TVL 6:Where are going hyung?

748 39 1
                                    

------------------------------------------------------

Malam mulai menjelma,keadaan dorm Exo mulai senyap sepi.Tapi tidak lama sebaik pergaduhan kecil mulai terjadi.

"Yah Chapang pulangkan ayam aku balik!!"jerit seorang namja dengan highnote nya.

"Yah unta diamlah."jerit namja yang dipanggil chapang itu.

"Yah Park Chanyeol,Kim Jong Dae shut up!"jerit Baekhyun dan Xiumin serentak.

Chanyeol dan Chen terdiam sebaik mendengar jeritan Baekhyun dan Xiumin.

Tiba-tiba Suho berjalan melintasi mereka.

"Hyung nak ke mane?"soal D.O ingin tahu.

"Hyung ade hal sikit.Kai,Chen,Xiumin ikut hyung."kata Suho sambil membuka pintu dorm.

"Sehun nak ikut."kata Sehun sambil membuat muka poker face.

"Tak payah,Sehun duduk je dekat rumah and jangan pandai-pandai ikut hyung secara senyap."kata Suho dengan tegas sebelum berjalan keluar dari dorm.

Chen,Xiumin dan Kai hanya mengikut dari belakang.Sehun memandang Kris dan Luhan.

Kris dan Luhan hanya mengangkat bahu tanda tidak tahu.Mereka semua mulai mengeluh.

"Yah mane semua makanan!?"jerit D.O sambil merenung tajam kearah mereka.

"Kenapa hyung?"soal Sehun dengan poker face nya.

"Makanan malam kita hilang?"kata Lay dengan wajah blur

"What!!"kata mereka serentak sebelum mulai mencari siapa gerangan yang mencuri makanan itu.

"Park Chan Yeol!!"jerit mereka serentak menyebab rumah mereka bergegar.

Chanyeol hanya tersenyum dibilik persembunyiannya.

------------------------------------------------------

Seorang yeoja mengikat tocang rambutnya sambil mengambil sweater merahnya.Sebaik selesai diterus ke ruang tamu rumah.

Ruang tamu rumah itu penuh dengan namja-namja yang enak menonton televisyen.Sebaik yeoja itu melangkah,mata namja-namja itu terus tertumpu ke arahnya.

"Kau nak pergi mane?"soal Seungkwan dengan wajah ingin tahu.

"Bukan urusan kau."balas yeoja itu dengan riak bersahaja.

"Kau tak boleh keluar."kata satu suara dengan dingin.

"Asal pula?"soal yeoja itu dengan riak tidak puas hati.

"Aku dapat rasakan yang kau ni bukan vampire."kata namja yang sedikit pendek.

Yeoja tertawa sinis mendengar kata-kata namja itu.Mereka memandang nya dengan wajah serious.

"Uee lambat lagi ke?"soal satu suara dengan wajah dingin.

"Saeng dah lama siap cuma tengah layan nyamuk-nyamuk nie."kata Uee tanpa riak bersalah apabila menyebut nyamuk.

Wajah namja-namja itu mulai merah padam mendengar kata-kata Uee.Uee dan namja itu hanya melemparkan senyuman sinis.

Uee dan namja itu terus berlalu sebaik berjaya membuat namja-namja itu marah.

"Ape kena dengan yeoja tu?"soal Dino dengan riak tidak puas hati.

"Entah,sewel kut."kata Junghan dengan wajah meluat.

"Wait mane Mingyu?"soal Joshua yang sejak tadi tercari-cari kelibat Mingyu.

"Entah.Sejak lepas dinner tadi kelibat dia tak nampak."kata Wonwoo dengan wajah bersahaja.

"Perangai Mingyu hyung pelik lah sejak akhir-akhir nie."kata Vernon yang sejak dari tadi mendengar.

"Biar dia lah.Dah pergi masuk tidur.Esok kita ade kelas kan."halau S.Coups dengan wajah dingin.

Mereka semua mengeluh sebaik dihalau S.Coups.Junghan dan Joshua langsung tak bergerak.

Mereka menganguk serentak sebelum berjalan keluar dari rumah.

------------------------------------------------------

"Sorry hyung,aku lambat."kata seorang namja dengan tercungap-cungap.

"It's okay.Aku tahu kau mesti susah nak keluar dari rumah tu."kata namja yang memakai hoodie biru.

"Macam mane oppa boleh keluar?Diaorang tak syak ke?"soal seorang yeoja dengan wajah menyeringa.

"Diaorang tu mudah percaya sebab tu senang je hyung boleh keluar."kata namja yang memakai hoodie biru sambil tersenyum sinis.

"Bile bulan mengambang hyung?"soal namja yang memakai hoodie hijau pula.

"Esok malam.Jadi hyung nak korang semua bersedia.Pastikan diaorang tak curiga ape-ape."kata namja yang berhoodie merah dengan tegas.

"Okay hyung."balas mereka serentak.

"Mingyu,aku nak kau lebih berhati-hati sebab diaorang dah mula curiga dengan tingkah laku kau."kata namja yang memakai hoodie hitam.

"Okey hyung."balas Mingyu dua patah perkataan.

"Uee,jangan guna kuasa tu untuk tolong orang sesuka hati nanti mereka syak pula dengan saeng."kata namja yang berhoodie oren pula.

"Arasso."balas Uee sepatah sambil menjeling kearah Mingyu.

"Dah.Sekarang korang boleh balik.Esok ade kelas.Uee dan Mingyu ingin pesanan hyung."kata namja yang berhoodia merah tegas.

"Nae."kata Uee dan Mingyu serentak.

Mereka mulai menghilangkan diri.Awan hitam mulai menutupi langit.

"Hyung rase diaorang akan syak tak?"soal namja yang berhoodie oren.

"Lama-lama dia orang akan syak.Jadi korang kena berhati-hati jangan sampai terlepas cakap."kata namja berhoodie merah itu sebelum berjalan meninggalkan kawasan itu.

------------------------------------------------------

Mingyu berjalan dengan selamba tanpa memandang kiri kanan.Tiba-tiba dia merasakan seperti diperhati.

"Kau pergi mane,Mingyu?"soal seorang namja yang tiba-tiba muncul dihadapannya.

"Ambil angin."jawab Mingyu,dua patah perkatanan.

"I don't think so."kata namja itu dengan wajah menyeringa.

"Ape hyung nak?"soal Mingyu dengan riak wajah malas.

"Jawab soalan hyung."kata namja itu dengan tegas.

Mingyu mengeluh lalu memandang kearah lain.3 orang namja itu mengetap bibir sebaik Mingyu enggan berkata-kata.

"Kau dah mulai berahsia dengan kami,Mingyu."kata namja itu dengan tegas.

"Sekarang nie bukan masa yang sesuai untuk hyung tahu.Bila tiba masanya aku sendiri akan bagitahu hyung."kata Mingyu lalu menghilangkan diri menggunakan kuasa telipot.

Mereka bertiga hanya mampu mengeluh.

------------------------------------------------------

To Be Continue....

The Vampire LoveWhere stories live. Discover now