TVL 22 : The Real King Vampire

530 30 0
                                    

____________________________________

Suho keluar dari portal itu bersama Uee didukungannya.Langkah kakinya dibawa menuju ke ruang utam istana.

Wajahnya merah menahan tangis.Saeng-saengnya yang lain berjalan membuntuti langkah Suho bersama wajah sedih.

Langkahnya terhenti dihadapan seorang namja yang duduk diatas tahtanya.Wajah namja itu berubah sebaik sahaja melihat wajah sedih mereka semua.

Perlahan-lahan namja itu turun dari tahtanya lalu berjalan kearah Suho.Air matanya mengalir saat melihat wajah Uee.

Tangannya terketar-ketar menyentuh wajah Uee.Bibirnya diketap dengan kuat.

"Mianhae appa.Joonmyeon gagal lindungi saeng."kata Suho sambil menundukkan kepalanya.

Perlahan-lahan tubuh Uee diambil oleh Raja JoonSeok dari dukungan Suho.Air matanya mengalir dengan deras.

"Bukan salah kamu,Joonmyeon.Ini memang takdir Yujin."kata Raja JoonSeok sambil mengigit bibirnya.

"Kai,sebarkan ke seluruh pelusuk tentang kematian puteri tunggal werewolf.Minhyuk,arahkan beberapa pembantu istana untuk hias bilik Yujin."kata Raja JoonSeok bersama mata memerah.

"Namjoon,arah tentera-tentera kita bersiap sedia untuk berperang."arah Raja JoonSeok lagi.

Perlahan-lahan tidak bernyawa milik Uee diambil oleh Mingyu.Matanya memerah menahan air matanya dari mengalir.

"Appa."panggil Suho sambil mengangkat wajahnya memandang Raja JoonSeok.

"Joonmyeon akan ketuai perang ni.Lee Chan Hee harus mati di tangan Joonmyeon."kata Suho bersama dendam yang membara.

"Kalau itu yang kamu mahu,appa benarkan.Kamu harus tuntut kematian Yujin."kata Raja JoonSeok sambil memandang Suho dengan penuh harapan.

Suho hanya mengangguk.Langkah kaki dibawa menghampiri Uee.Dahi Uee dicuim dengan lama.

Setitik air mata Suho jatuh mengenai kelopak mata Uee.Saengnya yang lain hanya diam membisu.

____________________________________

S.Coups berjalan memasuki istana bersama langkah bersahaja.Darah yang mengalir dibibirnya langsung tidak dilap.

Ahli Seventeen hanya mengikut langkah S.Coups dari belakang.Senyuman penuh makna terpancar dibibir Joshua.

Langkah kaki mereka terhenti dihadapan seorang namja yang sedang duduk diatas takhta.Namja itu memandang mereka bersama wajah tanda tanya.

Anak mata S.Coups berwarna hitam menikam wajah namja itu dengan tajam.Sungkyu dan L mengerut dahi mereka sambil memandang kearah S.Coups.

"Apa yang kamu mahu?"soal Raja Vampire itu bersama wajah berkerut.

S.Coups tersenyum sinis sambil menghampiri Raja Vampire.Ikon mulai muncul di belakang Seventeen.

"Aku nak hak aku."kata S.Coups sambil memandang Raja Vampire.

"Itu ke cara kamu bercakap dengan Raja sendiri?"tegur Puteri YuIn sambil memandang S.Coups dengan tajam.

"Jangan masuk campur,Tuan Puteri."kata Hanbin sambil menjeling Puteri YuIn.

"Jaga adab kau,Hanbin.Kau tu cuma hamba jadi tolong hormat auntie aku."kata Sungkyu bersama wajah bengis.

"Hak apa yang kamu maksudkan?"soal Raja Vampire kepada S.Coups setelah sekian lama mendiamkan diri.

"Hak yang kau rampas dari appa aku."kata S.Coups tanpa memaparkan sebarang emosi.

"Siapa appa kamu?"soal Raja Vampire dengan penuh tenang.

"King Choi Jong Hyuk,the real king vampire."kata S.Coups sambil memandang kearah Raja Vampire bersama senyuman sinis.

Wajah Raja Vampire dan Puteri YuIn terus berubah saat mendengar nama yang mereka kenali disebut.Pengawal istana mulai berbisik sesama mereka.

"Jangan mengarut.Beta ialah Raja Vampire yang sebenarnya."bidas Raja Vampire bersama wajah bengis.

"Oh ye?Kau nak aku tunjuk dekat anak-anak kau macam mana kau dan saeng kau tu bunuh appa aku.Aku boleh je tunjuk sekarang."kata S.Coups bersama senyuman sinis.

"Kau nak tunjuk macam mana kalau kau tiada bukti."kata Raja Vampire bersama senyuman kemenangan.

"Like this."kata S.Coups dan serentak dengan itu dia menghilangkan dirinya.

Raja Vampire mencari kelibat S.Coups bersama wajah cemas.Tiba-tiba tubuhnya ditolak jatuh dari takhtanya.

Tubuhnya jatuh tersembam seperti nangka busuk.S.Coups duduk diatas takhta itu bersama senyuman sinis.

Sungkyu dan L tersentak melihat tindakkan S.Coups yang menolak appa mereka.Puteri YuIn terus bertindak untuk menyerang S.Coups.

Secara tiba-tiba tubuhnya tidak dapat bergerak.Senyuman sinis S.Coups mati.

"Kalau kau bukan eomma Uee,sudah lama aku bunuh kau.Harap kau eomma Uee je sebab tu aku akan biarkan kau hidup."

"Dan kau Kim Jong Kook,memandangkan mood aku baik,baik kau pergi sebelum aku yang buat kau pergi."kata S.Coups sambil memandang Raja Vampire dengan tajam.

"Never!!Aku RAJA, kau tak ada hak nak halau aku!!"jerit Raja Vampire dengan penuh bongkak.

Sungkyu,L dan Puteri YuIn memandang Raja Vampire bersama wajah tidak percaya.S.Coups tersenyum sinis sebelum menghilangkan dirinya.

Slash!!

Buk!!buk!!buk!!

Kepala Raja Vampire jatuh ke lantai bersama wajah yang banyak.S.Coups menjilat tangannya yang disaluti darah Raja Vampire itu.

Mata Sungkyu,L dan Puteri YuIn terbuka luas sebaik sahaja melihat kepala Raja Vampire terpisah dari badan.Perlahan-lahan S.Coups berjalan menghampiri mereka bertiga.

"Kami akan pergi."kata Puteri YuIn lalu melangkah pergi diikuti Sungkyu dan L.

S.Coups tersenyum sinis.Dia berjalan kearah takhta lalu duduk diatas kerusi itu.Senyuman sinis jelas terpancar diwajahnya.

"Hanbin,arahkan askar kita bersiap sedia untuk berperang."kata S.Coups sambil memandang kearah Hanbin.

"Baiklah,Tuanku."kata Hanbin bersama wajah gugup.

"The8,aku nak kau cari penawar untuk hidupkan Uee semula.Kau fahamkan maksud aku?"soal S.Coups sambil memandang The8 dengan tajam.

"Nae,Tuanku."kata The8 bersama nada suara yang bergetar.

____________________________________

To Be Continue.....



The Vampire LoveWhere stories live. Discover now