47

579 39 18
                                    

Lynn

Op mijn weg naar beneden kom ik Levy tegen, die me raar aankijkt. 'Weet je waar Riley is?' Hij haalt zijn schouders op.

'Hij liep volgens mij naar buiten.' Ik bedank hem en loop naar buiten, waar ik om me heen kijk.

'Riley?' Ik kijk de andere kant op en zie hem daar met een sigaret in zijn mond op de grond tegen het schoolgebouw zitten. 'Riley, daar ben je! Waarom ging je weg?'

Ik laat me naast hem op de grond zakken en zie hoe hij diep inhaleert. 'Zoals ik al zei: ik ben bang om jouw hart te breken. Ik weet wat voor een klootzak ik ben. Ik weet wat ik in mijn vrije tijd doe.' Ik zucht.

'Probeer het tenminste. Je kunt niet weglopen van je problemen, zonder iets geprobeerd te hebben.' Riley kijkt opzij en zucht.

'Zou jij het aandurven? Durf jij het aan om met zo'n klootzak als mij te daten?' Ik glimlach even en haal een wenkbrauw op.

'Is dit nou een uitnodiging voor een date?' Riley haalt zijn schouders op en kijkt voor zich uit, voor hij weer een trekje neemt van zijn sigaret.

'Misschien.' Hij kijkt me weer aan en laat langzaam de rook tussen zijn tanden naar buiten glijden. 'Als jij mee wilt?'

'Niet zo onzeker', lach ik. Riley glimlacht zwak. 'En natuurlijk wil ik mee.'

Riley zucht opgelucht. 'Thank god! En ja, ik weet niet hoe ik een meisje moet vragen. Nou ja, behalve als ik met ze naar bed wil dan.' Ik rol met mijn ogen. 'Maar dat ga ik bij jou niet doen. Ik ga er serieus werk van maken.'

Ik glimlach en pak de sigaret tussen zijn vingers weg. 'Dat is fijn. En stop dan ook met roken, dat is slecht voor je gezondheid.' Riley zucht en rolt met zijn ogen.

'Nou en?' Hij probeert de sigaret weer uit mijn hand te pikken en ik houd hem verder weg. 'Alsjeblieft? Nog één trekje?' Ik lach om zijn smekende gezicht.

'Verslaafde', beschuldig ik hem. 'Wat krijg ik er voor terug?' Ik kijk hem uitdagend aan en zie langzaam een grijns omhoog kruipen op zijn gezicht.

'Ik heb je heel veel te bieden, babe.' Ik voel het bloed naar mijn wangen stijgen.

'Daar is de zekere Riley Dawson weer', lach ik. 'Wat heb je me te bieden?'

Terwijl ik mezelf afvraag waar die zelfverzekerdheid ineens vandaan komt, heb ik niet door dat Riley zich steeds verder naar me toebuigt en zijn lippen zacht op de mijne drukt.

Ik ga mee in de zoen en voel zijn hand op mijn wang. Zacht streelt hij met zijn duim over mijn wang heen en ik zucht.

'Mag ik nu mijn sigaret terug?' vraagt Riley en hij laat me weer los. Ik sta op en kijk Riley uitdagend aan, voor ik de sigaret voor me uit houd. 'Nee, Lynn!'

Ik laat de sigaret op de grond vallen en stamp hem uit met mijn voet. Ik kijk Riley lief glimlachend aan en zie hem opstaan. 'Oeps', zeg ik onschuldig.

'Jij...' Ik lach en zie hoe hij een stap dichter naar me toe zet. 'Jij kreng.' Ik kijk hem geschokt aan.

'Dat zeg je toch niet over je...' Ik denk na. Hij heeft me nog niet officieel gevraagd, maar we hebben wel gezoend... 'Vriendin?' maak ik twijfelend mijn zin af en ik leg mijn hand op mijn borst.

Riley trekt me aan mijn heupen naar zich toe en drukt zijn lippen weer op de mijne. 'Dit voelt zo goed', mompelt hij. 'Eindelijk ben je de mijne.'

Woorden: 594.

The Moment of Truth (L.T) *1Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu