————————————————
Seventeen berjalan kearah Sungkyu.Sungkyu memandang mereka dengan tajam.
"Apa kau nak?"soal Mingyu tanpa nada.
"Malam nie full moon."kata Sungkyu dengan wajah serious.
"Jadi?"soal Jin sambil mengangkat sebelah keningnya.
"Aku harap tak ada siapa pun yang keluar dari rumah malam ni."kata Sungkyu masih dengan wajah serious.
"Kenapa?"soal Joshua dengan kening berkerut.
"Dalam sejarah,malam nie hidup nya 'dia' yang tidak akan pernah mati malah hidup kekal abadi malah kuasa 'dia' lebih kuat dari kita."kata Sungkyu masih dengan wajah serious.
"Jadi apa kena mengena dengan kita?"soal Uee dengan wajah kemerahan.
Seseorang yanh sedar akan wajah Uee mulai risau.
"Sebab 'dia' lah punca kita dan puak werewolf berperang."kata Sungkyu lalu melepaskan nafas berat.
"Aku ada hal malam nie.Jadi aku tak boleh stay dekat rumah."kata S.Coups dengan wajah bosan.
"Hal apa,hyung?Nak cari bukti yang mate hyung dah mati ke?"soal Mingyu dengan sinis.
"Apa masalah kau nie,Mingyu?"soal Joshua,geram.
"Tak.Yang hyung marah sangat nie kenapa?Tu mate S.Coups hyung bukan hyung.Atau hyung ada hati dekat mate S.Coups hyung?"soal Mingyu dengan sinis.
"Apa masalah kau nie,hah?!"soal Joshua dengan marah lalu mengengam kolar baju Mingyu dengan erat.
Mingyu tersenyum sinis.S.Coups mengigit bibir menahan amarah.
"You already change,hyung."kata DK dengan nada suara sayu.
"Dah-dah jangan bergaduh.Ikut korang lah nak dengar cakap aku atau tak tapi aku dah bagi amarah."kata Sungkyu lalu telepot pergi dari situ.
"Masa boleh usah seseorang,hyung.Dan masa juga ubah hyung untuk keseorang selamanya."kata Mingyu masih dengan senyuman sinis.
"Shut up Kim Min Gyu!What are you problem?Apa masalahnya kalau aku kekal keseorangan.Ada masalah dengan kau ke,hah?"soal S.Coups dengan penuh amarah.
"Ye,memang aku ada masalah dengan kau!!Sebab kau akan rampas orang yang aku sayang!!"balas Mingyu dengan wajah amarah.
Terus wajah Kim Sibling's berubah.Seventeen terkejut mendengar kata-kata Mingyu.
"A...apa maksud kau,Mingyu?"soal S.Coups dengan wajah tidak percaya.
"Aku akan pastikan dia takkan jadi milik hyung walaupun dia mate hyung."kata Mingyu lalu menghilangkan diri menggunakan telepot.
Seventeen terkaku,lebih-lebih lagi S.Coups.Dia masih lagi tidak percaya.
"V,pergi pujuk Mingyu."bisik Jin bagi memastikan tiada sesiapa yang mendengarnya.
V hanya mengangguk lalu telepot pergi dari situ.Minhyuk meneput bahu Uee sambil tersenyum nipis.
____________________________________
Mingyu berjalan turun dari tangga menuju kearah pintu.Langkah kakinya terhenti sebaik ditegur seseorang.
"Kau nak ke mana?"soal S.Coups dengan tegas.
"Keluar."balas Mingyu sepatah lalu memulas tombol pintu.
"Hyung tak benarkan kau pergi.Pergi masuk bilik kau."kata S.Coups dengan tegas.
"Siapa hyung nak masuk campur hal aku?Ini hidup aku bukan hidup kau.Jadi sila pergi mati lah."balas Mingyu dengan kasar.
"Jaga kata-kata kau tu,Mingyu!Jangan biadap dengan S.Coups hyung."kata Joshua dengan wajah amarah.
"Look like i care?"soal Mingyu lalu berjalan pergi.
Joshua mengetap bibir.S.Coups meramas rambutnya.
"What wrong with,him?"soal Jeonghan dengan wajah pelik.
"Tak tahulah.Sejak si Uee tu datang macam-macam jadi."kata Woozi dengan kesal.
____________________________________
To Be Continue........
YOU ARE READING
The Vampire Love
RandomUee,gadis yang ceria dan aktif tapi penuh dengan rahsia.Dia dipindahkan ke WerVam High School atas paksaan eomma dan appanya. Tanpa dia sedar kedatangannya memang dinantikan oleh seseorang.Sentiasa dikawal oppa-oppa nya itulah Uee. Diaorang tak bole...