TVL 8:The Witch

677 37 1
                                    

------------------------------------------------------

•Wervam High School•

Keadaan sekelilingi senyap sunyi sebaik munculnya seorang gadis yang berpakaian hitam.Masing-masing berkumpul mengikut puak masing-masing.

"Siapa yeoja tu,oppa?"soal seorang yeoja kepada seorang namja.

"Peramal mate.Dia ditentukan untuk memberitahu bahawa mate seseorang itu masih hidup atau tidak."kata namja itu walaupun matanya masih ditumpukan dihadapan.

"Dia tak tahukan siapa mate seseorang tu?"soal yeoja itu dengan riak wajah risau.

Namja itu memandang kearah yeoja itu lalu tersenyum kecil.

"Jangan risau.Tugas dia bagitahu mate seseorang itu masih hidup atau tidak tapi dia tak tahu siapa mate seseorang tu."kata namja itu lalu memandang kearah yeoja itu.

"Choi Seung Cheol!"panggil yeoja itu dengan wajah dingin.

S.Coups berjalan kearah yeoja itu tanpa mengukirkan senyuman.Yeoja itu tersenyum sinis.

"Kau masih sama macam dulu S.Coup."kata yeoja itu bersama senyuman sinis.

"Dah tentu aku sama seperti dulu.Tak akan ade yang boleh mengubah hidup aku."kata S.Coups tanpa perasaan dan secebis senyuman.

"Kau silap S.Coups.Hidup kau dah diubah oleh mate kau S.Coups."kata yeoja dengan wajah yang tidak dapat ditaksir.

Berkerut wajah S.Coups sebaik mendengar kata-kata yeoja itu.Dia membuat tanda ape-maksud-kau.

"Mate kau dah mati S.Coups."kata yeoja itu dengan wajah yang tidak dapat ditafsir.

S.Coups dan semua pelajar tergamam mendengar kata-kata yeoja itu.

"Mengarutlah.Kalau mate aku dah mati,kenapa simbol aku langsung tak berubah."soal S.Coups dengan tegas.

Yeoja itu mengeluh.Wajahnya mulai berpeluh dan kerisauan.Dia takut rahsianya bocor.

Dia perasan akan jelingan tajam seseorang.Wajahnya mulai pucat.

"Itu aku tak tahu sebab tu bukan tugas aku tapi tugas si penentu mate."kata yeoja itu sebelum jasadnya hilang begitu sahaja.

S.Coups dan ahli Seventeen yang lain tergamam dan tidak mampu berkata apa-apa.Seseorang tersenyum sinis.

"Something not right about that yeoja."kata S.Coups sebaik kelibat pelajar mulai beransur-ansur hilang.

"Maksud hyung?"soal Dino ingin tahu.

"Wajah dia pucat.Tangan dia terketar-ketar bila nak jawab soalan tadi.Dan aku perasan dia ade tengok seseorang."terang S.Coups dengan wajah serious.

Mingyu tersenyum sinis melihat wajah ahli Seventeen.DK melihat pelik kearah Mingyu sebaik melihat senyuman sinis Mingyu.

"Mungkin betul cakap yeoja tu yang mate kau dah mati."kata Mingyu dengan selamba.

S.Coups memandang Mingyu tajam.

"Kalau mate aku dah mati mesti simbol aku dah tukar.Tapi simbol aku tak pernah pun tukar."kata S.Coups dengan wajah.

Mingyu tersenyum mengejek.S.Coups mulai mengetap bibir geram dengan senyuman Mingyu.

"Mungkin penentu mate tu tak jumpa lagi orang yang sesuai untuk dijadikan mate kau."kata Mingyu dengan sinis.

"Apa tak kena dengan kau ni Mingyu?"soal Junghan sambil cuba menenangkan S.Coups.

"Aku baik je tak ade yang tak kena dengan aku."kata Mingyu lalu memalingkan wajahnya.

"Perangai kau dah berubah Mingyu.Dulu kau tak macam nie."kata Joshua dengan wajah serious.

'Wah daebak.Tak sangka korang perhatikan perangai aku.'kata hati Mingyu dengan sinis.

"Waktu boleh mengubah seseorang."sampuk satu suara yang cukup Mingyu kenal.

"Siapa benarkan kau curi dengan apa yang kami cakap?!"soal Jun dengan marah.

Yeoja itu tersenyum sinis sambil menjeling Mingyu.Dia memeluk tubuh.

"Dah korang cakap dekat tempat terbuka.Sesiapa pun boleh dengar."sindir yeoja itu tepat terkena pada Jun.

Jun mengetap bibir geram dengan kata sindiran itu.Mingyu hanya melihat tanpa ade niat untuk membantu.

"Ape kau nak?"soal Hoshi tanda tidak mahu memanjangkan pergaduhan itu.

"Ouh lupa.Prince's Vampire nak jumpa korang.So got to go.See you soon Choi Seung Cheol."kata yeoja itu dengan sinis lalu berjalan pergi.

S.Coups mengetap bibir tanda geram.Mingyu tersenyum sumbing.

------------------------------------------------------






To Be Continue........



The Vampire LoveWhere stories live. Discover now