TVL 19: Gaduh

559 29 0
                                    

____________________________________

Suasana dimeja makan sunyi sepi tanpa sebarang suara.Masing-masing sibuk dengan makanan masing-masing.

"Namjoon oppa,nanti saeng nak cakap sikit dengan oppa jadi tolong tunggu saeng,ok."kata Uee sambil memandang kearah Namjoon.

"Sure."kata Namjoon tanpa memandang kearah Uee.

Tiba-tiba sudu dihempas dengan kuat oleh S.Coups.Semua mata terus tertumpu pada S.Coups.

"Kau dah kenapa?"soal Suga bersama dahi berkerut.

Napkin dicapai lalu mulutnya dilap dengan napkin.Matanya memandang S.Coups dengan tajam.

Anak mata S.Coups yang berwarna hitam menikam anak mata Suga dengan tajam.Joshua dan Jeonghan hanya membuat tidak tahu.

"Kau sepatutnya tahu limit kau,Suga."kata S.Coups dengan kasar.

"Apa yang kau......"

"Jauhkan diri kau dari Uee.Dia soulmate aku!!"kata S.Coups sambil memandang Suga dengan tajam.

Semua yang berada dimeja itu memandang kearah S.Coups dengan wajah tidak percaya.Suga merengus geram sambil memandang S.Coups dengan tajam.

"Kau siapa nak arah-arah aku.Ikut suka hati akulah nak rapat or buat apa-apa dengan Uee.Kau tak ada hak nak halang aku."kata Suga dengan lantang.

Uee mengeluh perlahan sebaik sahaja mendengar kata-kata Suga.Kepalanya dipicit perlahan.

"Dia mate aku!!Kau nak bermesra pergi buat dengan soulmate kau bukan dengan mate aku!!"jerkah S.Coups bersama wajah bengang.

Suga merengus geram sebaik sahaja mendengar kata-kata S.Coups.Dia berdiri dari duduknya bersama wajah bengang.

"Aku cintakan dia.Dia cintakan aku.Dan kau boleh pergi mati!!"kata Yoongi sambil memandang S.Coups dengan tajam.

"Kau nak mati ke hah!!"jerkah S.Coups lalu menarik kolar baju Yoongi dengan kuat.

"Stop it!!Jangan nak jadi budak-budak sangat!!"jerkah Uee bersama wajah bengang.

Anak matanya bertukar menjadi warna ungu.Minhyuk menelan air liurnya sebaik sahaja menyedari perubahan warna anak mata Uee.

"Kau yang sepatutnya jangan jadi budak-budak.Dah tahu yang diri tu soulmate orang tapi kau masih tak sedar diri.Mana kau letak kepala otak kau,hah!!"soal S.Coups sambil memandang Uee dengan tajam.

Yoongi yang cuba menghampirinya,ditolak ke tepi dengan kasar.Uee mengigit bibirnya dengan marah.

"Kau siapa nak judge aku!?Aku belum jadi soulmate kau yang sepenuhnya jadi ikut suka hati akulah nak buat apa pun.Kau jangan nak masuk campur."kata Uee sambil memandang S.Coups dengan angkuh.

"Kau jangan cabar aku,perempuan.Kau belum kenal aku siapa."kata S.Coups sambil anak matanya tajam menikam anak mata Uee.

"Kau pun jangan cabar aku.Kau pun belum kenal siapa aku yang sebenarnya."kata Uee lalu berjalan pergi dari situ.

Yoongi tersenyum sinis sambil menjongketkan keningnya.Dengan sengaja dia melanggar bahu S.Coups.

"Kau sedang bermain dengan api,Uee.Tunggulah apa yang aku akan buat dekat kau."kata S.Coups dengan perlahan sambil matanya tajam memerhati kelibat Uee.

____________________________________

Uee menarik nafas lega sebaik sahaja melihat tiadanya kelibat Yoongi atau S.Coups.Dia mengurut dahinya perlahan.

Dengan wajah penat dia melabuhkan punggungnya diatas bangku disekitar kawasan itu.Wajahnya agak pucat.

"Kau okey ke?"soal satu suara mengejutkan Uee.

"Nae?"soal Uee bersama mata terkebil-kebil.

"Lee Chan Hee tapi kau boleh panggil Chunji."kata namja itu sambil menghulurkan tangannya.

Uee memandang tangan Chunji dengan lama.Dia mengeluh perlahan sebelum menyambut tangan Chunji.

"Kim Yu Jin panggil Uee."kata Uee sambil melemparkan senyuman segaris kepada Chunji.

"Kau ada masalah ke?"soal Chunji sambil melabuhkan punggungnya disebelah Uee.

Uee hanya diam membisu sambil matanya memandang kearah gelanggang bola keranjang.Nafas berat dilepaskan.

"Kadang apa yang kita rancang tak akan pernah terjadi.Even kita berusaha macam mana sekalipun untuk capai ia."kata Uee tanpa memandang kearah Chunji.

"Kenapa kau cakap macam tu?"soal Chunji sambil memandang kearah Uee bersama wajah berkerut.

"Kalau kau diberi peluang untuk memilih antara soulmate dan yeojachingu kau,yang mana satu kau pilih?"soal Uee sambil memandang Chunji dengan penuh harapan.

"Soulmate atau Yeojachingu?Kau beremosi sekarang ni,Uee."komen Chunji tanpa menjawab pertanyaan Uee.

"Jawab pertanyaan aku,Chunji."kata Uee dengan keras.

"It simple.Pilih orang yang kau yakin akan bersama kau sampai mati."balas Chunji sambil mengosok lehernya.

"Macam mana kalau kau tak yakin yang salah seorang daripada mereka berdua mampu bersama dengan kau sampai mati."kata Uee sambil memandang Chunji bersama wajah kosong.

"Takdir.Kau kena percaya dan yakin pada takdir."kata Chunji lalu bangun dari duduknya.

"Percayalah bahawa semua yang berlaku dalam hidup kau ialah ketentuan takdir."kata Chunji lalu tersenyum segaris kearah Uee.

Dia terus berjalan meninggalkan Uee yang masih binggung.Senyuman sinis terukir dibibirnya.

____________________________________

To Be Continue......


The Vampire LoveWhere stories live. Discover now