Die nacht

1.4K 86 9
                                    

'Maar jij vindt het wel echt een leuke sport, hé?' Ik knikte. 'Ik vind het geweldig. Het doet me zo denken aan mijn kindertijd. Het is gewoon, ik weet niet, een deel van mij, van wie ik ben,' legde ik uit. Oh god, hoe raar zou dat wel niet geklonken hebben?

Draco keek me zijdelings aan. 'Ik zag het. De manier waarop je speelt, hoe je ogen oplichten, de passie straalt van je af. Het is geweldig om naar te kijken. Dat vond ik het het leukste eraan.' Ik voelde hoe ik bloosde en duwde speels mijn schouder tegen de zijne. 'Hou op,' lachte ik. Hij sloeg zijn arm om mijn middel en zo liepen we terug naar de Lekke Ketel.

Die nacht kon ik de slaap niet vatten. Na uren te liggen woelen en piekeren, gaf ik het op. Ik deed m'n schoenen aan, pakte een jas en begon aan een wandeling. Het was pikdonker buiten naar dat maakte me helemaal niet uit. Een fris briesje zorgde ervoor dat ik ging rillen. Daarom zei ik zachtjes: 'Accio sjaal.' Mijn Griffoendorsjaal vloog naar me toe en ik wikkelde hem om mijn hals.

Zonder dat ik het echt doorhad, leidden mijn benen me naar het voetbalveldje. Ik besloot om hier even te blijven en stak het veld over naar de tribune. Ik ging op het derde trapje zitten, trok mijn knieën op en sloeg mijn armen eromheen.

Na een tijdje naar de sterren te staren, hoorde ik gras ritselen en voelde ik dat er iemand naast me kwam zitten. Vanbinnen raakte ik helemaal in paniek, maar ik verroerde me niet. Alleen klemde ik mijn vingers om mijn staf. 'Ik wist wel dat ik je hier zou vinden,' zei de persoon naast me. Ik kon mijn oren niet geloven toen ik de stem herkende. Ongelovig richtte ik mijn blik op de persoon. En mijn vermoeden van wie de stem was, werd bevestigd.



'P-papa?'

Sorry voor dit saaie hoofdstuk en dat ik zo lang niet geüpdate heb!!
Het volgende hoofdstuk wordt extra lang, beloofd!!😘

Wrong ~ Draco MalfoyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu