige og modbydelig. De ville vælte kongen og dronning der dengang hed Marta og Apelo. Og gør så skyggerne bestemte det hele, varulvene var blevet træt af konge paret. Da der aldrig skete noget så de bestemt sig for at hjælpe skyggerne. Fe'er som de fleste tror er søde er faktisk de bedste løgner på jorden gik også med. De sagde hvis de udryddet Zing racen den mest stærkeste og magtfulde race ville de med sikkerhed vinde. En kamp mellem liv og død begyndte og en magtfuld Zing lavede en ny verden. Og startede års tallet forfra der, alle dem som mistede deres kræfter eller liv kom der ind. Dem som døde i denne verden blev født igen, og sådan opstod menneske verden. De fleste var på Zing's side men skyggerne lokkede nogen få til at komem over til dem. En kamp der varede i flere hundredvis af år, men stoppede sådan rigtigt i året 1334. Men engang imellem udbrød der en lille krig, vi mistede mange men skyggerne mistede også en del. Racen Zing var få efer kampen i denne verden var der 8000256012578 mennesker. Lad os sige at 50 procent var Zing. Og man mistede ca. 35 procent af Zing. Så kun 15 procent overleve. Men de fleste bar en sygdom eller var blevet skører efter at blevet tortureret. Ud af 15 procent var det kun 7 proncent der enten ikke var blevet syge eller sindsyge... Folk gjorde deres bedste for at få flere Zinger, men det er jo ikke hver gang det bliver en Zing. Nu er det kun 3 procent af befolkningen der tilhører racen Zing, ud af 100 procent.

Woaw..... "Så forstår jeg godt hvorfor vi er sjældne" mumlede jeg, sikke meget matematik der kom til sidste! "Droningen i dag hedder Liranna. Kongen er død han hed Lux. De har tre sønner Water, Snow og Fire. De tre prinser" sagde Torin. "Vi skal hen til slottet senere" sagde Bali glad "okay jeg bliver her" sagde jeg. "Det ikke en mulighed du SKAL med" sagde Magne jeg brummede irretedet.

_________________________________________________________________
Så du er en Zing @JulietPink?! Ja så ved vi det i hvert fald! Hvad synes i om min lille mini historie om Zingia? Anyway vi ses dudes♥

Amazing meWhere stories live. Discover now