61

507 31 3
                                    

Lynn

'Je moet zo min mogelijk lopen, zodat de wonden snel kunnen genezen. Ververs het verband om de dag. Je mag douchen, maar pas op met zeep bij de wond. Het kan prikken en misschien ontsteken.' Ik knik en geef de dokter een hand.

'Dank u wel, dokter', zeg ik beleefd en voel hoe Riley me weer optilt. De dokter opent de deur voor ons en Riley begint weer richting de wachtkamer te lopen.

Daar zitten Selena en Levy. Nog steeds met hun armen over elkaar heen geslagen een andere richting op te kijken. Ik zucht en kijk Riley aan. 'Jullie lijken net een getrouwd stel', zegt Riley en meteen kijken ze onze kant op.

'Kop dicht', sissen ze tegelijk en ze kijken elkaar met een dodelijke blik aan.

'Kom, we gaan', zeg ik en Riley loopt richting de uitgang. Hij geeft me mijn helm aan en zet me achterop zijn motor. Hij stapt voorop en doet de klep van zijn helm naar beneden. Hij geeft gas en we rijden weg.

'Ik ga straks even met Selena praten, denk ik', zeg ik na een tijdje.

'Waarom?' hoor ik Riley vragen. Ik haal mijn schouders op.

'Geen idee. Ik moet weten wat er tussen die twee is gebeurd.' Riley lacht even.

'Ik denk dat ze een wilde nacht gehad hebben', lacht hij. Ik knik instemmend. 'Maar Levy gedraagt zich ook anders.'

'Jij praat met Levy, ik met Selena. Deal?' Riley knikt en rijdt de oprit van zijn huis op. Hij stopt de motor en stapt er af. Hij tilt mij weer op en brengt me naar binnen. 'Zet me maar in de keuken neer', vertel ik hem. 'Dan praat ik daar met Selena.'

Hij knikt en zet me op de keukentafel. Ik hoor de voordeur dichtslaan en iemand naar boven lopen, waarna weer een deur dicht slaat. 'Ik ga even bij Levy kijken.' Ik knik en kijk toe hoe Riley de keuken uit loopt.

'Selena?' roep ik. 'Kun je even helpen?' Ik hoor voetstappen naar de keuken komen en Selena verschijnt in de deuropening. 'Wil je een glas water en een aspirine voor me pakken? Ik heb barstende koppijn.' Ze knikt en begint de kastjes te doorzoeken.

'Heb je erg last van je voeten?' vraagt ze me. Ik schud mijn hoofd.

'Mwah, valt mee. Maar ik wilde eigenlijk wat aan jou vragen.' Selena's bewegingen vertragen zich en ze draait zich langzaam om.

'Wat wil je weten?' vraagt ze, ook al weet ze wat ik wil vragen. Ze slikt even en leunt tegen het aanrecht aan.

'Wat is er tussen jou en Levy gebeurd? Hoezo ben je überhaupt met hem meegegaan?' Ze haalt haar schouders op en kijkt naar buiten.

'Ik was met Nyna naar de club en had een drankje teveel op, denk ik. En wat er precies gebeurd is, weet ik niet. Ik weet alleen dat we vanmorgen beiden naakt waren.' Ze slikt en kijkt me weer aan. 'En jij en Riley?'

'Hij heeft me gisteren gevraagd', glimlach ik blij. 'Hij had super veel dingen geregeld voor me, gisteren. Zelfs een limousine!' Haar ogen worden groot.

'Serieus?' Ik knik. 'Lynn, pas je wel op? Ik wil niet dat hij je hart breekt.'

Ik rol met mijn ogen. 'Hij is niet zo'n grote klootzak als je denkt.' Selena geeft me het glas en de aspirine en gaat weer tegen het aanrecht aanstaan. 'Kun je Riley voor me halen? Ik ben moe.' Ze knikt en loopt de keuken uit.

Woorden: 579.

The Moment of Truth (L.T) *1Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu