TVL 24 : Meet Again

493 31 0
                                    


____________________________________

Bunyi sudu berlanggar dengan pinggan memecah kesunyian pagi.Uee duduk disebelah Suho dan S.Coups.

Sesekali dia di jeling oleh NamJoon tetapi dia hanya membuat muka selamba.

"Mianhae."kata Uee secara tiba-tiba.

"Wae?"soal Jin sambil memandang Uee dengan wajah pelik.

"Sebab buat semua orang risau."kata Uee sambil memandang mata Jin,lama.

"It okey,dear.But don't make again."kata Raja Werewolf tanpa memandang kearah Uee.

"So apa rancangan oppa untuk kalahkan Chunji?"soal Uee lalu menyandarkan badannya pada badan kerusi.

"I think,why not kita serang hendap dia lagipun dia mesti tak menyangka yang kita serang hendap dia."kata Jin sambil memandang Uee meminta pendapat.

"Uee rasa,better oppa batalkan je rancang oppa tu."kata Uee bersama wajah tidak bersalah.

"Wae?"soal Minhyuk bersama wajah tidak puas hati.

"Oppa dah lupa macam mana dia kalahkan oppa.Oppa rasa macam mana keadaan oppa kalau oppa serang hendap dia."kata Uee bersama wajah selamba.

Minhyuk terus memasamkan wajahnya sebaik sahaja mendengar kata-kata Uee.NamJoon hanya mengelengkan kepalanya.

"Tuanku!!"jerit seorang pengawal yang secara tiba-tiba menerjah masuk ke ruang makan itu.

"Yah!!"jerit Taehyung bersama wajah geram sebaik sahaja melihat tindakan biadap pengawal istana itu.

"Taehyung,duduk.Wae?"soal Raja Werewolf kepada namja itu.

"Ada seorang namja ceroboh masuk ke dalam istana.Semua pengawal kita mengalami kecedaraan ketika ingin menghalangnya dari mara."kata pengawal istana itu bersama nafas tercunggap-cunggap.

Terus Raja Werewolf bangun dari duduk lalu berjalan menuju ke ruang utama.Uee,S.Coups,Kim Sibling's,EXO dan Seventeen mengikut langkah Raja Werewolf.

Langkah kaki mereka terhenti saat melihat seorang namja yang sedang berdiri ditengah-tengah ruang utama itu.Dia dikeliling oleh sekumpulan pengawal yang sudah tidak sedarkan diri.

Perlahan-lahan tubuhnya dipusingkan menghadap Raja Werewolf.Mereka semua tergamam sebaik sahaja melihat wajah namja itu.

"Macam mana kau boleh bebas?"soal Minhyuk bersama wajah tidak percaya.

"Ni ke layanan yang aku dapat setelah bertahun-tahun aku tinggal dalam penjara."kata namja itu mencebik bibirnya.

"Kau fikir lawak ke,Park Jihoon!"kata Namjoon sambil menikam anak mata namja itu dengan tajam.

"Ah aku ade buat lawak ke?"soal Jihoon sambil dengan selamba di duduk diatas takhta.

"Siapa bebaskan kau?"soal Mingyu sambil memandang Jihoon dengan tajam.

Jihoon tertawa kecil mendengar pertanyaan Mingyu.Dengan selamba dia duduk diatas takhta raja werewolf.

"Uee-ah.Kau tak nak bagitahu mereka siapa yang bebaskan aku?Please jangan diamkan diri kau.Tolonglah aku."kata Jihoon sambil tertawa kecil dihujung ayatnya.

"Kau fikir lawak?Kau hilangkan diri 5 tahun lepas tanpa buat apa yang diarahkan dan sekarang kau muncul minta aku tolong kau.Dalam mimpi kau,Park Jihoon."kata Uee sambil melangkah selangkah ke hadapan.

"Aigo kau masih berdendam dengan aku tentang Xiyeon ke?"kata Jihoon sambil mengeluh perlahan.

"Xiyeon mati bukan salah aku.Dia mati kerana dibunuh Minho.Minho pun dah matikan jadi apa masalahnya."kata Jihoon tanpa sebarang riak bersalah.

"Bukan salah kau?Tch.Mana kau menghilang waktu aku suruh kau selamatkan Xiyeon.Kau ingat aku tak nampak kau hanya berpeluk tubuh bila tengok Xiyeon dibunuh.Dasar lelaki pengecut."kata Uee lalu merampas pedang yang disangkut pada dinding.

Langkah kakinya dibawa kearah Jihoon.Jihoon sedaya upaya menahan asakan Uee.

Wajah Uee merah padam menahan amarah.Kim Sibling's dan Raja Werewolf tergamam melihat keadaan itu.

"Kau layak mati,Park Jihoon!!"kata Uee sambil memandang Jihoon dengan tajam.

Jihoon dengan bersusah payah bergelut dengan Uee.Wajahnya sedikit merah manakala tangannya bertindakkan cuba merampas pedang itu dari tangan Uee.

Dan tanpa sengaja tangan Jihoon tertumbuk perut Uee menyebabkan tubuh Uee tertolak ke belakang.Uee memuntahkan sejumlah darah.

"Hentikannya!!Xiyeon isteri aku jadi aku lebih menderita dari kau!!"tengking Jihoon lalu menghempaskan pedang itu ke lantai.

Berdeting bunyi pedang itu.S.Coups membantu Uee bangun dengan perlahan.

"Kalau kau sayangkan dia,kau tak akan biarkan dia dibunuh Minho."bentak Uee sambil mengelap darah yang keluar dari mulutnya.

"Aku sayangkan dia separuh mati tapi apa yang aku dapat?Xiyeon mengandungkan anak Minho!!Xiyeon curang dengan aku hanya sebab Minho,cinta pertama dia.Kau nak aku buat ape bila isteri aku mengandungkan anak jantan lain!?Kau bagitahu aku,Uee!!"tengking Jihoon bersama marah memerah.

Maruahnya tercalar apabila dituduh sedemikian oleh sahabatnya sendiri.Uee mengetap bibir melihat keadaan Jihoon.

"Xiyeon saling tak tumpah macam soulmate kau,Uee.Xiyeon cintakan Minho.Soulmate kau cintakan Park Chorong.Jadi bagitahu aku,Uee apa yang aku perlu buat kepada orang yang tak pandai hargai diri aku!!"kata Jihoon sambil memandang S.Scoups dengan tajam.

S.Scoups tersentak sebaik sahaja mendengar kata-kata Jihoon.Air liur ditelan dengan kesan.

Anak matanya bergerak mencari anak mata Uee.Dia tergamam sebaik sahaja melihat sepasang mata sedang galak mengalirkan cecair jernih.

"Tapi kau diberi peluang untuk dicintai.Tapi aku,langsung tak dapat peluang yang selama ni aky inginkan.Sebabtu aku muncul harini."kata Jihoon sambil mendongakkan kepalanya memandang siling.

"Aku tahu macam mana nak bunuh Chunji.Jadi serahkan semuanya pada aku.Kau tak perlu risaukan apa-apa."kata Jihoon sambil melemparkan senyuman nipis.

Langkah kakinya dibawa menuju ke pintu utama.Uee memandang Jihoon tidak percaya.

"Nanti."kata Raja Werewolf mematikan langkah Jihoon.

"Makan tengah hari dekat sini.Ada banyak benda uncle nak bincang dengan kamu."kata Raja Werewolf lagi.

Jihoon hanya diam sebelum menyambung semula langkahnya yang terbantut sebentar tadi.Uee mengeluh perlahan.

____________________________________

To Be Continue....


The Vampire LoveWhere stories live. Discover now