TVL 10:Full Moon

604 35 0
                                    

Kelihatan sekumpulan lelaki sedang membuat sebuah bulatan besar.Ditengah bulatan itu terdapat seorang gadis.

Angin mulai bertiup kencang.Bulan penuh mulai kelihatan dilangit.

Jeritan serigala mulai kedengaran.Tiba-tiba gadis itu menjerit kesakitan sambil memegang dadanya.

Angin bertiup dengan lebih kencang.Mata gadis itu yang berwarna hazel mulai bertukar hitam pekat sebelum kembali ke asal.

Tiba-tiba satu cahaya muncul ditengah-tengah bulatan itu.Muncul seorang lelaki dalam lingkungan 30-an.

"Tuanku."kata mereka serentak sambil menunduk hormat.

Lelaki 30-an itu tersenyum manis.Wajahnya kelihatan bercahaya.

________________________________

"S.Coups ,siapa tu?"soal Joshua kepada S.Coups.

"King Werewolf."kata S.Coups sambil memandang kearah lelaki 30-an itu.

"Apa yang dia buat dekat sini?"soal Jeonghan dengan wajah serious.

"Aku tak sedap hati betullah bila tengok King Werewolf tu dekat sini."kata S.Coups dengan wajah serious.

"Aku dapat rasakan yang sesuatu yang teruk akan berlaku."kata Joshua sambil mengosok lehernya.

"Kau rasa siapa 4 orang lelaki yang pakai hoodie?"soal Jeonghan sambil matanya tertumpu pada lelaki 30-an itu.

"Entahlah,aku tak dapat rasa aura dia.Rasanya dia Vampire gred A++."kata S.Coups sambil tertumpu pada perempuan yang berdiri ditengah bulatan itu.

"Tapi yang peliknya, apa kena mengena Mingyu dengan diaorang?"soal Joshua dengan wajah pelik.

"Aku pun tak tahu.Mari kita balik.Aku tak sedap hati betullah."kata S.Coups dengan wajah serious.

"Nae."kata Joshua dan Jeonghan dengan serentak sebelum badan mereka hilang.

_________________________________

"Tuanku."kata mereka serentak.

"Tak perlu panggil appa dengan panggilan Tuanku."kata lelaki itu bersama senyuman manis.

"Dah bangun.Dah besar dah anak appa ni."kata lelaki itu sambil menggosok rambut Uee.

"Kenapa appa datang ke sini?Macam mana kalau ada orang nampak appa?"soal lelaki yang berhoodie merah itu dengan wajah risau.

"Jangan risau.Appa datang sekejap,appa nak tengok anak-anak appa."kata lelaki 30-an itu bersama senyuman manis.

"Appa."panggil Mingyu bersama nada suara yang kecil.

Tubuh lelaki itu terus dipalingkan untuk melihat Mingyu.Mingyu terus memeluk lelaki itu.

Lelaki itu ketawa kecil melihat tingkah laku Mingyu yang kelihatan seperti kanak-kanak rebina.

"Aigo anak appa ni.Dah besar dah."kata lelaki itu sambil tertawa kecil.

"Joon Myun.Jaga dongsaeng kamu baik-baik.Kamu semua haruslah menjaga yeo dongsaeng kamu.Sebaik sahaja esok menjelma nyawanya akan terancam."kata Lelaki itu dengan wajah serious.

"Nae,appa."kata mereka serentak kecuali Uee.

"Yu Jin,misi kamu akan bermula sebaik sahaja esok pagi menjelma.Ingat,mulai esok soulmate kamu akan boleh bau aura kamu.Ingat,hati-hati dengan Dewa Maut.Dia sedang mencari kamu."kata lelaki itu panjang lebar.

"Nae,appa."kata Uee tanpa nada.

"Appa dah tak ada masa.Appa kena pergi sekarang.Ingat,appa dengan eomma sentiasa sayangkan kamu.Annyeong."kata lelaki itu,serentak dengan itu cahaya terang muncul dan kelibat lelaki itu terus hilang.

"Sekarang,hyung nak kamu semua balik.Pastikan tiada siapa yang curiga dengan korang.Tambah-tambah kau,Mingyu.Hyung tahu apa yang kamu buat."kata lelaki yang berhoodie merah itu dengan serious.

"Mianhae,arasso hyung."kata Mingyu bersamaan dengan itu kelibatnya terus hilang.

________________________________

To Be Continue....

The Vampire LoveWhere stories live. Discover now