48

609 41 24
                                    

Voor ik dit hoofdstuk begin, wil ik jullie twee dingen vertellen. 1: dit boek heeft de 1K votes behaald! 2: dit boek staat al 3 dagen achter elkaar op #27 in Fanfictie! Super erg bedankt!!!

Lynn

'Dus, wat wilde je doen als... date?' vraag ik aan Riley. Hij haalt zijn schouders op en laat mijn heupen los. Ik stap iets van hem weg.

'Wat vind je leuk om te doen?' vraagt hij me. Ik denk even na.

'Nou, ik ben niet echt iemand die veel stil zit. Ik hou van actie en behendigheid.' Riley knikt en kijkt dan bedenkelijk voor zich uit.

'Ik denk dat ik al wel iets weet. Kun je zaterdagmiddag?' Ik denk even na en knik dan.

'Ik denk het wel. Moet ik nog wat meenemen?' Riley knikt.

'Schone kleren. En je mag best gemakkelijke kleding aan doen.' Ik knik en kijk naar het verlaten schoolplein.

'Misschien moeten we maar eens naar de les gaan?' stel ik voor. Riley slaakt een diepe zucht.

'Ik heb echt totaal geen zin in de les nu.' Ik grinnik.

'Ik ook niet, hoor', geef ik toe. 'Maar dit is toch één van de laatste lessen vandaag.'

'Je hebt gelijk', zucht Riley. 'Bedankt dat je me een kans geeft, trouwens.' Ik glimlach zwak naar hem en geef hem een knuffel. Hij verstijft even, maar slaat voorzichtig zijn armen om me heen. 'Dat betekent echt heel veel voor me, Lynn', zegt hij zacht.

'Geen probleem', zeg ik glimlachend. 'Iedereen verdient een tweede kans. Zelfs jij.'

Ik hoor Riley slikken. 'Je bent veel te goed voor me.' Ik schud mijn hoofd.

'Nee, Riley. Dat is niet waar. Je moet niet zo hard voor jezelf zijn.' Riley zucht diep. 'Kom, we gaan naar de les.' Ik laat Riley los en pak mijn tas van de grond af.

'Ja', zucht Riley. 'Het zal wel moeten.' Ik knik en gooi mijn rugzak over mijn schouder heen. Ik voel Riley's hand op mijn heup en zo lopen we samen de school weer in.

'Hebben we samen les?' vraag ik hem. 'Ik heb nu aardrijkskunde.'

'Ik ook', verteld Riley. 'We zijn al twintig minuten te laat', grinnikt hij. Ik haal mijn schouders op. 'Waarom ging je achter me aan?' Weer haal ik mijn schouders op en ik kijk hem aan.

'Op de een of andere manier voelde ik me verplicht om het te doen. Je had iets van jezelf verteld, al stelde het niet zoveel voor, volgens mij. Natuurlijk was het lief om te zeggen, maar ik denk dat je veel meer hebt meegemaakt. Dingen die niet gemakkelijk zijn om te vertellen. Al had je hier ook al veel moeite mee, merkte ik op uit je gedrag.' Riley knikt langzaam.

'Ja. Er zijn zeker veel dingen die ik heb meegemaakt. Dingen waar ik niet trots op ben.' Ik glimlach kort naar hem. Hij heeft toegegeven dat hij het moeilijk heeft. Of gehad.

Woorden: 485.

En gefeliciteerd, tristaniscuteehh voor de rol van Kaisy en KevinYvar-fan voor de rol van Christine! DisconnectedWriterL en ximkebx hebben voor jullie gekozen!

The Moment of Truth (L.T) *1Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu