Op het einde van de weg waarin we waren, stond de beker. Ik zag het als eerste en tikte Harry aan. Maar blijkbaar deed ik dat niet subtiel genoeg, want Carlo had het ook gezien. Met z'n drieën begonnen we naar de beker toe te rennen. Cho had het pas later door.
We raakten de beker, die een Viavia bleek te zijn, alledrie tegelijk aan. We kwamen aan op een kerkhof. Harry mompelde iets over zijn droom en zei dat we zo snel mogelijk weg moesten.
Maar het was al te laat.
Een man, die ik herkende als Peter Pippeling, kwam op ons af. In zijn armen droeg hij iets wat in zwarte doeken gewikkeld was. Het leek wel een baby. Maar toen draaide de "baby" zijn gezicht naar ons. En oh, dat wad géén baby.Het was Voldemort. Hij fluisterde: 'Vermoord de knappe jongen.' Pippeling trok zijn toverstok en riep: 'Avada Kedavra!' Carlo was dood. Ik vroeg me af waarom ik niet vermoord werd. Harry werd vastgezet op een graf en Pippeling voerde een of ander ritueel uit. Hij stal de botten uit het graf, hakte zijn eigen hand af en maakte een snee in Harry's arm, voor zijn bloed. Voldemort herrees.
Hij drukte zijn staf op Pippelings Teken en een kringetje Dooddoeners verscheen. Allemaal volledig in het zwart met een masker. En ik stond daar maar te staan. Ik deed net een paar stappen naar achteren, ik was echt doodsbang. En opeens wendde Voldemort zich tot mij. 'Tessa Axelle Hale, jou had ik hier niet verwacht.'
Ik staarde hem alleen maar aan. Hij was zo eng. 'Hoe gaat het met je ouders?' Wat zou hem dat kunnen schelen? 'Goed,' zei ik zo kil mogelijk. Eigenlijk wist ik niet eens of het wel goed met hen ging. Maar hij mocht er niet achterkomen dat ik ze allang niet meer gezien had, anders zou hij hen misschien opzoeken. 'Leven ze nog?' vroeg hij spottend. 'Ja, natuurlijk.' Waar ging dit gesprek naartoe?
Voldemort keerde zich tot zijn groepje Dooddoeners. 'Niet voor lang meer, na wat die verraders gedaan hebben,' zei hij. De Dooddoeners knikten en mompelden instemmend. Helemaal in de war keek ik hem aan. Voldemort zag dat ik geen idee had waarover hij het had en hij zei: 'Je weet het zeker niet, hé? Jouw ouders, Alex en Laura, waren Dooddoeners.'
JE LEEST
Wrong ~ Draco Malfoy
FanfictionTessa Hale, Volbloedheks, vertrekt op haar elfde naar Zweinsteins Hogeschool Voor Heskerij en Hocus-Pocus. Ze komt in Griffoendor en leert Harry Potter en zijn vrienden kennen. Maar wat als haar hart ervoor kiest om verliefd te worden op de verkeerd...