TVL 7:The Blue Eyes?!

696 37 2
                                    




------------------------------------------------------

Kelihatan seorang yeoja sedang enak tidur di atas katil tanpa menghiraukan sinaran matahari yang memancar.

"Kim Yu Jin!!Wake up!!"jerit satu suara yang cukup nyaring membuat yeoja tersebut tersedar.

"5 minute please."balas yeoja itu selamba yang boleh.

"Bangun sebelum oppa masuk bilik Uee and tarik Uee dengan kejam ke sekolah tanpa bagi Uee mandi."kata suara namja itu dengan begitu kejam di telinga Uee.

Uee mencebik sebaik mendengar kata-kata itu.Tanpa mengendahkan amaran namja itu dia terus meletakkan kepalanya di atas bantal.

"Kim Yu Jin!!I said now!!"jerit namja itu dengan keadaan marah.

Dengan perasaan marah Uee bangun menuju kearah tandas sambil mengutuk orang yang menganggu tidurnya itu.

------------------------------------------------------

Uee turun dari tangga lalu menuju kearah meja makan.Dia duduk dengan wajah  masam.

Jin dan Rapmonster hanya mampu mengeleng.Minhyuk dan Taehyung ketawa kecil.

"Awalnya lah puteri kim sibling's ni bangun."sindir satu suara menyebabkan darah Uee mendidih.

"Shut up your stupid mouth Choi Seung Cheol!"kata Uee dengan nada kejam.

Warna matanya mulai bertukar warna hijau apabila ahli Seventeen dan Prince Vampire berkumpul di situ.

"Sekarang bukan waktu bergaduh jadi makan."kata DK sambil menjeling Uee dengan tajam.

Suasana mulai senyap apabila mendengar kata-kata DK.Uee mulai menyuapkan makanan ke dalam mulut.

Sebaik makanan itu melalui kerongkong nya terus dia berlari kearah singki lalu memuntahkan apa yang dimakan.

Mereka semua tergamam melihat tindakan Uee.Warna mata Uee mulai bertukar kepada hitam pekat.

Jin yang sedar akan warna Uee segera memeluk Uee dengan kuat.Uee mulai meronta dengan kuat.

Rapmonster,Taehyung dan Minhyuk yang sedar keadaan itu mulai memeluk Uee dengan erat.Mereka mulai terpingga-pingga.

Keadaan mulai tegang apabila Uee mulai meronta dengan kuat.Pelukan keatas Uee semakin longgar.

"Taehyung,Rapmon,Minhyuk cuba tahan Uee untuk beberapa minit lagi kalau tak kita semua akan mati."jerit Jin memberi arahan kepada adik-adiknya.

"Macam mane nak tahan hyung?Dia kuat sangat."jerit Taehyung dengan wajah berpeluh.

"Lagi 3 minit jadi tahan."jerit Jin memberi arahan.

Mereka mulai akur akan arahan Jin.Warna mata Uee mulai bertukar hazel setelah 5 minit kemudian.

Jin,Rapmonster,Taehyung dan Minhyuk mengeluh kemudian terduduk.

"What happend?"soal Uee dengan bingung bersama dengan wajah blur.

"Tak ade ape pun berlaku."kata Rapmonster sambil tersenyum nipis.

"Mianhae."kata Uee sepatah lalu berlalu keluar dari dorm itu.

"Ape benda tadi tu?"soal Dino dengan wajah takjub.

"Sape yang masak hari nie?"soal Jin tanpa menjawab soalan Dino.

"Aku."kata Woozi sepatah.

"Lain kali tak payah masak.Biar aku yang masak."kata Jin lalu berjalan keluar dari rumah itu.

Tanpa mereka sedar ade seorang namja yang melepaskan nafas lega.

------------------------------------------------------

Uee berjalan dengan laju menuju kearah kelasnya kerana sudah terlambat.Akibat tergesa-gesa dia telah merempuh seorang namja.

"Yah buta ke?"soal namja itu dengan marah.

"Mianhae.Jongmal mianhae."kata Uee sambil memandang wajah namja itu.

Namja itu terpegun sebaik melihat anak mata biru milik Uee.

"The blue eyes."bisik perlahan namja itu.

"Mianhae."kata Uee lalu berjalan pergi dari situ.

"I never see that girl.The blue eyes realy beautiful."kata namja itu dengan wajah kagum terpacar di wajahnya.

-----------------------------------------------------

To Be Continue....

The Vampire LoveWhere stories live. Discover now