TVL 13:King Vampire Dongsaeng Birthday

662 33 0
                                    





____________________________________

"So,apa yang kau nak bagitahu?"soal Sungkyu dengan wajah serious.

"Minggu depan birthday dongsaeng King Vampire."kata S.Coups dengan wajah serious.

"Jadi apa kena mengena dengan kita orang pula?"soal Taehyung dengan wajah selamba.

"King Vampire minta kita buat suprise buat dongsaeng dia."kata Jeonghan sambil bermain dengan kukunya.

"Kenapa kita pula yang kena buat?"soal Minhyuk dengan wajah tidak puas hati.

"Manalah aku tahu.Jadi hari selasa ni,kita semua akan bertolak ke Vampire World untuk buat persiapan."kata Joshua dengam wajah serious.

"Oppa,macam mana dengan oppa-oppa yang lain?"soal Uee dalam nada berbisik kepada Jin.

"Nanti oppa bagitahu dekat hyung.Uee jangan risau."kata Jin dalam nada berbisik.

"Saeng rasa,kalau saeng pergi pun dah cukup untuk suprisekan Puteri Kim Yu In."kata Uee dalam nada berbisik.

"Betul juga tu."kata Rapmon sambil tersenyum penuh makna.

"Korang berbisik apa tu!?"sergah Sungkyu dengan wajah nakal.

"Kau pehal doe!?"soal Uee,Jin dan Rapmon secara serentak.

Sungkyu hanya tersenyum seperti kerang busuk.Uee,Jin dan Rapmon memandangnya tajam.

"Jangan pandang aku macam tu.Aku rasa macam korang nak rogol aku pula."

"What!?"jerit Uee,Jin dan Rapmon serentak.

"Euw tak ingin aku."balas Uee dengan wajah jijik.

Sungkyu hanya tersenyum seperti kerang busuk.Uee menggulingkan anak matanya tanda menyampah.

"Okay argh,aku dengan Rapmon nak keluar.Ada hal nak diuruskan."kata Jin lalu berjalan ke arah pintu utama.

"Uee,aku nak cakap sikit dengan kau.Jumpa aku dekat rooftop."kata S.Coups lalu telepot ke rooftop.

"Dia nak apa?"soal Taehyung dengan wajah ingin tahu.

"Don't know."kata Uee lalu telepot ke rooftop.

Mereka saling berpandangan.Wajah pelik dilemparkan.

"Aku rasa dia tahu."kata Minhyuk dalam nada berbisik kepada Taehyung.

"Aku pun rasa macam tu."kata Taehyung dengan wajah selamba.

____________________________________

S.Coups memandang kearah langit yang langsung tiada bintang.Dalam kepalanya bermacam-macam yang difikirkan.

Tambah-tambah tentang matenya.Dia meraup rambut nya sambil mengeluh.

Kesejukan malam menyapa kulitnya hingga terasa ke tulang.

"Apa kau nak?"soal Uee memecah kesunyian malam.

"Siapa kau yang sebenarnya?"soal S.Coups tanpa memandang kearah Uee.

"Aku Kim Yu Jin,Kim Sibling's."kata Uee,ringkas.

"Siapa kau dengan aku?"soal S.Coups lalu memandang kearah Uee.

"Maksud kau?"soal Uee,cuba berdalih.

"Jangan buat-buat tak tahulah!!Kau soulmate aku!!"kata S.Coups dengan wajah serious.

"Ouh jadi kau dah tahulah?"soal Uee dalam nada mengejek.

"Kau!!"kata S.Coups lalu menolak badan Uee ke dinding.

Dia mencengkam  rahang Uee dengan kuat.Uee meronta-ronta untuk dilepaskan.

"Kau dah tahu dari awalkan?"soal S.Coups serentak dengan itu warna matanya berubah warna merah.

"Ye memang aku dah tahu.Aku tahu sejak kau bercinta dengan Chorong lagi."kata Uee tanpa rasa takut.

"Jadi semua ni memang rancangan kau lah!?Kau bunuh Chorong!?"soal S.Coups dengan wajah amarah.

"Aku bunuh dia?Hahahaha.Aku nak bunuh angle?Aku tak ada masa untuk buat benda yang tak berfaedah."kata Uee dengan sinis.

S.Coups tersentak mendengar kata-kata Uee.Perlahan-lahan tangannya dilepaskan dari mencengkam rahang Uee.

"Angle?"soal S.Coups dengan wajah tidak percaya.

"Lol kau tak tahu ke?Hahahaha dasar namja bodoh."kata Uee bersama senyuman sinis.

Dia terus telepot diri pergi dari situ.S.Coups jatuh terduduk dengan mata berkaca.

Tanpa dia sedar,ada dua orang lelaki memerhati dan mencuri dengar sejak dari mula lagi.



____________________________________


To Be Continue.....




The Vampire LoveWhere stories live. Discover now